شناسه خبر: 15845 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
قانون حمایت از معلولان در استان زنجان درست اجرا نمی‌شود

قانون حمایت از معلولان در استان زنجان درست اجرا نمی‌شود

مدیرعامل جامعه معلولان استان زنجان با اشاره به عدم توجه به بحث مناسب سازی در استان زنجان گفت: قانون حمایت از معلولان در استان زنجان درست اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایران سپید مهدی قنبری موحد در دیدار فعالان سازمانهای مردم نهاد استان زنجان با استاندار به مشکلاتی که جامعه معلولان استان زنجان با آن مواجه هستند اشاره و اظهار داشت: در استان زنجان نسبت به معلولان بی‌مهری‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از معلولان در استان زنجان به درستی اجرا نمی‌شود بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا به وظایف خود عمل کنند و براساس قانون بهزیستی تنها متولی جامعه معلولان نیست.

مدیرعامل جامعه معلولان استان زنجان با بیان اینکه مدیران نتوانستند نیاز معلولان را در استان زنجان فراهم کنند تصریح کرد: وضعیت مناسب سازی در اماکن و ادارات و مطب پزشکان اصلا خوب نیست و کمتر به این امر مهم در این مراکز در سطح استان توجه شده است.

اصغر وثوق مدیرعامل انجمن مهرانه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت خیرین در استان زنجان گفت: خیران زنجانی به مهرانه استان زنجان 10 میلیون دلار کمک کردند و این نشان از بزرگواری خیران و مردم این است.

وی جایگاه مهرانه استان زنجان فرا ملی عنوان کرد و افزود: باید فرهنگی که در این انجمن وجود دارد در سطح کشور گسترش داده شود.

مدیرعامل انجمن مهرانه استان زنجان عنوان کرد: حضور خیران در این عرضه نشان می‌دهد که مردم زنجان می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و این توانمندی و ظرفیت در مردم استان زنجان وجود دارد.

مسیح‌الله سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حضور فعال بانوان در تشکل‌های مردم نهاد در استان زنجان خاطر نشان کرد: 16 تشکل که پنج درصد از مجموع تشکلها را شامل می‌شود توسط بانوانی زنجان مدیریت می‌شود.

وی سمن‌ها را بازوی توانمند دولت در اجرای تصمیمات دولتی عنوان کرد و گفت: بخشی از اموری که قابل واگذاری است به تشکل‌های مردم نهاد در استان زنجان واگذار شده که نتیجه موثری نیز داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در استان زنجان خاطر نشان کرد: از مجموع تشکل‌ها 262 تشکل دارا مجوز استانی هستند که 52 تشکل شهرستانی بوده و 35 تشکل نیز به صورت نمایندگی فعالیت دارند.

پروفسور یوسف ثبوتی عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان در حدود 350 سازمان مردم نهاد وجود دارد بیان کرد: با فعالیت سمن‌ها جلوی بسیاری از ناهنجاریهای در جامعه قبل از آنکه غیرقابل کنترل شوند گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای سازمانهای مردم نهاد خاص خود را دارد افزود: سمن‌ها در بطن جامعه هستند و سازمانهای مردم نهاد باید جزئیات و کمبودها را احصا کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *