شناسه خبر: 15954 منتشر شده در مورخ: 1397/11/1 ساعت: 08:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 1 بهمن 1397

روزنامه دوشنبه 1 بهمن 1397

اختصاص 10 درصد از هزینه تراکنشهای بانکی به بهزیستی - فشارها بی نتیجه خواهد بود - همه چیز در مورد پوکی استخوان "بخش اول" - گردهمایی بیماران شبکیه "بخش دوم" - سه، چهار، هفت - برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فوتبال کمبینایان - 5 کیلو تریاک در معده یک خانواده - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 1 بهمن 1397

1۴ جمادی الاول 1440

2۱ ژانویه 2019

سال بیست و سوم شماره 6055

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اختصاص 10 درصد از هزینه تراکنشهای بانکی به بهزیستی 2

فشارها بی نتیجه خواهد بود 5

همه چیز در مورد پوکی استخوان "بخش اول" 6

گردهمایی بیماران شبکیه "بخش دوم" 9

سه، چهار، هفت 14

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فوتبال کمبینایان 17

5 کیلو تریاک در معده یک خانواده 19

اطلاعرسانی

 

 

...........ویژه

* اختصاص 10 درصد از هزینه تراکنشهای بانکی به بهزیستی: محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۸ در گفتگو با ایران سپید از

اختصاص 10 درصد از هزینه تراکنشهای بانکی به سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: هر تراکنش بانکی که شهروندان از درگاههای مختلف بانکی انجام میدهند، هزینه هایی را بابت این تراکنشها پرداخت میکنند که بابت آن، از حسابشان کسر میشود. وی ادامه داد: در جلسه ای که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق داشتیم، به این مصوبه رأی دادیم تا تمامی بانکهای کشور  10 درصد از درآمد حاصل از این تراکنشهای مالی را به سازمان بهزیستی اختصاص دهند. نماینده مردم تویسرکان یادآور شد: البته هنوز برای هزینه کرد آن در سازمان بهزیستی تصمیمی اتخاذ نشده است. طبق آیین نامه هنوز در مورد هزینه کرد این منبع دستوری صادر نشده است و هنوز مصوبه ای در خصوص هزینه آن نداریم. در چند روز آینده کمیسیون تلفیق وارد بحث هزینه کردها میشود و در آن تمام هزینه ها مشخص میشود. مفتح در پایان گفت: به عبارتی این 10 درصد هزینه بانکی کنار گذاشته میشود تا مشخص شود صرف چه چیزی شود. البته این مصوبه برای اجرا باید به رأی همه نمایندگان دولت برسد.

* ارائه پیشنهاد معاف از مالیات خانواده های معلول به مجلس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: یکی از پیشنهادهای داده شده، این است که خیلی از این خانواده هایی که فرزند معلول دارند، از مالیات معاف شوند که یک کمک نسبی برای آنها است.

حیدرعلی عابدی، در خصوص بحث حمایت از معلولان در بودجه سال آینده گفت: قانون حمایت از معلولان در مجلس تصویب شده و برای اجرای دقیق آن، چیزی که بهزیستی برآورد کرده، حدود ۱۲ هزار میلیارد اعتبار پیشبینی شده بود که قطعاً بخش زیادی از آن با توجه به بودجه ای که برای سال ۹۸ نوشته شده، قابل اجرا نخواهد بود. عابدی با بیان اینکه بسیاری از عزیزان معلول، سرپرست خانواده هستند، اظهار کرد: علاوه بر بحثهای درمانی و توانبخشی، بحث  مسکن نیز اهمیت دارد و با این مستمری که در حال حاضر برای این افراد مشخص شده است، کفاف زندگی روزمره شان را نخواهد داد؛ چه برسد به اینکه به درمان و توانبخشی خود برسند. وی تصریح کرد: قطعاً حق با آنها است و باید کمیسیون تلفیق در این زمینه ورود پیدا کند. یکی از پیشنهادهای داده شده این است که خیلی از این خانواده هایی که فرزند معلول دارند، از مالیات معاف شوند که یک کمک نسبی برای آنها است. امیدوار هستیم که تصویب شود و درآمد دولت افزایش پیدا کند و این افزایش به این عزیزان نیز اختصاص پیدا کند. * معاون اداری و مالی تأمین اجتماعی گفت: افرادی که بسته حمایتی را دریافت نکرده اند و در مورد دلیل عدم دریافت سؤال دارند از روز دوشنبه میتوانند با ارسال پیام به سامانه #۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند.

............سیاسی

* فشارها بی نتیجه خواهد بود. دکتر روحانی، رئیس جمهوری در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران با بیان اینکه مردم ما بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان هستند، وزرا و استانداران را به تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و عبور از تحریمهای ضد ایرانی آمریکا فرا خواند و تأکید کرد که آمریکاییهای نگران از توانمندی ملت ایران، به دنبال اعمال فشار حد اکثری هستند، اما این فشارها بی نتیجه خواهد بود.

* مرتضی میرباقری، معاون سیما گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم ایران، در روز بیش از ۲۰۰ دقیقه از وقت خود را به تماشای شبکه های تلویزیون اختصاص میدهند.

 * مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به این که بوی نامطبوع متصاعد شده در تهران مرتبط با پسامدهای آراد کوه، فاضلاب و گاز نبود، گفت: در نهایت نتوانستیم برای این بو منبع مشخصی پیدا کنیم.

...........آموزشی

* همه چیز در مورد پوکی استخوان "بخش اول": پوکی استخوان بیماری پنهان و مرموزی است که امروزه در جوامع از جمله ایران شایعتر شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت 70 درصد زنان و 50 درصد مردان بالای 50 سال ایرانی دچار این بیماری هستند. مصرف مواد حاوی کلسیم به خصوص در اوایل کودکی و رسیدن کلسیم به استخوانها باعث استحکام طولانی مدت استخوانها میشود، به خصوص مصرف کلسیم در محدوده سنی 10 تا 20 سالگی برای ساخت استخوانهای محکم و قوی باید بیشتر مورد توجه باشد. عدم استفاده کافی و مناسب از منابع غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D در دوران کودکی و نوجوانی باعث سوء تغذیه شده و در آینده بر وضعیت جسمانی و ذهنی فرد اثر نامطلوب میگذارد و باعث کاهش توانایی در انجام وظایف و نقص ساختمان اعضای بدن میشود که در اشخاص مسن در بیماری به نام پوکی استخوان خود را نشان میدهد. مهمترین عارضه پوکی استخوان، شکستگی است. بیشترین شکستگی در این بیماری، در ناحیه مفصل ران در محل اتصال به لگن و در ستون فقرات که معمولاً وزن بدن را تحمل میکند، رخ میدهد. پزشکان بر این باورند که شکستگی در ناحیه مچ دست نیز شایع است. در ناحیه لگن در اثر زمین خوردگی شکستگی ایجاد میشود که سبب ناتوانی شدید و در مواردی حتی منجر به مرگ میشود. به طوری که گزارشهای کشوری نشان میدهد، 50 درصد افراد مبتلا به پوکی استخوان، شکستگی ران دارند که پس از این اتفاق، 20 درصد وابسته به دیگران شده و زندگی 20 درصد دیگر به خطر می افتد. در زنان، پس از سن یائسگی به علت توقف ترشح هورمونهای زنانه و نقش مهم این هورمونها در استحکام استخوانها، شیوع پوکی استخوان زیادتر میشود. به طور تقریبی و با احتمال زیاد همه ما در معرض پدیده ناخوشایند پوکی استخوان قرار داریم و افراد مسن در معرض ابتلای بیشتری هستند. عارضه پوکی استخوان نزد زنان بعد از سن یائسگی بسیار شایع است و زنان بیش از مردان به پوکی استخوان مبتلا میشوند، به ویژه اگر یائسگی زودرس در زنان ایجاد شده باشد. عدم تحرک و استراحت زیاد باعث تحلیل و پوکی سریع استخوانها میشود و شکستگی استخوانی را بیشتر میکند. احتمال بروز پوکی استخوان در افراد کم تحرک بیشتر است. بافتهای استخوانی در صورت فعالیت جسمی قطورتر و محکمتر میشوند و در صورت کمتحرکی تحلیل میروند و ضعیف میشوند. به افرادی که کمبود وزن دارند و مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز خود را نیز به مقدار لازم دریافت نمیکنند، توصیه میشود وزن خود را متعادل نگه دارند. مصرف سیگار نیز عاملی مهم در بروز پوکی استخوان است. دود سیگار به طور مستقیم بر تولید استخوان تأثیر میگذارد، تولید آن را کاهش میدهد، تعادل هورمونی را به هم میریزد و باعث کاهش استخوانسازی میشود. همچنین مانع جذب مواد مغذی در بدن میشود.

...........بهداشت و سلامت

* گردهمایی بیماران شبکیه "بخش دوم": در ادامه گزارش گردهمایی نابینایان، صحبتهای ایران سپید را با مسئول غرفه بنیاد قلمچی میخوانید: آقای فتحی که خود نابینای مطلق است، در مقطع دکترا و در رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران تحصیل میکند. او میگوید بنیاد قلمچی دانشآموزان عادی را به شرطی بورسیه میکند که معدل بالای 18 داشته باشند یا خانواده بضاعت مالی تحصیل فرزندشان را نداشته باشد، اما این دو شرط در مورد دانشآموزان استثنایی برداشته شده و همه دانشآموزان نابینا و کمبینا بورسیه بنیاد هستند و هیچ پولی پرداخت نمیکنند. ما برای نابینایان کتابهای صوتی شامل خلاصه درس، تست و سؤالات چهار گزینه ای سالهای قبل و هر آنچه که بچه های بینا استفاده میکنند تولید میکنیم و به صورت رایگان در اختیارشان قرار میدهیم. همچنین برای آنها مشاوره های ویژه داریم که توسط نابینایانی که رتبه های برتر کنکور هستند انجام میشود. در حال حاضر نیز شش نفر نیروی مشاور نابینا و کم بینا داریم که رتبه های دو رقمی و یک رقمی کنکور هستند و به صورت تلفنی به بچه ها در سراسر کشور مشاوره میدهند. فتحی ادامه میدهد: آزمونهای ما دو هفته یک بار برگزار میشوند و ما در پایان آزمون، سی دی همان جلسه را که قبلاً آماده کرده ایم در اختیار نابینایان قرار میدهیم. همچنین برای نابینایان حوزه های خاص آزمون داریم و هر سی چهل نفر را در مدارس نابینایی جمع و برایشان آزمون برگزار میکنیم. بنیاد علمی-آموزشی قلمچی از سال 84 وقف عام شده و از آن زمان این خدمت برای دانشآموزان استثنایی انجام میشود؛ بعلاوه فرزندان کسانی که معلولیت دارند نیز میتوانند از خدمات مشابهی استفاده کنند؛ به شرط آنکه پدر یا مادر در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشد. بنیاد همه مقاطع را از ششم تا آخر دبیرستان پوشش میدهد و حدود پنجاه عنوان کتاب ضبط شده در آن برای نابینایان موجود است. فتحی می افزاید: کتابهای این فرزندان نیز تا سقف 100-150 هزار تومان به رایگان در اختیارشان قرار میگیرد. ما هر سال از بچه های نابینا و کم بینا که رتبه زیر 1000 به دست آورده اند در جشن نخبگان کشوری که رتبه یک رقمی دارند تجلیل میکنیم؛ حتی در دانشگاه نیز تا حدی از بچه ها حمایت میکنیم؛ مثلاً آقای قلمچی در دانشگاه تهران بیست نفر از بچه های نابینا و کم بینا را که رتبه های بالایی داشته اند بورسیه مالی کرده است و ماهی دویست هزار تومان به آنها کمک هزینه تحصیلی میدهد. در سالن افراد نابینا و کم بینا و والدین آنها کم کم جمع میشوند. برنامه به دلیل بارش برف تأخیر دارد و این فرصتی به دست میدهد تا با برخی از آنها هم کلام شوم. در همان ابتدای امر، چیز جالبی کشف میکنم. اینجا لفظ نابینا و کم بینا کمتر به کار میرود. بیشتر همه تمایل دارند بیمار خطاب شوند؛ نه از این منظر که همایش جنبه پزشکی دارد، بلکه از این نظر که تعداد زیادی از شرکت کنندگان تا حال خود را نابینا یا کم بینا ننامیده اند و مشکلشان را بیماری شبکیه معرفی میکنند.

خانمی که عضو انجمن آر پی است، میگوید: خوشحالم که در این همایش شرکت کرده ام؛ چون این اولین برنامه از این دست است و میتوانم ببینم چه کارهایی در زمینه بیماری آر پی انجام شده است. او قبل از به اصطلاح بیماری آرپی، دبیر زبان انگلیسی بوده، اما بعد از شدید شدن مشکلش دیگر نتوانسته درس بدهد؛ چون نمیتواند بخواند. با خط بریل هم آشنا نیست. از او میپرسم آیا به مرکز تحقیقات چشم بیمارستان لبافینژاد مراجعه کرده؟ پاسخ میدهد: بله! سال گذشته رفتم و آزمایشها و معاینات لازم را انجام دادم و چند ماه پیش هم جواب آزمایش را گرفتم. حالا تشخیص مشکلم را میدانم و از این جهت یک قدم جلوترم و منتظر درمان هستم. خانم دیگری با مشکل اشتارگات در برنامه حضور دارد. او از 14 سالگی با کاهش دید رو به رو شده و تا 18 سالگی دیدش به دو دهم کاهش یافته و به گفته پزشکش قرار نیست بیشتر از این هم کم شود. از این رو نیازی به یادگیری خط بریل ندیده و دوران تحصیل را به هر جان کندنی بوده با بینایی به پایان رسانده. میگوید دیدن خطوط کتاب برایم خیلی سخت شده و بیشتر از ده دقیقه نمیتوانم به کتاب نگاه کنم. از او میپرسم آیا تا حال کتابهای صوتی را امتحان کرده اید؟ میگوید: بله! ولی نتوانستم با آن ارتباط بگیرم و کنار گذاشتم. خواستم به او بگویم اگر حرف آقای دکتر درست در نیامد و مشکل شما ادامه یافت، افسوس این روزهای از دست رفته را نخواهید خورد و این حرف را به خیلی از دوستان قبلتر زده اند که دیدم نگویم بهتر است. چون او نیز مانند بسیاری برای شنیدن اخبار جدید درمانی آمده تا شنیدن اخبار مربوط به نابینایی. در جای دیگری از سالن، خانم جوانی نشسته. او با آقایی نامزد است که از دو سال پیش به دلیل آر پی به طور کامل نابینا شده است. آمده تا در مورد نابینایی همسرش و راههای درمان احتمالی بیشتر بداند. پشت سرم مادری که بسیار مستأصل به نظر میرسد، نشسته است. دختر او 23 سال دارد و به طور کامل نابینا شده است و مادر از کرمان به اینجا آمده تا راه چاره ای بیابد تا دخترش را که از کنج خانه بیرون نمیآید، نجات دهد. «کباری»

 

.........سه، چهار، هفت

* کم کم اخبار سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر خودشان را در خروجیهای خبرگزاریها و سایتهای خبری نشان میدهند. یکی از این اخبار که در وبسایت جشنواره بارگذاری شده، خبر حضور بهاره فیاضی، نوازنده تار به همراه گروه نوبهار است. گروه «نوبهار» با دو اجرای بداههنوازی و گروهنوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت. بهاره فیاضی سرپرست گروه «نوبهار» با اعلام این خبر گفت: «برنامه ای که برای امسال تدارک دیده ایم در دو بخش است. بخش اول اجرا تکنوازی تار و سه تار است که به همراه تنبکنوازی گوهر ناز مسائلی در مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا میشود.» به گزارش روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، فیاضی در توضیح بخش دوم اجرای گروه نوبهار گفت: « بخش دوم کار ما، گروه نوازی است که ۴ نفر آن را اجرا میکنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تنبک این بخش را مجید علیزاده مینوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسمزاده است.» همچنین لازم به ذکر است، در هر دو بخش بهاره فیاضی نوازنده تار خواهد بود.

نوازنده آلبوم روشنا با تأکید بر اینکه آثار در ژانر موسیقی سنتی و در آواز اصفهان و دستگاه شور اجرا میشود، افزود: «در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی  با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مین باشیان نیز اجرا میشود.»

سرپرست گروه نوبهار در پاسخ به این سؤال که در هر بخش چند قطعه قرار است اجرا شود گفت: «بخش اول کاملاً بداهه خواهد بود و قرار است قطعاتی از خودم را اجرا کنم. به همین دلیل نمیتوان گفت که چند قطعه در آن اجرا میشود. بخش دوم اجرا هم یک کار طولانی است که قطعات ضربی در آن اجرا میشود و قابل تفکیک نیست.» او تأکید کرد که بخش دوم نیز یک کار پیوسته به حساب میآید. سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی از ۲۴ بهمن تا اول اسفند ماه جاری برگزار میشود. – سایت جشنواره فیلم فجر به نقل از ایسنا درباره فیلم «۲۳ نفر»، تنها فیلم دفاع مقدسی جشنواره امسال نوشته: 23 نفر»  مهر ماه 1397، با حضور سردار قاسم سلیمانی کلید خورد تا ماجرای گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمده بودند به تصویر کشیده شود.

مهدی جعفری پیش از این مستند «23 نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزو اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود، اما در این فیلم سینمایی علاوه بر روایت اتفاق مربوط به این 23 نوجوان، به «ملا صالح» که با نفوذ در میان عراقیها به این نوجوانان و نیز برخی دیگر از اسیران ایرانی در زندان های عراق کمک کرده بود پرداخته شده است. «ملا صالح» که همچنان در ایران زندگی میکند، در مستند قبلی جعفری هم حضوری کوتاه داشت، ولی در این فیلم سینمایی در نقش واقعی خودش بازی کرده است.

* گلواژه: بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر، آیه ۴۹

 

..............ورزشی

* برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فوتبال کمبینایان: چهارمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی کشور کمبینایان B2 و B3 6 تا 10 بهمن در بابلسر برگزار میشود. هر تیم شامل حد اکثر 10 ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست خواهد بود. در صورت اعتراض به کلاسبندی ورزشکاران، کلاسبندی مجدد در محل مسابقات صورت خواهد گرفت. * برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گلبال جوانان: گلبال یکی از رشته های پر طرفدار و از اصلیترین رشته های نابینایان محسوب میشود. از این رو، فدراسیون نابینایان در نظر دارد جهت استعدادیابی و پرورش افراد جدید جهت تقویت تیم ملی، دومین دوره رقابتهای قهرمانی کشور گلبال جوانان را از 1 تا 5 بهمن، در بابلسر برگزار کند. دهمین دوره مسابقات گلبال پیشکسوتان نیز 1 تا 5 بهمن در بابلسر برگزار میشود. افرادی میتوانند در این رقابتها شرکت کنند که 35 سال یا بیشتر داشته باشند. حد اکثر اعضای تیم 8 نفر است. ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان به غیر از ورزشکاران B1 (در دسته های 1 تا 3) که در اردیبهشت سال جاری برگزار شد حضور داشتند، حق شرکت در این دوره از مسابقات را ندارند. داوران مسابقات گلبال جوانان و پیشکسوتان معرفی شدند. سید علیرضا طباطبایی به عنوان مسئول فنی کمیته داوران معرفی شد. ابو الفضل میلادی، احسان نوزاد بناب، غلامی، جهانبخش، علی پاشایی، محمد صانعی، محمدرضا ربیعیان، علیرضا عسگری، جواد کویری، رضا حسینی، افشین و هوشنگ شریعتی و عارفیپور به عنوان داوران این دوره از رقابتها به قضاوت خواهند پرداخت. * قضاوت 7 داور زن در مسابقات گلبال پیشکسوتان بانوان: سومین دوره مسابقات گلبال پیشکسوتان بانوان از 2 تا 5 بهمن در مجموعه هرندی تهران برگزار خواهد شد. نسترن فتوتی به عنوان مسئول کمیته داوران و معصومه فلاح سرپرست مسابقات خواهند بود. مژگان کربی، عاطفه فتح اللهی، ریحانه راد، سودابه رسولی و صبری مظفری به عنوان داور به قضاوت خواهند پرداخت.

..............حوادث

* 5 کیلو تریاک در معده یک خانواده: شش عضو یک خانواده با جاسازی حدود 5 کیلوگرم تریاک در معده خود قصد انتقال مواد مخدر به مشهد را داشتند که لو رفتند. این افراد سوار بر یک خودروی سواری از استانی در جنوب کشور به سمت مشهد میرفتند، اما مأموران پلیس تایباد به آنها ظنین شدند. سرنشینان خودرو برای آنکه رد گم کنند، با خونسردی از پلیس خواستند خودرویشان را بگردند. مأموران هم شروع به گشتن خودرو کردند، ولی چیزی دستگیرشان نشد. به گزارش پلیس، این سفر به ظاهر خانوادگی ادامه داشت تا اینکه یکی از مأموران متوجه بدحالی یکی از مسافران شد. به این ترتیب اعضای این خانواده به یک مرکز درمانی انتقال یافتند و پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که همه آنها بسته های مواد مخدر را بلعیده اند تا به این ترتیب به مشهد انتقال دهند. آنگاه پزشکان توانستند بسته های کوچک پلاستیک پیچ بلعیده شده را از معده این مسافران قاچاقچی بیرون آورند.

............اطلاعرسانی

* برگزاری همایش کوهنوردی برای نابینایان: انجمن کوهنوردی هیأت ورزش نابینایان استان تهران در نظر دارد اولین همایش کوهنوردی ویژه افراد نابینا، کمبینا و همراهان آنها را برگزار کند. در این همایش که روز پنجشنبه 4 بهمن از ساعت 10 تا 12 ظهر در مجموعه ورزشی شهید هرندی برگزار میشود، جزوه فدراسیون کوهنوردی توسط مدرسین رسمی این فدراسیون تدریس خواهد شد. شرکت همه نابینایان علاقمند و همراهان آنها در این همایش آزاد است.

* برگزاری جلسات مشاوره و نیاز سنجی در مورد فنون آشپزی و شیرینی پزی برای خانمهای نابینا و کمبینا به صورت حضوری و تلفنی توسط سرکار خانم شجاع نسب، روزهای پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 12. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22880088  تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: او شنوا (دعای محتاجان) و دانا (به احوال بندگان) است. عنکبوت آیه ۶۰

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *