شناسه خبر: 15869 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 ساعت: 12:45 گروه: فرهنگی  
ورق خوردن 40 سال ایثار و افتخار در «چهل برگ»

ورق خوردن 40 سال ایثار و افتخار در «چهل برگ»

برنامه «چهل برگ» که به مناسبت چهل سالگی انقلاب تولید و پخش می‌شود، روایت نوجوانی است که برای چرایی انقلاب و کشف واقعیت‌های آن به دنبال پرسش‌های خود است.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ اسماعیل حسینی تهیه‌کننده مجموعه مستند «چهل برگ» میهمان این هفته «سیما گپ» بوده و به ارائه توضیحاتی در خصوص این برنامه پرداخته؛ که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

حسینی رویکرد این مجموعه را با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب و پاسخ به چرایی انقلاب برای نسل نوجوان دانست و افزود: یکی از ویژگی های این برنامه ایجاد روحیه پرسشگری و پژوهشگری برای نوجوان داستان است که همراه با پدر خود در مورد چرایی انقلاب تحقیق می کند. آنها به نقاط مختلف ایران سفر می کنند و نقش افراد را با فرهنگ ها، آداب و رسوم و اقلیت های مختلف در انقلاب ۴۰ ساله جستجو می کنند.
وی ادامه داد: با آغاز سفر واقعیت هایی که نتیجه ره آورد چهل ساله انقلاب اسلامی است را کشف می کنند؛ همچون چگونه جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشت، جنگ نرم را خنثی کرد، تحریم ها را زیر پا گذاشت، و به پیشرفت های مهمی در تکنولوژی مانند نانو، هسته ای، دارویی و پزشکی دست یافته است
وی با بیان اینکه تیم تولید «چهل برگ» پژوهشی میدانی در کل کشور داشته است، تصریح کرد: در راستای دستاوردهای انقلاب در این ۴ دهه موضوعات مختلفی توسط تیم نویسندگان در اتاق فکر برنامه انتخاب و به سناریویی با داستانی متفاوت بر اساس واقعیت شکل می گیرد.
وی با اشاره به حضور مهدی امینی خواه چهره نام  آشنای سینما و تلویزیون به عنوان روایتگر برگ های پر افتخار «چهل برگ» تصریح کرد: او نقش یک پدر نویسنده رمان کودک و نوجوان را ایفا می کند که به همراه علی اصغر عبدالهی بازیگر نوجوان که نقش پسرش را در این مجموعه بازی می کند، در استان های مختلف  کشور از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای کوچک و روستا ها دیدن می کنند تا پدر و پسر به صورت مستند و عینی، پژوهشی همراه با واقعیت ها و رشد چشمگیر ایران را در این چهل سال را شاهد باشند.
تهیه کننده «چهل برگ» ادامه داد: حضور امینی خواه به عنوان راوی و بازیگر نوجوان و دیدار با اقوام مختلف ایرانی و مشاهده موفقیت هایی مانند یک اختراع جهانی توسط یک فرد روستایی، دیدار با عشایر کوچ رو، لذتی به شنیدن صحبت های نوجوانانی که مغز ریاضیات جهان است، لحظات شیرینی به اندازه تولید مواد غذایی که ایران اولین تولید کننده آن در جهان است و  باور به داشتن کشوری خلاق که اولین و دومین کشور تولید کننده برخی وسایل مهم پزشکی و دارویی در جهان است، پروازی به لذت در اوج بودن با پیشرفت های صنعت هوایی، همه اینها  باعث پیوند مخاطبان با این برنامه شده است.
مجموعه «چهل برگ» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیماست که در ۵۰ قسمت روزهای پنج‌شنبه ساعت 15:15به روی آنتن می‌رود.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *