شناسه خبر: 16125 منتشر شده در مورخ: 1397/11/11 ساعت: 09:33 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 11 بهمن 1397

روزنامه پنجشنبه 11 بهمن 1397

قدرت امام خمینی (ره) ایجاد امید در مردم بود - ما همچنان خدمات رایگان دریافت میکنیم - تزریق واکسن تکمیلی فلج اطفال - اختراع وسیله ای جادویی برای حضور نوازندگان نابینا در ارکستر - نگاهی به تیپولوژی چند بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر امسال - ادامه نتایج مسابقات فوتبال کمبینایان - چاردیواری

روزنامه ایران سپید

پنجشنبه 11 بهمن 1397

24 جمادی الاول 1440

31 ژانویه 2019

سال بیست و سوم شماره 6064

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

۱۲ بهمن، بازگشت با افتخار رهبر ایرانیان, امام خمینی و شروع دهه فجر را تبریک و تهنیت عرض میکنیم.

.........عناوین این شماره.......

قدرت امام خمینی (ره) ایجاد امید در مردم بود 2

ما همچنان خدمات رایگان دریافت میکنیم 3

تزریق واکسن تکمیلی فلج اطفال

اختراع وسیله ای جادویی برای حضور نوازندگان نابینا در ارکستر 9

نگاهی به تیپولوژی چند بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر امسال 12

ادامه نتایج مسابقات فوتبال کمبینایان

چاردیواری 18

اطلاعرسانی

............سیاسی

* رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، صبح (چهارشنبه) در مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضور یافتند و با قرائت نماز و قرآن، یاد آن عزیز سفر کرده را گرامی داشتند.

* قدرت امام خمینی (ره) ایجاد امید در مردم بود: رئیس جمهوری گفت: تفسیر و تبیین امام خمینی (ره) از دین و شرایط زمان توانست در مردم ایران امید به وجود آورد و قدرت ایشان ایجاد امید در مردم و بسیج میلیونی در این سرزمین بود. رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت صبح -چهارشنبه- در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با آرمانهای امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

* گلواژه: هر کودکی یک هنرمند است، مسئله مهم "هنرمند ماندن" است. پیکاسو

..........گزارش ویژه

* ما همچنان خدمات رایگان دریافت میکنیم: علاقه به ورزش و فعالیت در هر یک از انواع آن را، در روحیه اغلب جوانان میتوان پیدا کرد؛ از این صرفنظر میکنیم که این روحیه چرا و به چه عللی و در کدام مقطع شدت و ضعف داشته، اما قدر مسلم اینکه اساساً جوان علاقه مند به ورزش است تا جدا از بالا بردن نیروی جسمی، روحیه اش را تقویت کند و به یک اعتماد به نفس دائمی برسد. شهروندان نابینا هم از این قاعده مستثنی نیستند و اتفاقاً از دوران دانشآموزی علاقه مندان به ورزش فعالیتهای خود را آغاز میکنند. البته که ورزش نابینایان نسبت به دیگر شهروندان در برخی گونه ها تفاوت دارد و حتی ورزشهایی دارند که مختص خودشان است؛ مثل گلبال یا شودان. اما برخی ورزشها بینا و نابینا ندارد و این شهروندان هم با فنون خاصی که توسط مربیان ورزیده آموزش میبینند، به صورت تیمی و انفرادی فعالیت میکنند؛ مثل ورزش جذاب و پر طرفدار شنا که زمستان و تابستان هم ندارد.

موضوع مهم در بحث شنای نابینایان، استفاده این شهروندان از مجموعه های ورزشی دارای استخر است. بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۳ بود که سازمان ورزش شهرداری بخشنامه ای با شماره ۱۷۳۱۷۹/۹۷۰ را به تمام مراکز زیر نظر خود ابلاغ کرد که به شهروندان نابینا و معلولان غیر نابینا در صورت داشتن شرایطی مثل ارائه کارت معلولیت، خدمات رایگان ارائه دهند. این موضوع را روزنامه ایران سپید طی گفتگو با علی صابری، عضو نابینای دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران پیگیری و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ خبر آن را منتشر کرد. در این گفتگو صابری با اشاره به بخشنامه ای که به امضای محمد آقامیر، رئیس وقت سازمان ورزش شهرداری رسیده، اظهار کرده بود که نابینایان و دیگر معلولان غیر نابینا در صورت ارائه کارت معلولیت میتوانند از مجموعه های ورزشی در مناطق ۲۲ گانه که زیر نظر شهرداری هستند، به صورت رایگان خدمات دریافت کنند. همچنین در این گفتگو به ۴۳ مجموعه ورزشی که آماده خدمات رسانی به معلولان هستند، اشاره شده بود. از آن تاریخ تا امروز تغییر و تحولات زیادی در سطح مدیریت شهرداری به وجود آمد که این تغییر و تحولات محصول آغاز پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و تعیین شهردار بود. خاصه که انتخاب شهردار در دوره کنونی شورای شهر با فراز و فرود های زیادی همراه بود؛ چنانکه دو شهردار آمدند و رفتند تا نوبت به پیروز حناچی، شهردار کنونی رسید. سؤال این است که آیا این تغییر و تحول در سطح کلان مدیریت شهری و تأثیر آن بر مدیریت سازمانهای ذیربط، تأثیری در ارائه خدمات آن سازمانها، مثل سازمان ورزش شهرداری به معلولان گذاشته است یا نه؟ امید هاشمی به عنوان یکی از نابینایان علاقه مند به ورزش شنا میگوید که از زمان ابلاغ بخشنامه سازمان ورزش شهرداری، او از خدمات رایگان بهره مند میشود: «با ارائه کارت معلولیت به هر کدام از مجموعه هایی که زیر نظر شهرداری هستند، به طور رایگان از استخرها استفاده میکنم.» او که به همراه عباس، دوست کم بینای خود یکی از مشتریان پا ثابت استخرهای مناطق جنوب و جنوب غرب است، اظهار میکند که تا به حال هیچ نوع مشکلی در دریافت بلیت رایگان استخرها نداشته: «بدون هیچ مشکلی، وقتی با اطلاع و آگاهی از اینکه مجموعه ورزشی مورد نظرمان از مجموعه های شهرداریست، کارت معلولیت را ارائه میدهیم و بلیت رایگان برایمان صادر میشود.» این موضوع را امیر سرمدی، دیگر شهروند نابینا هم تأیید میکند: «یکی از مجموعه های زیر نظر شهرداری نزدیک خانه من است. من با ارائه کارت معلولیت نه تنها بلیت رایگان دریافت میکنم، حتی فرد همراه من هم بلیت رایگان دریافت میکند.» همسر امیر کم بیناست و به گفته امیر، او نه تنها از خدمات بلیت رایگان بهره مند میشود، بلکه از خدمات آموزشی هم بهره مند میشود: «حتی همسر من جدا از دریافت بلیت رایگان، از خدمات آموزشی که در آن مجموعه ارائه میدهند، به شکل رایگان بهره مند میشود.» ادامه دارد..

 

.............بهداشت و سلامت

* تزریق واکسن تکمیلی فلج اطفال: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر گفت: واکسن تزریقی فلج اطفال برای تمام کودکان دنیا که واکسن خوراکی آن را استفاده میکنند، در حد اقل یک نوبت ضروری است. دکتر گویا افزود: این واکسن از سال 94 در دنیا یکی از واکسنهای مهم برای کودکان زیر 5 سال بوده، اما به دلیل مشکل تأمین واکسن در سال 95، هیچیک از کودکان متولد شده در دنیا در این بازه زمانی این واکسن را در 4 ماهگی دریافت نکرده اند و حال که واکسن در دسترس است، این کودکان واکسینه خواهند شد و این علاوه بر واکسیناسیون کودکانی است که الآن به 4 ماهگی خواهند رسید. وی افزود: در مرحله اول کودکان متولد شده از مرداد ماه 95 تا کنون در 9 استان کشور و در مرحله دوم کودکان سایر استانها، این واکسن را دریافت خواهند کرد.

* مجوز واردات رنگ تاتو نداریم: مدیر کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برای صدور مجوز واردات یا تولید رنگ تاتو بر اساس استانداردهای بین المللی، لازم است آزمایشهای متعدد عدم وجود مواد سمی انجام شود که تا کنون شرکتی چنین مجوزی دریافت نکرده است. عبد العظیم بهفر افزود: با این حال مصرف غیر قانونی رنگ تاتو در سطح جامعه افزایش یافته است و شاهد گرایش جوانان به این نوع از تغییر در ظاهر بدن هستیم. این رنگها میتوانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناکی باشند که سلامت مصرف کننده را با تهدیداتی مانند سرطان رو به رو میکند.

* نمک دریا آلوده به فاضلاب است: عضو هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: عده ای سودجو نمک دریاچه هایی را که خشک شده و در سطح زمین فراوان و آلوده به فاضلاب است، به ابتداییترین شکل جمعآوری و تحت نام نمک دریا با تبلیغات گمراه کننده میفروشند. ربابه شیخ الاسلام هشدار داد: با حذف نمک یددار و جایگزینی نمکهای آلوده، به زودی شاهد بازگشت بیماریهای ناشی از کمبود ید خواهیم بود.

 

..........از شش نقطه جهان

* اختراع وسیله ای جادویی برای حضور نوازندگان نابینا در ارکستر: اگر جزو نابینایانی باشید که قدری با اجرای موسیقی و مختصاتش آشنایی دارند، حتماً بزرگترین معضل نابینایان برای حضور و مشارکت در گروه نوازی و ارکستر را میشناسید. وقتی کار در اجرای تک یا دو نفره عرضه میشود، هماهنگی نوازنده نابینا خیلی کار دشواری نیست، اما زمانی که کار از این فراتر میرود و به گروه نوازی میرسد، بسیاری از گروهها ترجیحشان بر این است که نوازنده نابینا را علیرغم تمام شایستگیهایش کنار بگذارند.

نوازنده نابینای پرکاشن، «Kyungho Jeon» هم زمانی که کار را شروع کرد، به همین چیزها فکر میکرد. علی الخصوص که سازی هم که برای یادگیری انتخاب کرده بود، اصولاً در حالت تکنفره خیلی به کار نمیآمد. این نوازنده نابینای اهل کره جنوبی به سراغ سازهای کوبه ای رفته بود و به قولی نوازنده «پرکاشن» یا مجموعه کوبه ایها شده بود. او در باره انتخاب خود میگوید: «عشق فراوانم به مسأله ریتم و تولید سر و صدا مرا به سمت پرکاشن سوق داد و در ۱۳ سالگی شروع به فراگیری کردم و از قضا خیلی هم در یادگیری خوب پیشرفتم، اما آن روزها اصلاً فکرش را هم نمیکردم که ممکن است به نقطه ای برسم که علیرغم تمام خلاقیت و تسلطی که در نوازندگی مجموعه پرکاشنها دارم، نتوانم گروهی را پیدا کنم که مرا به عنوان نوازنده بپذیرد.» او ادامه میدهد: «در اجراهای گروهی، دیدن حرکات و علاماتی که رهبر ارکستر به نوازندگان میدهد، اصلیترین قسمت کار به حساب میآید. هرچه هم که بر روی قطعاتی که قرار است اجرا شود مسلط باشی، رهبر را که نبینی قادر نخواهی بود به درستی با گروه هماهنگ شوی.» او همچنین در باره تجربیاتش در زمینه گروه نوازی می افزاید: «برخی اوقات هم هست که در زمان گروه نوازی، یک نوازنده قرار است دقایقی را چیزی ننوازد. نوازنده بینا بدون آن که نیاز داشته باشد میزان به میزان، قطعاتی را که در حال نواخته شدن است دنبال کند تا مبادا میزانی که قرار است دوباره وارد ارکستر شود رد نشود، منتظر علامت یا فرمان رهبر میماند؛ اما نوازنده نابینا مجبور است با دقت فراوان منتظر میزان مورد نظرش بماند.»

همین مشکلات است که نابینایان را از نواختن در گروهها باز میدارد، اما حالا یک پدر و پسر کره ای وسیله ای اختراع کرده اند که به نابینایان کمک میکند فرمانهای رهبر ارکستر را بفهمند. «Kyungho Jeon» اولین نابینایی است که از این باتون جادویی استفاده کرده است. کاری که این مخترعان انجام داده اند این است که باتونی را طراحی کرده اند که به جایی از بدن نوازنده متصل میشود و قادر است فرمانهای رهبر را از طریق ویبره یا لرزش به اطلاع نوازنده برساند. تعداد و جهت لرزشها مفاهیم مختلف را به آگاهی نوازنده میرساند. با جستجوی نام این نوازنده نابینا در اینترنت تصاویر نحوه عملکرد این باتون جادویی را مشاهده خواهید کرد.

..........سه، چهار، هفت

* نگاهی به تیپولوژی چند بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر امسال: یکی از جذابترین موضوعات در جشنواره فیلم، نگاه به تیپولوژی مردان و زنانیست که در کسوت بازیگر روی پرده ظاهر میشوند. در ادامه، بخشی از گزارش سایت خبری فیلم نت نیوز درباره همین موضوع را باهم میخوانیم: بهنوش طباطبایی بعد از دو دوره غیبت در جشنواره فیلم فجر، امسال با دستی پر در این رقابت حاضر شده است. طباطبایی در دو فیلم مهم جشنواره بازی دارد. یکی «ماجرای نیمروز–رد خون» و دیگری «غلامرضا تختی» در هر دو فیلم با تیپ و ظاهری متفاوت ظاهر شده است. از فیلم «رد خون» کلاً سه یا چهار عکس بیشتر منتشر نشده که همه این عکسها هم در واقع متعلق به کاراکترهای مرد فیلم است، اما در همان ابتدای تولید، پوستری از فیلم بیرون آمد که در آن کاراکتر زن فیلم که نقش آن را بهنوش طباطبایی بازی میکند، در مرکز پوستر قرار گرفته و بقیه کاراکترها در دو طرف او دیده میشوند. قرار گرفتن این کاراکتر در مرکز پوستر نشان میدهد که طباطبایی در واقع شخصیت محوری داستان است. پوشش او هم روسری سبز رنگ و لباسی خاکی است تا مشخص شود او نقش یکی از زنهای عضو گروهک منافقین را بازی میکند. طباطبایی در واقع نقش کاراکتری را بر عهده دارد که در عملیات مرصاد از فرماندهان منافقین است. این نقش البته نقش پرتحرک و اکشنی است که ایفای آن آمادگی جسمانی بالای بازیگر را میطلبید. اصلاً به خاطر همین مسئله الناز شاکردوست از بازی در آن انصراف داد و بهنوش طباطبایی جایگزینش شد. طباطبایی از بازیگرانی است که به شکل حرفه ای ورزش میکند و همین عامل، یعنی آمادگی جسمانی بالایش کمک شایان توجهی به بازیش برای این نقش کرده است. او یکی از شانسهای تصاحب سیمرغ بلورین جشنواره پیش روست.  مریلا زارعی یک قدم با غیبت در جشنواره فجر فاصله داشت که انتخاب «ایده اصلی» باعث شد تا لقب غایب بزرگ از جلوی نام این بازیگر حذف شود. او بعد از مدتها با گریم و تیپی بسیار متفاوت در دومین فیلم آزیتا موگویی بازی کرده است. زارعی در فیلم «ایده اصلی» نقش یک تاجر زن را بازی میکند که سرش حسابی در حساب و کتاب است و به قولی نمیگذارد کسی کلاه سرش بگذارد. البته که اگر فرصتی دست بدهد، سر دیگران و رقبایش کلاه گشادی میگذارد. او بواسطه همین شغل، تیپ و ظاهری کاملاً متناسب با این قشر دارد. برای نشان دادن شخصیت او به لحاظ ظاهری، از موی مصنوعی برای طراحی گریم این کاراکتر استفاده شده تا بخشی از کاراکتر او به لحاظ تیپ و قیافه ظاهری هم ترسیم شود. لیلا حاتمی هم امسال با یک فیلم در جشنواره فجر حاضر است. این فیلم چهارمین همکاری او با علیرضا رئیسیان محسوب میشود. حاتمی در «مردی بدون سایه» با امیر آقایی و همسرش علی مصفا همبازی است. «مردی بدون سایه» تکمیل کننده سه گانه علیرضا رئیسیان با موضوع بحران عاطفی زن و شوهرهاست. در اینجا نقش این زن و شوهر را لیلا حاتمی و علی مصفا بازی میکنند. حاتمی نقش زنی از طبقه نیمه مرفه و البته فرهنگی جامعه را بازی میکند و متعاقب آن تیپ و ظاهرش متناسب با این قشر طراحی شده است. منتها چالش بزرگ حاتمی در فیلم «مردی بدون سایه» بازی او با زبان اسپانیایی است. او مسلط به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه است، اما تا قبل از بازی در فیلم رئیسیان، هیچ سر رشته ای از زبان اسپانیولی نداشت.

قرار بر این بوده که بخشهایی که این کاراکتر به زبان اسپانیایی حرف میزند دوبله شود، اما حاتمی با این کار مخالفت میکند و به رئیسیان میگوید بخشهایی که قرار است دیالوگها اسپانیایی گفته شود را هم خودش بازی میکند. او به همین خاطر یک دوره فشرده کلاس اسپانیولی را پشت سر گذاشته است. گفته میشود میزان تسلط او در بخشهایی که به اسپانیایی دیالوگ میگوید به اندازه ای است که تحسین عوامل اسپانیایی زبان فیلم را بر انگیخته است. مشروح این گزارش را میتوانید در سایت فیلم نت نیوز بخوانید.

.............ورزشی

* ادامه نتایج مسابقات فوتبال کمبینایان: در ادامه رقابتهای فوتسال کم بینایان که چهارمین دوره آن با حضور ده تیم در بابلسر استان مازندران در حال برگزاری است، نتایج زیر به دست آمد: بوشهر 8 گلستان 0. اصفهان 1 مازندران 6. آذربایجان غربی 11 فارس 4. تهران 1 لرستان 5. اردبیل 7 کرمان 0. بوشهر 0 مازندران 0. گلستان 1 فارس 2. اصفهان 0 آذربایجان غربی 5. زنجان 2 کرمان 18. تهران 0 اردبیل 4. بوشهر 1 فارس 0. مازندران 1 آذربایجان غربی 0. گلستان 2 اصفهان 0. لرستان 4 اردبیل 0. زنجان 2 تهران 2. در مرحله نیمه نهایی این مسابقات، بوشهر و اردبیل به مصاف هم خواهند رفت. دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را فارس و لرستان برگزار خواهند کرد تا تیمهای فینالیست مشخص شود.

* برگزاری مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور آقایان و بانوان: فدراسیون نابینایان و کمبینایان در نظر دارد مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور را در دو بخش آقایان و بانوان و در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان، 25 و 26 بهمن در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار کند. مسابقات در گروه آقایان و در رده سنی بزرگسالان در مسافت 5 کیلومتر و در گروه بانوانرده سنی بزرگسالان در مسافت 3 کیلومتر برگزار میشود. در رده سنی جوانان آقایان و بانوان نیز رقابتها در مسافت 3 کیلومتر برگزار خواهد شد. هر تیم شامل حد اکثر (4 نفر بزرگسال و 4 نفر جوانان در بخش مردان) و (4 نفر بزرگسال و 4 نفر جوانان در بانوان) و به ازای هر 5 نفر یک مربی و سرپرست است. در هر گروه از 4 ورزشکار، یک نفر باید در کلاس B1 باشد. به نفرات اول تا سوم کلاسهای B1، B2 و B3 در گروه آقایان و بانوان بزرگسالان و جوانان مدال و حکم اهدا میشود. در صورتی که تیمی فاقد ورزشکار B1 باشد و حد اقل 3 ورزشکار داشته باشد، امتیاز آخرین نفر به جای B1 به آن داده خواهد شد.

..........چاردیواری

* با سلام و تبریک آغاز ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب باشکوه 57، مستقیم به سراغ تماسها و نامه های شما عزیزان میرویم. جناب آقای دکتر صفا که ظاهراً خود نابینا نیستند، اما به خط بریل آشنایی دارند، از شهر اهواز ضمن تماسهای چندگانه شان، به کیفیت بریل روزنامه اعتراض کردند و خواهان تعویض دستگاه چاپ شدند. دوست عزیز! کاش به آسانی تماس شما میشد فرمان داد دستگاههای چاپ رودکی تعویض شوند، اما تحقق همین دستور به مدت چند سال است که در برنامه های ماست و به دلیل عدم تخصیص بودجه و چند برابر شدن ارز، همچنان دست نیافتنی شده است. به هر حال این امر در رأس خواسته های ما در بخش نو سازی روزنامه است. آقای رحیمی از شیراز با تشکر از مطلب مربوط به سالروز جهانی خط بریل، از دیرکرد دریافت روزنامه در شهرستانها گله کردند و راه حل آن را تبدیل روزنامه به هفته نامه دانستند. قبلاً توضیح داده ایم که این پیشنهاد مورد مخالفت بسیاری دیگر از دوستان خواننده قرار گرفته است. آقای رحمتی از ستون هشتگ تشکر کردند و آقای مرادی از بهبهان نیز ضمن قدردانی از گزارشهای ستون بهداشت و سلامت، از ستونهای جدید هشتگ و سه، چهار، هفت تشکر کردند. ایشان همچنین پرسشهایی در مورد نرم افزار nvda و مقایسه با برنامه های مشابه پرسیدند که قطعاً به مسئول ستون فناوریهای امیدبخش ارجاع میشود. آقای شکیب پور از اصفهان از تکراری بودن برخی صفحات در برخی شماره هایی که به صحافی روزنامه بازمیگردد، گله کردند. آقای همتی از مرند از کاهش گزارشهای فرهنگی و هنری به ویژه رادیو شکوه دارند که امیدوارم با ستون سه، چهار، هفت در این ایام تا حدودی گله مندیشان رفع شود. آقای حضوری از شاهرود با اشاره به دریافت سهام عدالتشان، از پایین بودن سود آن و عدم تطبیق با وعده های دولت گله کردند. در این خصوص گزارشی در تاریخ چهارشنبه 5 دی ماه منتشر شد که امیدوارم ایشان آن را خوانده باشند. میماند خداحافظی و آرزوی توفیق تا گفتگوی بعد.

 ...............اطلاعرسانی

* بخش نابینایان کتابخانه عمومی حضرت فاطمه (س) برگزار میکند: مسابقه خاطره نویسی به مناسبت دهه فجر؛ علاقمندان میتوانند آثار خود را به آدرس ایمیل blind.library88@ gmail.com ارسال نمایند. مهلت ارسال آثار 17 بهمن 97؛

تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 02144710906 (شنبه تا چهارشنبه 8 الی 30/13)

* برگزاری جلسات مفرح و شاداب یوگای خنده با مدیریت سرکار خانم اخبارنیا؛

زمان: پنجشنبه مورخ 11/11/97 از ساعت 13 الی 14؛ مکان: محل انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران واقع در سیدخندان، خیابان خواجه عبد ا... انصاری، خیابان چگینی، کوچه جوانه شرقی پلاک 3؛ با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش، متقاضیان میتوانند با شماره 22882288 تماس بگیرند.

* گلواژه: حقیقت واقعی در سکوت نهفته است. پیکاسو

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *