شناسه خبر: 16046 منتشر شده در مورخ: 1397/11/7 ساعت: 08:58 گروه: ورزشی  
آجورلو: به دنبال کسب 6 سهمیه تیراندازی در جهانی امارات هستیم

آجورلو: به دنبال کسب 6 سهمیه تیراندازی در جهانی امارات هستیم

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان از اعزام 9 تیرانداز به مسابقات جهانی العین امارات خبر داد و گفت: هر چند تجهیزات کافی و خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی به مسابقات جهانی نداریم، اما تلاشمان کسب حداکثر 6 سهمیه ورودی پارالمپیک 2020 توکیو در این مسابقات است.

به گزارش ایران سپید یوسف آجورلو ، از اعزام تیم ملی تیراندازی معلولان به مسابقات جهانی العین امارات در ۲۴ بهمن خبر داد و افزود: مسابقات جهانی تیراندازی از ۲۶ بهمن در رشته‌های تفنگ و تپانچه زنان و مردان در العین امارات آغاز می‌شود و تا دوم اسفند ادامه خواهد داشت. برای شرکت در این مسابقات که سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز توزیع می‌شود، ۹ تیرانداز شامل سمیرا ارم، ساره جوانمردی، مهدی زمانی، محمدحسین میرشفیعی (تپانچه بادی ۱۰ متر و خفیف ۵۰ متر)، زیور فدایی (تپانچه بادی ۱۰ متر)، زهرا غلامزاده (کلاس SH2 تفنگ بادی ۱۰ متر و خفیف ۵۰ متر)، حسن اکبری (تفنگ بادی ۱۰ متر)، رقیه شجاعی (تفنگ بادی ۱۰ متر ایستاده و درازکش) و مهدی برنایی (کلاس SH2 تفنگ بادی ۱۰ متر) راهی مسابقات خواهند شد که البته در تپانچه بادی ۱۰ متر و ۵۰ متر خفیف تاکنون ۳ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را توسط ساره جوانمردی، سمیرا ارم و مهدی زمانی کسب کردیم و به دنبال کسب چهارمین سهمیه تپانچه در این مسابقات هستیم.

وی گفت: تلاش ما بر این است که از ۹ تیرانداز اعزامی به این مسابقات حداکثر ۶ سهمیه ورودی را در بخش تفنگ و تپانچه کسب کنیم. البته با ارزیابی رکوردی که از تیراندازان در اردوهای آماده‌سازی داشتیم، امید زیادی به کسب سهمیه توسط رقیه شجاعی، محمدحسین میرشفیعی و زهرا غلامزاده در مسابقات جهانی امارات داریم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان در پاسخ به این پرسش که با وجود کمبود تجهیزات برای آماده‌سازی تیم تیراندازی چقدر امید به کسب مدال در امارات دارید، خاطرنشان کرد: ۹ تیرانداز اعزامی به مسابقات جهانی امارات جزورزشکارانی هستند که شانس بالایی برای کسب مدال و سهمیه در این مسابقات دارند. بنابراین تلاشمان در ابتدای امر کسب سهمیه و سپس دستیابی به مدال است.

آجورلو یکی از مشکلات تیراندازان را کمبود فشنگ و ساچمه عنوان کرد و گفت: به خاطر بحث تحریم‌ها با کمبود فشنگ خارجی و ساچمه مواجه هستیم. اگر در گذشته مشکل تیراندازان فقط کمبود فشنگ بود الان ساچمه نیز به آن اضافه شده، متأسفانه هزینه‌ی تهیه تجهیزات تیراندازی به حدی سنگین است که حتی امکان تهیه آن توسط فدراسیون نیست و تیراندازان مجبورند با فشنگ‌های داخلی که فاقد استاندارد و از کیفیت پایینی برخوردارند خود را برای مسابقات جهانی امارات آماده کنند. البته ارزیابی عملکرد تیراندازان با این فشنگ‌ها کار سختی است و ما سعی می‌کنیم با ارزیابی کلی که از عملکرد آنها داریم شرایط ورزشکاران را برای مسابقات مورد سنجش قرار دهیم.

وی در پایان گفت: البته تعدد محدودی فشنگ خارجی داریم که مجبوریم از این فشنگ‌ها در جریان مسابقات استفاده کنیم. بنابراین در حال حاضر تمرینات خود را با همان فشنگ‌های داخلی پیگیری می‌کنیم تا تیم آماده‌ای را راهی امارات کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *