شناسه خبر: 15972 منتشر شده در مورخ: 1397/11/2 ساعت: 08:39 گروه: اجتماعی  
ارائه تسهیلات ویژه اشتغال به مددجویان بهزیستی تهران

ارائه تسهیلات ویژه اشتغال به مددجویان بهزیستی تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تسهیلات ویژه اشتغال به مددجویان بهزیستی تهران خبر داد و گفت: در طی ۱۰ ماه گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی استان فراهم شده است.

به گزارش ایران سپید داریوش بیات نژاد با اشاره به میزان مشارکت‌های مردمی در بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در طی 10 ماه گذشته از سال جاری 421 میلیارد ریال جمع آوری شده است که از این رقم 124 میلیارد ریال نقدی و 263 میلیارد ریال غیر نقدی بوده  ضمن اینکه 34 میلیارد ریال نیز به صورت مشارکت خدماتی به بهزیستی کمک شده است.

بیات نژاد افزود:  بر اساس بخشنامه ابلاغ شده توسط بهزیستی کشور در ابتدای سال جاری سهم اشتغال بهزیستی استان تهران 3 هزار فرصت شغلی مشخص شد که با توجه به اقدامات انجام شده طی 10 ماه سال 97 ، 3 هزار و 100 فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده است که در این بخش تسهیلات ویژه اعم از وام اشتغال با سود 4 درصد به افراد داده می‌شود. این در حالی است که تسهیلات ارائه شده در این بخش 68 میلیارد و 730 میلیون ریل بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد:  تعداد اشتغال‌های ایجاد شده توسط بهزیستی استان تهران در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است ضمن اینکه در آخرین جلسه شورای اشتغال استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متخلف برگزار شد رتبه نخست ایجاد اشتغال به بهزیستی استان تهران داده شد.

وی بیان کرد: در بخش مسکن نیز در طی سال جاری اقدامات موثری انجام شده است که به عنوان مثال می‌توان به واگذاری مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی اعم از زنان سرپرست خانوار و همچنین معلولان اشاره کرد.

بیات نژاد افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی که از سال 87  آغاز شد تا به امروز 9 هزار 132 خانواده فاقد مسکن شناسایی شدند که از این تعداد 5 هزار و 726 خانواده مسکن دریافت کردند که بر اساس گزارشات اخذ شده 533 واحد مسکونی از 5 هزار 726 واحد در سال 97 به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: از جمع 5 هزار 726 خانواده که مسکن خود را دریافت کردند 969 خانواده دو معلول و دومعلول به بالا بوده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته  100 واحد نیز تا پایان سال جاری به این افراد واگذار می‌شود.

وی همچنین به برنامه ریزی سازمان بهزیستی استان در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ارتقا خدمات و افزایش کیفیت در مراکز از سیاست‌های اصلی سازمان است که در این بخش 2 هزار 659 مجوز فعالیت بر اساس ماده 26 صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار باشد ضمن اینکه از تعداد مجوز صادر شده یک هزار 246 مرکز فعالیت خود برای نخستین بار آغاز کرده اند./ تسنیم

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *