شناسه خبر: 15883 منتشر شده در مورخ: 1397/10/25 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
برترین کشورهای دنیا برای بازنشستگی کدامند؟

برترین کشورهای دنیا برای بازنشستگی کدامند؟

بازنشستگی دورانی است که مردم برای آن نقشه های زیادی دارند ولی اغلب مواقع به دلیل هزینه های بالای زندگی طرح ها و نقشه های آنها اجرایی نمی شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرآنلاین  مجله اینترنشنال لیوینگ  اخیرا گزارش شاخص جهانی بازنشستگی را منتشر کرده است و  ده کشوری که برای بازنشستگان بهترین وضعیت را ایجاد کرده است را معرفی کرد.

این نشریه نوشت: برای  معرفی بهترین کشور برای زندگی بازنشستگان فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شده است  از جمله اینکه  وضعیت اب و هوایی  کشور چگونه است . زندگی در یک منطقه بسیار سرد برای بازنشستگان مطلوبیتی ندارد زیرا باعث می شود انها روزهای طولانی در خانه باشند و نتوانند به راحتی در محیط خارج از خانه تردد کنند. از طرف دیگر سبک زندگی مردم محلی در کشور ، هزینه های زندگی ، سطح و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ، شرایط اخذ ویزا و اقامت دایم در ان کشور در نهایت سهولت یا سختی ورود به کشور برای افراد تازه وارد از جمله  مسایلی است که در تهیه شاخص  مد نظر قرار گرفته است ولی وزن برخی از این فاکتورها بیش از فاکتورهای دیگر بود . مثلا وزن هزینه های زندگی و شرایط اب و هوایی بیشتر از فاکتورهای دیگر بوده است زیرا زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۹ میلادی پاناما بهترین کشور دنیا برای بازنشستگان است  و کشورهای کاستاریکا و مکزیک و اکوادور و مالزی در رده های دوم تا پنجم قرار دارند. دلیل انتخاب پاناما به عنوانبهترین کشور برای بازنشستگی این است که این کشور دارای اب و هوای گرمی است و تازه واردان با استقبال گرم مردم محلی روبرو می شوند . از طرف دیگر نرخ پایین مالیات و هزینه بسیار پایین زندگی در این کشور باعث شده است تا پاناما به عنوان بهشتی برای بازنشسته ها معرفی شود. از طرف دیگر قوانین زیادی در این کشور وجود دارد که به مزایای درمانی زیادی در اختیار بازنشسته ها قرار می دهد و افراد سالمند می توانند از تخفیف های زیاد برای خرید دارو و دریافت خدمات درمانی برخوردار شوند.

 کشورهای کلمبیا، پرتقال، پرو، تایلند و اسپانیا در این رده بندی به عنوان کشورهای دیگری که بهترین شرایط را برای بازنشستگان دارند معرفی شده اند . اسپانیا و پرتقال تنها کشورهای اروپایی موجود در این فهرست هستند و دلیل انتخاب  این کشورها هزینه پایین زندگی در انها است. اسپانیا هر ساله میلیونها توریست  دارد که تنها برای استراحت و استفاده از افتاب مدیترانه ای وارد این کشور می شوند  اما برای بازنشسته ها  سیستم درمانی عالی، استاندارد بالای زندگی  و هزینه پایین تر زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مزیت اصلی محسوب می شود. در مالزی که پنجمین کشور این فهرست است هم طبیعت زیبا و اب و هوای گرم یکی از مهمترین دلایل است. ضمن اینکه هزینه های زندگی در این کشور کم است و مواد غذایی به وفور یافت می شود. در این کشور هن سیستم دولتی خدمات رسانی درمانی وجود دارد و هم سیستم خصوصی وجود دارد که بسیار ارزان است.

نکته مهم دیگر این گزارش اینجاست که از میان ده کشور مناسب برای بازنشستگی تنها دو کشور در قاره آسیا و  دو کشور در اروپا واقع شده اند و بقیه کشورها در امریکای جنوبی قرار دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *