شناسه خبر: 16138 منتشر شده در مورخ: 1397/11/13 ساعت: 09:55 گروه: اجتماعی  
دولت برای حذف یارانه دهک های بالای درآمدی از آزمون وسع استفاده می کند
حسینی:

دولت برای حذف یارانه دهک های بالای درآمدی از آزمون وسع استفاده می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سال گذشته پیشنهاد دولت برای حذف سه دهک بالای درآمدی این بود که از آزمون وسع استفاده کند که امسال این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.

به گزارش ایران سپید سیده فاطمه حسینی با اشاره به یکی از پیشنهادات دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ مبنی بر اینکه حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی توسط استانداران انجام شود، گفت: براین اساس دولت در لایحه تاکید کرده بود که منابعی که از حذف 3 دهک بالای درآمدی به دست می آید، صرف کاهش فقر مطلق، ایجاد اشتغال و تکمیل پروژه‌های عمرانی در همان استان ‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس پیشنهاد دولت حذف 3 دهک بالای درآمدی باید بر مبنای تشخیص استان ها و استانداران انجام می شد، افزود: براین اساس دولت پیشنهاد کرده بود که با حذف 3 دهک بالای درآمدی دهک‌های پایین جامعه که زیر خط فقر هستند پوشش بیشتری داده شوند.

حذف دهک های بالای درآمدی باید متمرکز و ملی انجام شود

وی با اشاره به اینکه انتقاداتی به حذف 3 دهک از سوی استانداران وجود داشت مبنی بر اینکه چرا نباید حذف دهک های بالای درآمدی به صورت متمرکز و ملی انجام شود، ادامه داد: عده ای این انتقاد را مطرح کردند که ممکن است یک استان 3 دهک بالای درآمدی را حذف کرده و استانی دیگر این اقدام را انجام ندهد و حتی شیوه حذف یک استان با استان دیگر متفاوت باشد که این موضوع می تواند نارضایتی گسترده ایجاد کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در شرایطی که تحریم ها علیه کشور اعمال شده تورم نیز قدرت خرید خانوارهای ایرانی را به شدت کاهش داده است تدبیری اساسی در سطح ملی برای حفاظت از اقشار آسیب پذیر در برابر موج تورم نیاز است.

دولت باید سیاست های حمایتی خود از اقشار ضعیف جامعه را گسترش دهد

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود کشور سال آینده تورم با نرخ بالا روبرو شود، افزود: در این شرایط باید به دهک‌های پایین به صورت جدی رسیدگی شود و انتظار این است که خانواده هایی که در معرض آسیب هستند به یک پناهگاه امن برده شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست های حمایتی خود از اقشار ضعیف جامعه را گسترش دهد، ادامه داد: اگر حذف سه دهک با رویکرد ملی و متمرکز انجام شود مناسب تر از حذف استانی است و  می‌تواند میزان نارضایتی ها را کاهش دهد، اما استانی کردن حذف دهک های بالای درآمدی و شیوه های حذف متفاوت سبب نارضایتی و احساس تبعیض می‌شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 دولت باید با استفاده از تمامی پایگاه های داده 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند، تصریح کرد: سال گذشته پیشنهاد دولت برای حذف سه دهک این بود که از آزمون وسع استفاده کند تا دهک‌های بالای درآمدی را شناسایی کند که امسال این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد./ خانه ملت

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *