شناسه خبر: 15943 منتشر شده در مورخ: 1397/10/30 ساعت: 10:21 گروه: فرهنگی  
مسابقات نابینایان جهان اسلام؛ پله تمرینی مسابقات اوقاف/۴۰ سال مناسب‌تر از ۳۵ سال

مسابقات نابینایان جهان اسلام؛ پله تمرینی مسابقات اوقاف/۴۰ سال مناسب‌تر از ۳۵ سال

نماینده کشورمان در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام گفت: هدف‌گذاری که برای برنامه آینده‌ام انجام داده‌ام این است که بتوانم به مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ راه‌یافته و با یاری خداوند متعال نماینده ایران در مقطع بزرگ‌سالان باشم.

به گزارش ایران سپید سعید علی‌اکبری کلیشمی، حافظ کل قرآن کریم با اشاره به انتخابش به‌عنوان نماینده کشورمان در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام اظهار کرد: قرار بود مرحله انتخابی نمایندگان کشورمان در ۳ مرحله انجام شود اما به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها مرحله اردوی انتخابی دوره در دومین مرحله خود نهایی شد و نفرات برتر معرفی شدند. 

علی‌اکبری بیان کرد: در آزمونی که انتخابی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام که طی روزهای ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه با حضور استادان قرآنی کشورمان در ۲ رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد، از هر کدام از حافظان شرکت‌کننده ۳ سؤال پرسیده شد و در نهایت توانستم در رشته حفظ کل قرآن کریم حائز رتبه برتر شده و به این مسابقات راه پیدا کنم. 
وی ادامه داد: این مسابقات ۱۹ تا ۲۶ فروردین ۹۸ برگزار می‌شود و در دوره پیشین نمایندگان ۱۷ کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند. 
این فعال قرآن قزوینی با اشاره به تلاش خود برای افتخارآفرینی در این دوره از مسابقات عنوان کرد: برای این منظور دوره‌های منسجم تمرین خود را در جلسات مختلف پیگیر هستم. 
وی تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان جهان اسلام را پله تمرینی برای مسابقات اوقاف می‌دانم؛ لذا تمام همت خود را برای موفقیت در آن به کار خواهم گرفت.
علی‌اکبری درباره برنامه آینده خود در حوزه قرآن اعلام کرد: هدف‌گذاری که برای برنامه آینده‌ام انجام داده‌ام این است که بتوانم به مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ راه یافته و با یاری خداوند متعال نماینده ایران در مقطع بزرگ‌سالان باشم. 
وی بیان کرد: متأسفانه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف قانونی را مبنی بر تغییر سن افراد شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی حفظ از ۴۰ به ۳۵ سال مصوب کرده این در حالی است که به نظرم سن ۴۰سال برای شرکت در مسابقه حفظ سن مناسبی است.
این حافظ نابینا قرآن کریم عنوان کرد: امیدوارم این قانون به روال سابق خود بازگردد و مسئولان امر با تجدیدنظر در این فرایند اجازه حضور افراد را تا ۴۰ سال برای این دوره از مسابقات را بدهند. 
نماینده ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام در پایان خاطرنشان کرد: با این حال تمام تمرکز خود را برای رسیدن به اهداف خود به کار خواهم بست و امیدوارم بتوانم سربلند از آن خارج شوم. 
گفتنی است در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام «احمد دباغ» از استان قم و «سعید علی‌اکبری» حافظ توانمند استان قزوین به‌عنوان نمایندگان کشورمان با دیگر رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت. / ایکنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *