شناسه خبر: 15984 منتشر شده در مورخ: 1397/11/2 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
شهر دوستدار کودک، معلولان کوچک را فراموش نکند

شهر دوستدار کودک، معلولان کوچک را فراموش نکند

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: توجه به نیازهای کودکان معلول نیز شهر را تبدیل به شهر دوستدار کودک می‌کند که از مهمترین نیازهای این دسته از کودکان، مناسب سازی فضای شهری و جذابیت و سرزندگی شهر است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایمنا نجما ایزدفر اظهار کرد: با به کارگیری شاخص‌هایی می‌توان محیط شهر ایمن و مطلوب برای کودکان فراهم کرد؛ البته خوشبختانه در شهر اصفهان به شاخص های ایده آل به عنوان یک شهر دوستدار کودک نزدیک هستیم.

وی افزود: شاخص هایی که برای یک شهر دوستدار کودک لازم است شامل شاخص اجتماعی به نوعی که در محیط زندگی کودکان ترس وجود نداشته و مشارکت خانواده ها در فضاهای کودکانه شهر به خوبی نمایان باشد، شاخص زیست محیطی به طوری که محیط زندگی عاری از آلودگی‌های محیطی بوده و کیفیت زندگی به سمت سلامتی باشد، سومینشاخص کالبدی است به این معنا که محیط های بازی در فضای شهری دارای ساختار ساده بوده و همچنین  پیاده روها ویژه کودکان مناسب سازی شود و در نهایت شاخص کیفیت محیط بازی برای کودکان به طوری که محیط بازی دارای روشنایی، رنگ آمیزی مناسب و امکان اجرای بازی‌های دسته جمعی با فراهم آوردن اسباب بازی‌های لازم را داشته باشد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به شرایط موجود در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هنگام بررسی شاخص های موجود در اصفهان در می یابیم که اصفهان به این شاخص ها نزدیک است و فضاهای مناسب بسیاری در پارک های اصلی شهر، استخرهای آبی و خانه های بازی وجود دارد، اما تنها مقیاس منطقه ای و محله ای این امکانات مناسب نیست، متاسفانه در سطح مناطق زیادی فقط فضای مهدکودک موجود است و امکانات دیگری را به چشم نمی بینیم.

وی افزود: توجه به نیازهای کودکان معلول نیز شهر را تبدیل به شهر دوستدار کودک می‌کند، از مهمترین نیازهای این دسته از کودکان مناسب سازی فضای شهری و جذابیت و سرزندگی شهر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *