شناسه خبر: 15945 منتشر شده در مورخ: 1397/10/30 ساعت: 10:49 گروه: دانش و فن آوری  
دوربین هوشمند به کمک کم بینایان آمد

دوربین هوشمند به کمک کم بینایان آمد

افرادی که دچار ضعف بینایی هستند در تشخیص چهره، بررسی کارت شناسایی افراد و... دچار مشکل می‌شوند. برای رفع مشکل این افراد، به تازگی یک شرکتی فعال در حوزه فناوری دوربین بسیار کوچک و ظریفی را طراحی و ساخته است که می‌تواند به آسانی در تشخیص چهره‌ها به افراد کم بینا کمک کند.

به گزارش ایران سپید افرادی که دچار ضعف بینایی هستند در تشخیص چهره، بررسی کارت شناسایی افراد و... دچار مشکل می‌شوند. برای رفع مشکل این افراد، به تازگی یک شرکتی فعال در حوزه فناوری دوربین بسیار کوچک و ظریفی را طراحی و ساخته است که می‌تواند به آسانی در تشخیص چهره‌ها به افراد کم بینا کمک کند. البته گفته می‌شود این دوربین می‌تواند در برگزاری کنفرانس‌های کسب و کار و شناخت چهره افرادی که باید در کنفرانس شرکت کنند، نیز مفید واقع شود.

این دوربین کوچک که مانند دوربین تلفن هوشمند است، OrCamMyMe نام دارد و می‌تواند جلوی لباس یا به گوشه عینک کاربر متصل شود. این دوربین هوشمند دارای اسپیکری است که اگر فرد کم بینا به نقطه‌ای مانند متن اشاره کند می‌تواند آن را برای کاربر به صدا تبدیل کرده و برایش بازگو کند از سوی دیگر می‌تواند به فردی که برای کاربر آشنا است، اشاره کند.

تکنولوژی پایه به‌کار رفته در این دوربین مانند خیلی از دوربین‌ها مشابه است، اما آنچه آن را از دیگر دوربین‌ها متفاوت می‌کند الگوریتم‌های شناخت چهره افراد است یعنی تشخیص چهره‌ها با اپتیکال نوری صورت می‌گیرد.
شاید گفته شود می‌توان از این دوربین برای جاسوسی استفاده کرد ولی این دوربین امکان ضبط و ذخیره صدا و ویدئو را ندارد. البته می‌توان از طریق ساعت هوشمند و تلفن همراه برای افراد آشنا برچسبی فراهم کرد تا وقتی فرد آشنا در مقابل دوربین قرار می‌گیرد، به کاربر نام آن را اطلاع دهد. گفتنی است این دوربین هوشمند قرار است ژانویه سال 2020 وارد بازار شده و با قیمت 399 دلار به فروش برسد./ ایران آنلاین

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *