شناسه خبر: 15913 منتشر شده در مورخ: 1397/10/28 ساعت: 11:41 گروه: اجتماعی  
واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تا پایان سال

واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تا پایان سال

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشو راز واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی اعم از معلولان تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی‌نژاد معاون  امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان در خصوص کاشت حلزون شنوایی کودکان ناشنوا اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف مداخله مؤثر برای کودکان محدوده سنی 3 ساله می‌تواند موجب رشد گفتار و زبان فرد معلول شود و نهایتا توانمندسازی وی در جامعه را به دنبال خواهد داشت که در سال 1393، تعداد 1667 نفر و تا پایان سال 97، 2100 نفر تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت. به طوری که این برنامه از رشد 26 درصدی در سالجاری نسبت به سال 93 برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاشهای صورت گرفته و براساس آمار هیچ فردی برای کاشت حلزون پشت نوبت قرار ندارد ضمن اینکه ما تمهیداتی نیز برای تامین باطری سمعک ناشنوایان پیش‌بینی کردیم.

معاون  امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه به حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی اشاره کرد و گفت: در انجام فعالیتهای روزمره فرد دارای ضایع نخاعی به مراقبت و کمک سایر اطرافیان نیازمند بوده و مراقبت و پرستاری از شخص آسیب دیده نخاعی، فرد و خانواده را در معرض فشارهای روانی شدیدی قرار می‌دهد. لذا هرگونه حمایت از این افراد و خانواده‌هایشان، ضمن کاهش موانع و مشکلات فراروی آنان، تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت و میزان مشارکت اجتماعی آنها خواهد داشت که در همین زمینه عملکرد این برنامه در سال 1393، تعداد 13 هزار و 208 نفر بوده و در سال 1397 بالغ بر 22800 نفر هستند. که با توجه به اقدامات انجام شده این برنامه رشد قابل توجهی را در سالهای گذشته داشته است.

نحوی‌نژاد درباره تمهیدات این سازمان در قالب کمک به بهبود تغذیه کودکان معلول گفت: اغلب کودکان معلول از رژیم غذایی مناسب بهره‌مند نیستند. لذا به منظور حصول اطمینان از برخورداری کودکان و نوجوانان معلول از تغذیه مناسب، سالم و پیشگیری از شیوع و بروز بسیاری از اختلالات تغذیه‌ای نامناسب از جمله اختلالات رشدی، یادگیری، دیابت و کاهش هزینه‌های مربوط به درمان و مشکلات تغذیه‌ای در کودکان دارای معلولیت این فعالیت از سال 1394 در حال اجرا بوده و 17904 نفر را تحت پوشش خود قرار داده و در سال 1397 به تعداد 21027 نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی و خیرین در حوزه تامین مسکن معلولان و نیازمندان گفت: این برنامه با هدف تامین مسکن برای معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در طول سالهای اخیر و با در نظر گرفتن الگوی مسکن حمایتی نسبت به تامین و واگذاری مسکن با مشارکت سازمانهای ذیربط، خیرین، گروه‌های هدف و تامین منابع مورد نیاز اقدام شده است.

معاون  امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین راستا تا پایان سال 1396، 95 هزار و 400 واحد مسکونی به گروه‌های هدف واگذار و 52 هزار و 995 واحد در دست ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 10 هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شود.

نحوی‌نژاد همچنین در خصوص تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا گفت: برای 11300 نفر واجد شرایط با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز، 4500 واحد تاکنون تحویل شده است و مابقی واحدها نیز بزودی واگذار خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *