شناسه خبر: 16177 منتشر شده در مورخ: 1397/11/15 ساعت: 11:18 گروه: اجتماعی  
"نیازمندی" برای ورود به چرخه بهزیستی تهران وجود ندارد

"نیازمندی" برای ورود به چرخه بهزیستی تهران وجود ندارد

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به افتتاح ۱۴ پروژه به مناسبت دهه فجر گفت: بر اساس آخرین آمار، امسال ۲۲ هزار نیازمند وارد چرخه حمایتی شدند و هم‌اکنون نیازمندان پشت نوبت در تهران به صفر رسیده‌اند.

به گزارش ایران سپید سید محمدرحیم فاضلی‌نژاد با اشاره به زمان تاسیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: این سازمان پس از شکل‌گیری نظام جمهوری اسامی ایران، در شهریور ماه 1359 توسط شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: در طی این سال‌ها خدمت متنوعی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در بخش‌های مختلف ارائه شده است ضمن اینکه تلاش شده این خدمات به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد، در طی 40 سال گذشته در بخش آماری در زمینه خدمات نیز سازمان پیشرفت‌های خوبی را داشته است.

مدیر بهزیستی شهر تهران ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افراد واجد شرایط و نیازمندان واقعی تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند و از خدمت سازمان بهره‌مند شدند علاوه بر اینکه باید به افزایش اعتبارات دولتی برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد.

فاضلی‌نژاد گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و در این بین منابع حاصل از این بخش صرف هزینه‌های درمانی و مسکن مددجویان شده است.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی شهر تهران نیز اقدامات خوبی را در طی یک سال گذشته انجام داده است که از آن جمله می‌توان به حوزه اشتغال، مسکن،درمان و... اشاره کرد، خدمات بهزیستی به افرادی از جمله معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و معتادان برای انجام فرایند درمان ارائه می‌شود.

مدیر بهزیستی شهر تهران بیان کرد:خدمات بهزیستی در 3 سطح پیشگری، درمان و توانمندسازی ارائه می‌شود و در این بخش نیز بهزیستی شهر تهران اقدامات موثری را انجام داده است که در بخش سالمندان و معلولان می‌توان به خدمات پرستاری در منزل،  توانبخشی اشاره کرد.

به گفته فاضلی‌نژاد، ویزیت در منزل، راه‌اندازی مراکز روانه سالمندان و معلولان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، برنامه‌های حمایتی به افراد غیر تحت پوشش بخش دیگری از خدمات بهزیستی شهر تهران محسوب می‌شود.

وی در ادامه به افتتاح 41 پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح مرکز توانبخشی، مرکز درمان معتادان، مرکز مشاوره مهدهای کودک، 13 پایگاه اجتماعی و... هستند.

مدیر بهزیستی شهر تهران در ادامه به آخرین وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی پایتخت اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته فرایند تحویل واحدهای مسکونی به خانواده‌های دو معلول آغاز شده و این فرایند تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

فاضلی‌نژاد در پایان درباره ورود نیازمندان به چرخه حمایتی بهزیستی شهر تهران بیان کرد: بر اساس آخرین آمار امسال 22 هزار نفر وارد چرخه حمایتی و مستمری وارد شدند ضمن اینکه نیازمندان می‌توانند برای قرار گرفتن زیرچتر بهزیستی به ادرات این سازمان در پایتخت مراجعه کنند ضمن اینکه آمار پشت نوبتی‌ها در این سازمان به صفر رسیده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *