شناسه خبر: 16024 منتشر شده در مورخ: 1397/11/4 ساعت: 07:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 4 بهمن 1397

روزنامه پنجشنبه 4 بهمن 1397

غفوریان: میدانیم که رقم سختی کار معلمان استثنایی قابل ملاحظه نیست - مجمع کار خودش را میکند - فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کمخونی - مأموریت ویژه پرکینز در شرق آفریقا - سه، چهار، هفت - حمایت بانک سیتی از پارالمپیک توکیو - زن شکاک شوهرش را آتش زد - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 4 بهمن 1397

17 جمادی الاول 1440

24 ژانویه 2019

سال بیست و سوم شماره 6058

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

غفوریان: میدانیم که رقم سختی کار معلمان استثنایی قابل ملاحظه نیست 2

مجمع کار خودش را میکند 4 

فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کمخونی 6

مأموریت ویژه پرکینز در شرق آفریقا 8

سه، چهار، هفت 11

حمایت بانک سیتی از پارالمپیک توکیو 14

زن شکاک شوهرش را آتش زد

چاردیواری

اطلاعرسانی

 

 

 

...............ویژه

* میدانیم که رقم سختی کار معلمان استثنایی قابل ملاحظه نیست: معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مورد سختی کار معلمان استثنایی بیان داشت: معلمان ما نسبت به معلمان مدارس عادی از مزایای سختی کار بهره مند میشوند که البته رقم خیلی بالایی نیست و نیاز است که در این مورد تجدید نظر شود. چون واقعاً شرایط کار در مدارس استثنایی بسیار سخت است و میزان سختی کاری هم که داده میشود، رقم قابل ملاحظه ای نیست. نظر سازمان هم این است که آن رقم باید تغییر کند، ولی محدودیتهایی از نظر اقتصادی در کشور وجود دارد که کار را سخت میکند. محسن غفوریان ادامه داد: قبل از اجرای قانون خدمات کشوری، معلمان ما از کمک هزینه مسکن، کمک هزینه خوار و بار و حق فوق العاده ویژه استثنایی در احکامشان استفاده میکردند که بعد از اجرای قانون خدمات کشوری این مزایا قطع شد و تنها چیزی که در احکام این عزیزان مانده، سختی کار است که به نظر ما کافی نیست. چیزی که در آموزش و پرورش استثنایی انگیزه معلمان ما را بالا برده، در حقیقت عشق خدمت به کودکانی است که به نوعی دارای محدودیت و معلولیت هستند. یعنی اگر آن رابطه عاطفی و عشق و علاقه ای که بین معلمان ما و دانشآموزان برقرار میشود، نبود، شاید کار خیلی سخت میشد. البته حتی اگر مبالغ بیشتری هم به سختی کار معلمان اضافه شود، با توجه به شرایط کار با گروههای مختلف افراد دارای معلولیت باز هم زحمات همکاران ما را جبران نمیکند. * رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دست کم یک مدرسه اوتیسم در همه استانهای کشور راه اندازی خواهد شد. قدمی با اشاره به فعالیت ۴۸ مرکز آموزش اوتیسم در کشور شامل ۳۰ مرکز دولتی یادآور شد: بنابر آمارهای جهانی از هر ۶۵ نوزاد یک نفر به اوتسیم مبتلا میشود، و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بچه های بین ۵۰ تا ۷۰ درصد را در این مدرسه ها پذیرش میکند.

............سیاسی

* مجمع کار خودش را میکند.  توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا درباره لوایح پالرمو و CFT از جانب رهبری انقلاب توصیه ای یا درخواستی به مجمع اعلام شده است؟ گفت: نه! هیچ نظری به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نشده است و مجمع طبق وظایف خودش عمل خواهد کرد.

* دادگاه متهمان بانک سرمایه در حالی برگزار شد که حاشیه داشت و دیالوگی جالب به شرح زیر رد و بدل شد: رئیس دادگاه: رحمت ا... اسدی را میشناسید؟ کاظمی، وزیر اسبق رفاه: بله. قاضی: ارتباطی با شما دارند؟ کاظمی: سلام و علیکی داشتیم. قاضی: کار مالی و بانکی داشتید؟ کاظمی: خیر. قاضی: ۳ میلیارد تومان به حساب همسرتان واریز کرده. فقط سلام و علیک داشتید؟!

* محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگران بودم آملی لاریجانی برای انتخاب ریاست قوه قضائیه اعمال نظر کند، اظهار کرد: قویترین احتمال برای ریاست قوه قضائیه ابراهیم رئیسی است. * لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ما راهی جز پیوستن به FATF نداریم. الآن دنیای ۵۰ سال قبل نیست که بخواهیم دور خود دیوار بکشیم، بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا عضو FATF هستند و اگر میخواهیم با دنیا مبادلات اقتصادی داشته باشیم، باید موانع عضویت را برداریم. پیشبینی میکنم مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه FATF موافقت کند. * ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: احمدینژاد اشتباه کرد در حمایت از بازرگان توئیت زد، چون جریان روشنفکری و ملیگرای کشور هرگز به آقای احمدینژاد نزدیک نخواهد شد و او اگر میخواست از آن جریان دلجویی کند، مطمئناً ره به جایی نخواهد برد. * طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اگر بخواهیم اوضاع امروز را با دوران حکومت امام علی (ع) مقایسه کنیم، مانند ساعت پایانی جنگ صفین است که ابتدایش بسیار شور انگیز بود و انتهایش بسیار ناگوار.

 

........بهداشت و سلامت

* فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کمخونی: انجیر خشک در مقایسه با سایر میوه های سرشار از ویتامینهای C و E، حاوی آنتی اکسیدانهای باکیفیتی موسوم به فنولها است. برخی از مهمترین خواص انجیر در ادامه ذکر شده اند. کنترل وزن: انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک میکند. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما ضروری است و به خاطر کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع ۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانیتر کمک کرده و از این رو منجر به کنترل وزن میشود. بهبود هضم غذا: میزان بالای فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری میکند. فیبر موجب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل میکند. پیشگیری از فشار خون بالا: انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشار خون است؛ چرا که از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری میکند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم موجب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشار خون را بالا میبرد. حفظ قند خون: میزان بالای پتاسیم انجیر به کنترل میزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک میکند و در نتیجه قند خون را کنترل میکند. رژیم غذایی با میزان بالای پتاسیم برای افراد دیابتی توصیه میشود. تقویت سلامت قلب: انجیر موجب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی میشوند، در بدن میشود. خواص بالا آنتی اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشار خون موجب رهایی از رادیکالهای آزادی میشود که در بلندمدت موجب انسداد عروق خونی میشوند. افزایش سلامت باروری: انجیر مملو از زینک (روی) و منگنز است. از این رو به افزایش قوه باروری کمک میکند. درمان کمخونی: انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک میکند. مصرف روزانه انجیر میتواند نیاز روزانه آهن بدن را تأمین کند. انجیر منبع خوب کلسیم بوده و موجب افزایش استحکام و تراکم استخوانها میشود.

 

.............از شش نقطه جهان

* مأموریت ویژه پرکینز در شرق آفریقا: نابینایان ایرانی شاید از پرکینز فقط ماشین تایپ بریلش را بشناسند و از خدمات فراوان و دامنه داری که این مرکز قدیمی در اختیار نابینایان در آمریکا و سایر کشورهای دنیا میگذارد بیخبر باشند. شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که در این مرکز، تولید ماشینهای تایپ یکی از رویدادهای جنبی به حساب میآید و این مرکز در حقیقت جایی است که نابینایان آمریکایی میتوانند با حضور در دوره هایش، دهها بسته آموزشی مفید را دریافت کنند. از آموزش خط بریل گرفته تا استفاده از رایانه و زندگی مستقل و تحرک و جهتیابی و... همه و همه دوره هایی هستند که پرکینز متولی اجرای آنها برای نابینایان آمریکا است. این مرکز نامآشنا، رسالت دیگری را هم بر عهده دارد و آن هم کمک به نابینایان در مناطق محروم دنیا برای دسترسی به منابع آموزشی استاندارد است. یکی از طرحهایی که پرکینز چند سالی است که خود را در آن دخیل کرده، ارائه خدمات آموزشی به نابینایان در کشور اوگاندا است. دولت آمریکا، از سال ۲۰۱۵ بودجه ای را در اختیار پرکینز قرار داده تا پروژه ای را در این کشور کلید بزند که طی آن، قرار است ۴۳ هزار دانشآموز نابینا، از خدمات آموزشی استاندارد بهره مند شوند. یکی از اصلیترین بخشهای این آموزشها شامل معلمان و کارکنان و مدیران مدارسی میشود که نابینایان در آنها تحصیل میکنند. در قالب این پروژه، به صدها معلم آموزش داده میشود که بتوانند محتوای آموزشی را علاوه بر دانشآموزان نابینا، به افرادی که به طور همزمان دچار نابینایی و ناشنوایی هستند یا آنهایی که افزون بر نابینایی، از یک معلولیت حرکتی رنج میبرند هم بیاموزند. «Angela Affran»، مسؤول هماهنگی منطقه آفریقا در بخش بین الملل پرکینز درباره این طرح میگوید: «به علت گستردگی فقر در کشور آفریقایی اوگاندا، بسیاری از کودکان از آموزش جا میمانند. آنهایی هم که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، در کلاسهای بسیار شلوغ درس میخوانند و معلمانشان هم هیچ دانشی در باره چگونگی آموزش به آنها ندارند. در برخی مناطق مدارسی مشاهده شده که در هر کلاس بیش از ۱۱۷ دانشآموز وجود دارد. همین مسأله باعث میشود دانشآموز نابینایی که در چنین کلاسی حضور دارد، در بسیاری از برنامه ها فراموش شود یا از بیشتر برنامه ریزیهای کلاسی حذف شود که همین امر باعث عقب نگه داشته شدنِ کودک نابینا نسبت به بقیه همکلاسیهایش میشود. طرحی که با همکاری دولتهای آمریکا و اوگاندا انجام میپذیرد باعث خواهد شد که این کودکان هم بتوانند از محتوای آموزشی در مدارس بهره مند شوند.» از دیگر نکاتی که در این طرح لحاظ شده، آموزش تعمیرکارانی است که بتوانند ماشینهای تایپ بریل را در این کشور تعمیر کنند. به علت شیوع بالای بیماری ایدز در کشور اوگاندا، آموزشهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری هم از جمله دیگر بسته های آموزشی است که در اختیار کودکان اوگاندایی قرار گرفته است.

.........سه، چهار، هفت

* بالاخره اخبار پر رنگ سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر کم کم جای خود را در خبرگزاریها و سایتهای خبری پیدا کردند تا مبادا از قافله اخبار جشنواره ها عقب بمانند. البته که هنوز میدانداری با جشنواره فیلم است، اما اهالی موسیقی هم سعی میکنند به شکلی نشان دهند که در جریان شتابان خبر رسانی کم نمیآورند. این نکته را هم نباید نادیده گرفت که ابعاد برگزاری جشنواره موسیقی در ایران هم قد و قواره جشنواره فیلم نیست. علت این تفاوت نگرش مدیران فرهنگی در برگزاری جشنواره های فیلم، تئاتر و موسیقی را باید در مبحثی مفصل بررسی کرد. الغرض، سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که از ۲۴ بهمن تا اول اسفند ماه جاری برگزار میشود، سالنهای اجرا و تعداد برنامه ها را از خروجی وبسایت روابط عمومی جشنواره مشخص کرد. تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان هنرمندان موسیقی خواهند بود. برج آزادی، ایوان شمس و سالن سوره حوزه هنری نیز دیگر سالنهای جشنواره امسال هستند که در یک سانس، در ساعت ۱۹، هنرمندان و علاقمندان به موسیقی را میزبانی میکنند.

همچنین بلیت فروشی تمامی  اجراهای جشنواره موسیقی از امروز ۴ بهمن ساعت ۱۲ ظهر آغاز میشود. علاقمندان میتوانند از طریق دو سایت فروش بلیت به نشانی اینترنتیiranconcert.com و  .ir 3670بلیتهای مورد نظر خود را تهیه کنند.

امسال در مجموع، هنرمندان حوزه موسیقی ۸۵ اجرا در سی و چهارمین جشنواره موسیقی خواهند داشت. همچنین ۲۰ فیلم مستند حوزه موسیقی در خانه سینما به نمایش در میآیند.

از دیگر برنامه های امسال جشنواره موسیقی فجر، برگزاری نشستهای تخصصی چهل سالگی انقلاب است که از طریق رادیو گفتگو از ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش خواهد شد. اخبار تکمیلی درباره برنامه این نشستها به زودی اعلام میشود. اما فیلمهای مستند با موضوع موسیقی توسط روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر اعلام شد. به گزارش روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، مستندهایی با مضمون موسیقی در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ با مشارکت خانه سینما برای علاقمندان به نمایش در میآید.

فیلمهایی چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرتهماسب، «سمفونی ایرانی» به کارگردانی وحید موساییان و «دو کمانچه» اثر بهمن کیارستمی، «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستندهای این حوزه هستند که در ایام جشنواره موسیقی اکران خواهند شد.

علاقمندان میتوانند برای تماشای فیلمهای مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان، پلاک ٢٩، سالن سیف ا... داد مراجعه کنند.

لازم به توضیح است ورودِ عموم برای دیدن فیلمهای مستند آزاد است.

..............ورزشی

* حمایت بانک سیتی از پارالمپیک توکیو: بانک سیتی که هم اکنون با 18 کمیته ملی پارالمپیک در سراسر جهان در برگزاری مسابقات و مسیر آماده سازی برای حضور در بازیهای 2020 توکیو همکاری دارد، رسماً به عنوان حامی مالی کمیته بین المللی انتخاب شد.  قرارداد اخیر تا سال 2020 خواهد بود که این بانک بزرگ را که هم اکنون در تمام جهان فعال است، به عنوان سومین حامی مالی بین المللی این کمیته معرفی میکند. بریتیش پترولیوم و الینز حامیان بین المللی هستند که در این سطح فعال هستند. پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این باره گفت: "ما از شش سال قبل همکاری با بانک سیتی را آغاز کردیم تا به وضعیت کنونی رسیدیم که در پی تغییرات اجتماعی و مدیریت آن به سمت اهداف این جنبش هستیم."  بانک سیتی در سال جاری میلادی، حامی مالی رویدادهای مختلفی مانند بازیهای پارا آسیایی 2018 جاکارتا بوده است.

..............حوادث

* زن شکاک شوهرش را آتش زد: زن هندی ۲۵ ساله از شوهرش خواست تا رمز تلفن همراهش را به او بگوید، اما وقتی ممانعت او را دید با یکدیگر درگیر شدند و زن عصبانی برای تنبیه کردن شوهرش روی او بنزین ریخت و کبریت را کشید. گزارشهای پلیس هند نشان میدهد که متهم مدعی شده همسرش با زن دیگری ارتباط پنهانی داشته و به همین خاطر رمز تلفنش را به وی نداده تا او پیامها و تماسهای تلفنیش را نبیند. این مرد نگونبخت دو روز پس از انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات جان سپرد.

* شگرد عجیب نگهبان قلابی برای سرقت خودرو: فردی که با شگردی خاص و معرفی خود به عنوان نگهبان ساختمانها دست به سرقت خودرو میزد، دستگیر شد. با ارجاع پرونده ای از کلانتری 124 قلهک با موضوع سرقت خودرو، مالباخته به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد: یکی از شهروندان کالایی را سفارش داد و با گرفتن آدرس محل سکونت او قرار شد کالا را در منزل به او تحویل بدهم و وجه کالا را دریافت کنم. پس از مراجعه به در ساختمان فردی که خود را نگهبان ساختمان معرفی میکرد، پس از تأیید آدرس، سوئیچ را از من گرفت تا خودرویم را جای مناسبی پارک کند. من هم به واحد مورد نظرم مراجعه کردم. وقتی داخل ساختمان رفتم متوجه شدم آدرس اشتباه بوده، برای همین مجدداً به در ساختمان مراجعه کردم که در کمال ناباوری متوجه شدم نگهبان قلابی خودرویم را سرقت کرده است. در تحقیقات پلیسی، سارق و مخفیگاه او در غرب پایتخت شناسایی شد و مأموران با کسب مجوز قضایی موفق شدند در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و برای بازجویی به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل کنند. متهم ضمن پذیرش جرم ارتکابی به هفت فقره سرقت مشابه دیگر نیز اعتراف کرد و تا کنون چهار نفر از مالباختگان شناسایی شده اند. بنا بر این گزارش، تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

 

 

.............چاردیواری

* با سلام، آرام آرام به ایام خاطره انگیز دهه فجر میرسیم. قطعاً مراسم گوناگون این ایام را تا جایی که به درد مخاطبان خاص ایران سپید بخورد، در روزنامه درج میکنیم. مانند گزارش اجرای زنده نمایشنامه های رادیویی در حاشیه جشواره تئاتر فجر که البته از رادیو نمایش نیز پخش میشوند. در آغاز این شماره باید به مسئله چاپ و انتشار تقویم بریل سال آینده اشاره کنم که پرسش بسیاری از شماست. بر اساس گفته آقای خوانینزاده، مدیر محترم مرکز رودکی، اقدامات اولیه تدوین فایل و چاپ زینک صورت گرفته است و مرکز منتظر اشاره مثبت معاونت پشتیبانی بهزیستی در زمینه بودجه است تا کار چاپ نهایی صورت پذیرد. بعید است مشکلی باشد و گمان میکنم به زودی تقویمها چاپ و آماده توزیع شوند که به موقع اطلاعرسانی میکنیم و توزیع قبل از عید صورت میگیرد و حتی الامکان پیش از روزهای پایانی سال خواهد بود. اما پاسخ به پرسشهای فردی شما: آقای صابریان از شهریار با اشاره به فعالیتهای آموزشهای حرفه ای مجتمع رعد الغدیر از عدم ارائه این آموزشها به نابینایان شکوه کرده و پرسیده اند. دوست عزیز! مجتمعهای رعد از جمله الغدیر به آموزش افراد دارای مشکلات حرکتی اشتغال دارند و نابینایان گروه هدف اصلی آنها نیستند؛ هرچند در مراکز کارآفرینی رعد الغدیر تعدادی از نابینایان به کارهای اپراتوری در مراکز تماس اشتغال دارند، اما محور فعالیتهای رعد، افراد حرکتی هستند و درخواست شما باید توسط تشکلهای تخصصی نابینایان رفع شود. خانم زینب باغبانی از یزد ضمن تشکر از مطالب روزنامه و ستونهای چوب الف و آهنگ و درنگ، خواهان معرفی کتابهای مرکز رودکی به ویژه بریل شدند که طبق هماهنگی با آقای خوانینزاده مقرر بود ایشان کتابهای آن مرکز را به طور ماهانه به ایران سپید معرفی کنند. آقای حضوری از شاهرود با قدردانی از پاسخ مربوط به فعالیتهای بیمه ابراز حسرت کرده اند که چرا با وجود ثروتمند بودند کشور ایران به طور نسبی شهروندان، از جمله نابینایان از خدمات مناسب بیمه ای محرومند که البته گله مندی درستی است. دوست عزیزی با شماره پایانی 920 در مورد وضعیت کارتهای سوخت پرسیده است. فعلاً در مجلس طرحی تحت عنوان توزیع سرانه بنزین برای هر ایرانی با کد ملی معادل یک لیتر مطرح شده است که باید منتظر ماند دید سرنوشت بودجه 98 و این طرح به کجا میرسد. آقای اکبرنسب در مورد بروزرسانی نرم افزار NVDA پیگیر بودند که روز شنبه به پاسخ خود خواهند رسید. آقای آلبوغبیش از نبود عابر بانکهای مناسبسازی شده برای نابینایان در ماهشهر گله کردند. آقای قنبر قربانی از برخورد نامناسب کارکنان بانک ملی با ایشان و درخواست ضامن برای تعویض کارت بانک ملیشان که قطعاً مبنای قانونی ندارد، شکوه کردند که باید بگویم فرد برای تعویض کارت خود نیازی به ضامن ندارد. بهتر است این موارد بلافاصله به بازرسی بانک گزارش شود. مجالی نیست جز خداحافظی و آرزوی خوبی حالتان تا گفتگویی بعد. 

 

..........اطلاعرسانی

* برگزاری جلسات مشاوره و نیاز سنجی در مورد فنون آشپزی و شیرینی پزی برای خانمهای نابینا و کمبینا به صورت حضوری و تلفنی توسط سرکار خانم شجاعنسب. روزهای پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 12. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22880088  تماس حاصل فرمایید.

* هیئت عزاداران حسینی به اطلاع کلیه برادران کمبینا و نابینا میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس در تاریخ 12 اسفند ماه 97 برگزار میشود. مهلت ثبت نام تا پایان 10 بهمن ماه. تلفن تماس: 09121333790-09120242139 آقای مرشدی

* بخش نابینایان کتابخانه عمومی حضرت فاطمه (س) برگزار میکند: مسابقه خاطره نویسی به مناسبت دهه فجر. علاقمندان میتوانند آثار خود را به آدرس ایمیل blind.library88@ gmail.com ارسال نمایند. مهلت ارسال آثار 17 بهمن 97

تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 02144710906 (شنبه تا چهارشنبه 8 الی 30/13)

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *