شناسه خبر: 16155 منتشر شده در مورخ: 1397/11/14 ساعت: 08:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 14 بهمن 1397

روزنامه یکشنبه 14 بهمن 1397

همکاری معاونت امور زنان با یونیسف در زمینه "دختران معلول" - کارتون «آقامحمدتقی» در سالروز تولد مصباح یزدی - پیشبینی بازار مسکن ۹۸ از سوی عضو کمیسیون عمران - مشکلی برای تأمین داروهای اساسی نداریم - وادی شعر (هاینریش هاینه) - تمجید رئیس سازمان سینمایی از اکران ویژه برای نابینایان در سینما بهمن - فوتبال جهان کمپی در دوحه - رهایی از قصاص به شرط پرداخت دیه پدر

روزنامه ایران سپید

یکشنبه 14 بهمن 1397

27 جمادی الاول 1440

3 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6066

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

همکاری معاونت امور زنان با یونیسف در زمینه "دختران معلول" 2

کارتون «آقامحمدتقی» در سالروز تولد مصباح یزدی 5

پیشبینی بازار مسکن ۹۸ از سوی عضو کمیسیون عمران 7

مشکلی برای تأمین داروهای اساسی نداریم 9

وادی شعر (هاینریش هاینه) 11

تمجید رئیس سازمان سینمایی از اکران ویژه برای نابینایان در سینما بهمن 14

فوتبال جهان کمپی در دوحه

رهایی از قصاص به شرط پرداخت دیه پدر

اطلاعرسانی

...............ویژه

* همکاری معاونت امور زنان با یونیسف در زمینه "دختران معلول": مدیر کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از گفتگوی این معاونت با یونیسف برای همکاری در زمینه کودکان خبر داد و گفت: در این مشارکت جامعه دختران معلول، به عنوان گروه هدف قرار دارند. لیلا فلاحتی با بیان اینکه یونیسف با دستگاههای متعددی در کشور همکاری دارد، توضیح داد: از سال ۲۰۱۰ تا کنون همکاری اکثر آژانسهای سازمان ملل متحد با جمهوری اسلامی، همکاریهای ترویجی است که اغلب متمرکز بر ارتقای آگاهی و کمک به نتیجه محور بودن پروژه ها و فعالیتهاست که نظارت آن بر عهده وزارت امور خارجه قرار دارد، لازم به ذکر است که همکاری همه آژانسها از طریق وزارت امور خارجه برای سه سال آینده تعیین شده است. وی با اشاره به اینکه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با دستگاههای مختلفی از جمله دادگستری همکاری میکند، گفت: اخیراً در جلسه ای رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دیدار و درباره حوزه های همکاری خود با یکدیگر گفت وگو کردند. در این جلسه درباره حوزه هایی مانند کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان معلول بحث شد، اما با توجه به اینکه معاونت امور زنان و وزارت آموزش و پرورش در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل فعالیتها و پروژه های فراوانی دارند؛ مقرر شد حوزه همکاری یونیسف و معاونت متمرکز در زمینه "دختران معلول" باشد. به گفته مدیر کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، هنوز پروژه مشخصی در زمینه این مشارکت شکل نگرفته، اما از جمله کارهای ترویجی که یونیسف در زمینه "کودکان معلول" انجام داده، کنفرانسهایی است که تا کنون با موفقیت برگزار شده است و معاونت امور زنان و خانواده در نظر دارد در حوزه ارتقای توانمندی و مهارتهای "دختران معلول" از همکاریهای یونیسف استفاده کند.

* مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز از تحویل بالغ بر پنج هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حد اقل دو معلول در کشور خبر داد. کیومرث سلگی اظهار داشت: انجمن خیرین مسکن ساز ۹ سال پیش کار خود را آغاز کرده و امروز در هر مرکز استان و ۱۲۰ شهرستان کشور نیز دارای شعبه است و اعضای هیئت مدیره آن عمدتاً از خیران و مدیران کشور هستند. وی از آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی خیر ساز در کشور خبر داد و افزود: این میزان مسکن خیر ساز به همت خیران و با کمک تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان ساخته میشود که از این میزان واحد مسکونی در حال ساخت، ۸۰ درصد تحویل متقاضیان شده است. وی از انعقاد تفاهمنامه پنج جانبه ساخت مسکن خانوارهای بدون منزل و با حد اقل دو معلول خبر داد و ابراز داشت: ۱۶ هزار خانوار در کشور با چنین شرایطی شناسایی شدند که بالغ بر پنج هزار و ۱۵۰ واحد تحویل و پنج هزار واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

..............سیاسی

* کارتون «آقامحمدتقی» در سالروز تولد مصباح یزدی: در حالی که سابقه مبارزات انقلابی آیت ا... مصباح یزدی با رژیم شاهنشاهی در سالهای گذشته همواره محل بحث و اختلاف منتقدان و موافقان او بوده، شبکه «پویا» (شبکه اختصاصی کودکان) به مناسبت سالروز تولد این چهره روحانی انیمیشنی درباره او پخش کرد. این کارتون که 11 بهمن ماه در شبکه پویا پخش شد، به زندگی «یک پسر نازنین به اسم محمدتقی» میپردازد که در شهر یزد «هر روز در کوچه و خیابان زورگویی شاه به مردم را میدید و غصه میخورد.» مطابق ادعای این کارتون، او «یک روز به خودش قول داد باید خوب درس بخوانم تا بتوانم به بابا مامان و مردم کشورم کمک کنم و آنان را از دست این آدمهای ظالم نجات دهم.» این انیمیشن با اشاره به اینکه «آقامحمدتقی به قولش عمل کرد و به حوزه علمیه قم رفت» ادعا کرد که «یکی از معلمان خوب او امام خمینی بود. آقامحمدتقی عاشق امام خمینی شد و سالها سر کلاس درس ایشان شرکت کرد تا چیزهای بیشتری یاد بگیرد. آقامحمدتقی حرف های امام خمینی را خوب یاد میگرفت و روی کاغذ مینوشت و یواشکی به بقیه مردم میداد تا آنان هم حرفهای امام را بخوانند و یاد بگیرند. گاهی هم برای مردم سخنرانی میکرد و از زورگوییهای رضاشاه و پسرش برای مردم تعریف میکرد...»

 * ایران نیتی برای حمله فوری به اسرائیل ندارد: روزنامه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی، نزاع نیابتی اسرائیل با ایران و سوریه، به جای برخی دولتهای عربی را اشتباه خواند و مدعی شد که «ایران نیتی برای حمله فوری به ما ندارد؛ از این رو، تعیین زمانی برای آغاز جنگ با ایران، اشتباه محض است.» به گزارش انتخاب، در این گزارش با اشاره به عداوتهای اسرائیل، چه در حمله به سوریه و نیز رایزنی دیپلماتیک با دولت ترامپ برای افزایش فشار بر ایران، آمده است که دو دولت ایران و سوریه «هیچ گونه فعالیتی در جبهه های شمالی علیه ما ندارند.»

 

 

...............گزارش روز

* پیشبینی بازار مسکن ۹۸ از سوی عضو کمیسیون عمران: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای تثبیت وضع موجود بازار مسکن به تولید ۸۰۰ هزار مسکن و برای بهبود وضعیت، به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن نیاز داریم. حسن خسته بند با بیان اینکه سال آینده بازار مسکن بار دیگر شاهد بروز تلاطمات اقتصادی خواهد شد، گفت: برخی اعلام میکنند که قیمت بازار مسکن در سال آینده روند کاهشی خواهد داشت، اما به نظر من این مسئله محقق نمیشود؛ زیرا کاهش قیمتها در بازار مسکن تحت تأثیر عواملی و شاخصهایی بوده که امروز عملیاتی نشده است. نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً تا زمانی که نقدینگی و سرمایه کشور به سمت بخش تولید هدایت داده نشود، نباید انتظار کاهش گرانیها در بازار مسکن را داشت. وی ادامه داد: در شرایط کنونی روز به روز شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم، البته بخش عمده ای از تجهیزات ساختمانی ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارند، اما برخی فعالان این بخش، سوء استفاده کرده و متناسب با افزایش نرخ ارز، قیمت این تجهیزات را بالا برده اند. خسته بند با اعلام اینکه سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند، گفت: برای تثبیت وضع موجود بازار مسکن به تولید ۸۰۰ هزار و برای بهبود وضعیت به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن نیاز داریم. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برخی انتظار دارند که با وجود نبود ساخت و ساز در کشور، قیمت مسکن کاهش یابد؛ اما دو مسئله عرضه و قیمت، دو کفه یک ترازو هستند؛ از این رو به هر میزانی که عرضه مسکن در کشور افزایش یابد، قیمت ملک نیز کاهش مییابد. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کل استانها درگیر افزایش قیمت مسکن بوده اند؛ به طوری که در استان گیلان شاهد افزایش حد اقل ۴۰ درصدی قیمت مسکن هستیم. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: فقدان برنامه ریزی مناسب و عدم تولید مسکن زمینه را برای افزایش قیمت مسکن فراهم میکند.

.............بهداشت و سلامت

* مشکلی برای تأمین داروهای اساسی نداریم: سرپرست وزارت بهداشت گفت: مردم اطمینان داشته باشند که برای داروهای اساسی و حیاتی بیماران، حتی تا پایان سال آینده مشکلی وجود نخواهد داشت. سعید نمکی افزود: اولویت تخصیص اعتبارها در سال جاری با طرحهایی است که در سالهای ۹۸ و ۹۹ قابل بهره برداری هستند. وی تصریح کرد: در کشور کمبود تخت بیمارستانی نداریم، اما توزیع تختها عادلانه نیست و برای برطرف کردن این مشکل، با تکمیل طرحهای نیمه تمام توسط دولت و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی با حمایت تسهیلات دولتی و جذب کمک خیرین اقدام خواهیم کرد.

* ۷۰ درصد داروی بازار، تولید داخل است: رئیس سازمان غذا و  دارو گفت: آمار تولید دارو در داخل کشور ۹۷ درصد است که این میزان از لحاظ ریالی ۷۰ درصد بازار دارویی را تشکیل میدهد. مهدی پیرصالحی اظهار کرد: ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید میشود. اگرچه این آمار بسیار خوب است، اما باید توجه کنیم این رقم حجمی بوده و اقلام کم تعداد است. با این اشل تولیدی نمیتوانیم با چین و هند رقابت کنیم؛ چرا که اصولاً تولید ما در حال حاضر محدود است.

* پله نوردی سریعترین راه کاهش وزن: تنها چند دقیقه پله نوردی در روز برای سلامتی قلب و عروق و حفظ تناسب اندام مفید است. پله نوردی راه حل ارزان و آسانتری برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن است. افرادی که در آپارتمان یا برج زندگی میکنند، میتوانند صبح، ظهر و عصر چندین پله را با شدت بالا روند و این حرکت میتواند ورزشی مؤثر برای آنها باشد. بالا رفتن از پله ها یک ورزش بسیار خوب و مفید برای سلامت قلب است که به افزایش قدرت پاها هم کمک میکند. پله نوردی دارای هر دو خواص ورزشهای هوازی و استقامتی است. پله نوردی دارای فواید دیگری در زمینه کاهش فشار خون و تصلب شریان، از بین بردن چربیها و کاهش ریسک ابتلا به پوکی استخوان است.

..........وادی شعر

* هاینریش هاینه: کریستین یوهان هاینریش هاینه (به آلمانی: Christian Johann Heinrich Heine) (زاده ۱۳ دسامبر ۱۷۹۷ در دوسلدرف؛ درگذشته ۱۷ فوریه ۱۸۵۶ در پاریس)، یکی از شاعران و خبرنگاران آلمانی در سده ۱۹ (میلادی) بود. هاینه در یک خانواده آلمانی شده یهودی در دوسلدرف زاده شد و زندگی حرفه ای خود را با تحصیل در رشته حقوق در دانشگاههای گوتینگن، بن و برلین آغاز کرد. بعدها ولی به ادبیات بیشتر علاقه مندی پیدا کرد و با این وجود، تحصیلاتش در رشته حقوق را سال ۱۸۲۵ به پایان رسانید. در همین زمان نیز او از یهودیت به مسیحیت پروتستانی گروید، زیرا قبل از همه، در آلمان و اروپا عقاید ضد یهودیت در حال رشد بود. هاینه سال ۱۸۳۱، آلمان را به قصد پاریس ترک کرد و تا پایان عمرش، زندگی خود را در پایتخت فرانسه گذرانید. در فرانسه او با نظریه پردازان سوسیالیسم آرمانشهری (Utopian socialism) از جمله کونت ساینت-سیمون همکار شد. انتقاد سیاسی او همچنین با نام «آلمان، یک افسانه زمستانی» از طرف کارل مارکس در روزنامه فوروِرتس (Vorwärts) به چاپ رسید. هاینه بیشتر به خاطر اشعار غنایی اش مشهور شده است. او درضمن هم زمان، شاعر رمانتیسیسم نیز بود. آثار او یکی از پرترجمه ترین نوشتارها در ادبیات آلمانی به شمار میروند. هاینریش هاینه منظومه ای نیز با عنوان «فردوسی شاعر» در بزرگداشت شاهنامه و سراینده او دارد. او در این منظومه با اشاراتی به رنجی که فردوسی در سرودن شاهنامه کشید، بیش از همه به ستمی که در حق او روا داشتند پرداخته و از ناسپاسی سلطان محمود غزنوی بسیار گفته است و از پشیمانی دیرهنگام او. هاینه در ابیات پایانی منظومه «فردوسیِ شاعر»، صحنه دردناکی را به تصویر کشیده است: در حالی که صدای جرس کاروان هدایای سلطان محمود غزنوی و بانگ لااله الا ا... شتررانان از بیرون دروازه غربی شهر توس به گوش میرسد، کاروان تشییع جنازه فردوسی از دروازه شرقی شهر خارج میشود. از آثار مشهور ادبی او عبارت هستند از: سوگ نامه ها همراه با قسمت های غنایی (قسمتی از آن المنصور). تصویرهای سفر. مدرسه رومانتیک. رابیِ باخاراخ. هنگام به قدرت رسیدن نازیسم و سوزاندن کتابها در برلین سال ۱۹۳۳، در میان نوشتارهای سوخته شده، «المنصور» نوشته هاینریش هاینه نیز وجود داشت، که در آن نوشته شده بود: این ابتدای کار است. آنجا که کتاب ها را میسوزانند، انسانها را نیز خواهند سوزاند. المنصور، ۱۸۲۱، مصرع ۲۴۳

نمونه شعر هاینریش هاینه: دلا، دلا غمین مباش و تقدیرت را تاب بیاور بهار نو، دوباره باز پس میدهد، هر چه را که زمستان از تو ربود. و چه بسیار که بهرِ تو مانده است! و چه زیباست، جهان هنوز! دلا، هر چه خوشش میداری. همه را، همه را میتوانی دوست بداری!

* گلواژه: سروران مردم در دنیا، سخاوتمندان و در آخرت، پرهیزگاران هستند. امام سجاد (ع)

..............سه، چهار، هفت

* تمجید رئیس سازمان سینمایی از اکران ویژه برای نابینایان در سینما بهمن: حسین انتظامی گفت: خوشبختانه استقبال چشمگیر از اکران ویژه برای نابینایان خیلی خوب بود و این وظیفه ما را سنگینتر میکند. برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر سانس ویژه ای برای نابینایان در نظر گرفته شد و فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان روز جمعه 12 بهمن ماه در سانس ساعت 13 سینما بهمن برای نابینایان اکران شد. حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی که در سینما بهمن حضور یافته بود پس از اکران فیلم، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درباره ضرورت ادامه یافتن این نوع اکران در دوره های بعدی جشنواره گفت: خوشبختانه استقبال از اکران ویژه برای نابینایان عزیز خیلی خوب بود و بازخوردی که همکاران ما گرفتند، بازخوردی بود که وظیفه ما را سنگینتر کرد. وی بیان کرد: تاریخچه این ماجرا به سال گذشته باز میگردد که همکاران ما در روزنامه ایران سپید این پیشنهاد را دادند و ما در سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر این ایده را اجرایی کردیم. امروز خوشبختانه عملا اولین نمایش سینمایی برای این عزیزان اتفاق افتاد. وی اظهار کرد: برنامه مشابه دیگری نیز همزمان برای عزیزان ناشنوا اجرا میشود که از این طریق ما وظیفه خود را در ایجاد و توسعه مصرف فرهنگی برای این عزیزان انجام دهیم. انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فراهم کردن آمادگی فضای سینماهای سراسر کشور برای نابینایان، توضیح داد: یک ضعف کلی در مبلمان شهری داریم که طراحی مناسب و لازم برای عزیزانی که چه به لحاظ بینایی، چه شنوایی مشکل دارند نشده است. وظیفه دستگاه ها این است که به سمت اصلاح این امور بروند. نمونه مراسم جمعه از این جنس است، خوشبختانه در سینما استقلال این مقدمات فراهم شده است و ما باید در سایر زیرساختها نیز به نحوی این امکانات را ایجاد کنیم.

..........ورزشی

* MIT فوتبال جهان کمپی در دوحه: با نگاه به راهی که قطر برای قهرمانی در آسیا طی کرد، تنها به یک اسم میرسیم، آسپایر. 19 بازیکن از ۲۳ بازیکن تیم ملی قطر حاصل پرورش و آموزش مدرن در آکادمی آسپایر هستند. آکادمی آسپایر به دانشگاه ورزشکاران شهرت دارد و در چند شاخه فعالیتهای بزرگی انجام میدهد. تنیس، گلف، شنا، هندبال و ژیمناستیک از جمله شاخه هایی است که آسپایر ورزشکاران مستعد را از سراسر دنیا گردآوری میکند. اما این فوتبال بود که باعث شد تا نام آسپایر در دنیا و در کنار آکادمیهای بزرگی چون لاماسیا قرار بگیرد. شروع کار آسپایر در سال ۲۰۰۳/۴ و با حضور ۳۱ بازیکن بین ۱۲ تا ۱۸ ساله بود. عددی که در سال ۲۰۱۵ به ۲۳۰ فوتبالیست رسید. آسپایر در برنامه استعدادیابی خود، هر ساله ۶۰۰۰ کودک را بین سنین ۶ تا ۱۲ ساله شناسایی و از طریق بورسیه راهی آکادمی میکند تا در کنار بهره بردن از پیشرفته ترین امکانات دنیا، از طریق مربیان با دانش به یک فلسفه واحد برسند. فلسفه ای که از روز اول به آنها گوشزد میکند پیشرفت یک شبه به دست نمیآید. مسیر جاه طلبانه آسپایر از ۲۵ کشور دنیا در سال ۲۰۰۳/۴ شروع شد و در نهایت یکی از اهداف قطر برای رسیدن به فینال آسیا در سال ۲۰۱۹ را محقق کرد. استراتژی آکادمی  آسپایر به تزریق فلسفه فوتبال و گره زدن آن با فناوری خلاصه میشد. لذا اولویت اول به پرورش مربیان در ۴ کشور صاحب سبک نظیر انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و آلمان شد. فلیکس سانچز نیز که در آکادمی لاماسیا رشد کرده خیلی زود متوجه پتانسیل آسپایر شد و بعد از ۱۰ سال کار کردن در لاماسیا راهی آسپایر شد. سانچز از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ در آسپایر مشغول پرورش بازیکنان و استعدادهایی بود که باید زیر تیغ دانش او تراش میخوردند.

* قهرمانی اردبیل در فوتبال کمبینایان: در چهارمین دوره مسابقات فوتبال کمبینایان که در بابلسر برگزار شد، اردبیل قهرمان شد، لرستان در جایگاه دوم قرار گرفت و فارس سوم شد.

..........حوادث

* رهایی از قصاص به شرط پرداخت دیه پدر: مرد میانسال که به خاطر 100 هزار تومان پدرش را کشته بود به شرط پرداخت دیه به خواهر و برادرانش از مجازات مرگ رهایی خواهد یافت. این جنایت شامگاه 19 بهمن سال گذشته در خانه ای ویلایی در یکی از خیابانهای اطراف میدان هروی تهران رخ داد. مرد جوانی در تماس با پلیس خبر قتل پدرش را اعلام کرد و گفت: برادر بزرگم پدرم را کشته است. با اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. با حضور در محل آنها با جسد تکه تکه مرد 66 ساله داخل زیرزمین مواجه شدند. این درحالی بود که قاتل قصد داشت اعضای بدن پدرش را داخل چمدان بگذارد و از خانه خارج شود که با حضور برادرش غافلگیر شد و لو رفت. متهم 46 ساله در بازجوییها گفت: نمیخواستم پدرم را بکشم؛ از پدرم 100 هزار تومان پول خواستم. اما او شروع به فحاشی کرد و گفت که پولی ندارد به من بدهد. میگفت از اینکه مدام از او پول میگیرم خسته شده است. ناگهان درجریان این مجادله لفظی، پدرم عصبانی شد و شمشیرش را برداشت و به طرف من حمله کرد. من هم قمه ای برداشتم و ضربه ای به قلب پدرم زدم که روی زمین افتاد. از آنجایی که نمیخواستم کسی از این ماجرا با خبر شود، جسد را داخل پتو گذاشتم و به زیر زمین بردم. درحالی که به دنبال فرصت مناسبی بودم در خلوتی خانه به زیرزمین رفتم تا پس از تکه کردن جسد آن را مخفیانه از خانه خارج کنم که برادرم وارد زیرزمین شد. بدنبال اعترافات مرد میانسال او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. در حالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، 4 خواهر و برادر متهم با حضور در دادسرای جنایی تهران مدعی شدند اگر برادرشان دیه پدر را به آنها پرداخت کند از قصاص وی چشم پوشی خواهند کرد. متهم نیز با قبول این شرط پذیرفت که دیه پدرش را بپردازد.

* گلواژه: رهایی قطعی هر کس در نابودی است. بودا

 

..........اطلاعرسانی

* مرکز  گویای آی نور خدمات زیر را  ارائه میدهد: 1- ضبط کتب در تمام سطوح 2- برگزاری کلاسهای آموزش کامپیوتر و گوشیهای اندروید و نوکیا 3- فروش عصاهای معمولی و گوی دار 4- تایپ کتب و جزوات و تبدیل آنها به word 5- تشکیل کلاسهای آموزش شطرنج تلفن تماس 02133072978-09361659773

* بخش نابینایان کتابخانه عمومی حضرت فاطمه (س) برگزار میکند: مسابقه خاطره نویسی به مناسبت دهه فجر علاقمندان میتوانند آثار خود را به آدرس ایمیل blind.library88@ gmail.com ارسال نمایند. مهلت ارسال آثار 17 بهمن 97

تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 02144710906 ( شنبه تا چهارشنبه 8 الی 30/13)

* گلواژه: زندگی انسان مانند شبنمی است که از برگ گلی میلغزد و فرو میچکد. بودا

* گلواژه: آزادی در بی آرزوئی است. بودا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *