شناسه خبر: 15805 منتشر شده در مورخ: 1397/10/20 ساعت: 09:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 20 دی 1397

روزنامه پنجشنبه 20 دی 1397

بوستانهای شهر تهران برای جانبازان و معلولان مناسبسازی میشوند - دیدار مردم قم با رهبری - شما هم شهروند مجازی شوید - آمریکا شرکتهای دارویی همکاری کننده با ایران را تهدید میکند - معتبرترین سالنهای دنیا در تسخیر موسیقیدان نابینا - سید کاظم شمس رئیس هیأت نابینایان تهران شد - اشتباهی که دردسر ساز شد - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 20 دی 1397

3 جمادی الاول 1440

10 ژانویه 2019

سال بیست و سوم شماره 6046

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

بوستانهای شهر تهران برای جانبازان و معلولان مناسبسازی میشوند 2

دیدار مردم قم با رهبری 3

شما هم شهروند مجازی شوید 5

آمریکا شرکتهای دارویی همکاری کننده با ایران را تهدید میکند 6

معتبرترین سالنهای دنیا در تسخیر موسیقیدان نابینا 8

سید کاظم شمس رئیس هیأت نابینایان تهران شد 11

اشتباهی که دردسر ساز شد 15

چاردیواری

............ویژه

* بوستانهای شهر تهران برای جانبازان و معلولان مناسبسازی میشوند: علیمحمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه بر اساس منویات آقای حناچی شهردار تهران مناسبسازی بوستانهای موجود شهر تهران برای استفاده جانبازان و معلولان گرانقدر در دستور کار مستمر شهرداری تهران قرار گرفته است، گفت: در طراحی کلیه بوستانهای در دست احداث نیز تسهیلات لازم فراهم و استانداردهای مربوطه دقیقاً رعایت خواهد شد. وی در ادامه تأکید کرد: این پروژه شامل مناسبسازی معابر برای استفاده کلیه توانیابان از جمله نابینایان و تسهیل در دسترسی آنان به تمامی امکانات و تجهیزات بوستان است. تأمین مبلمان ویژه توانیابان، نصب آبخوریها، تجهیزات آمادگی جسمانی، تابلوهای راهنما و سرویسهای بهداشتی و نصب وسایل بازی قابل استفاده توسط کودکان کمتوان، از بخشهای پروژه مناسبسازی است.

 

...........سیاسی

* دیدار مردم قم با رهبری. همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم این شهر با آیت ا... خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت ا... هاشمی رفسنجانی گفت: در مورد علت فوت مرحوم هاشمی به نتیجه قطعی نرسیده ایم. شواهد کامل برای مرگ طبیعی وجود ندارد.

* فاطمه هاشمی گفت: چه کسی گفته روحانی اشبه الناس به پدرم است؟ ما که نگفتیم. اتفاقاً با من مصاحبه کردند و گفتم هیچ شباهتی با هم ندارند. آنها که میخواستند کارهای تبلیغاتی انجام دهند، این مسأله را مطرح میکردند.

* بخش عربی رادیو و تلویزیون ترکیه «تی.آر.تی» با سیاست و چهره جدید در چندین شهر مهم جهان، از جمله تهران دفتر نمایندگی خود را افتتاح خواهد کرد.

* حسین میر محمدصادقی، سخنگوی پیشین قوه قضاییه و استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره رئیس بعدی قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه باید فردی معتدل و چهره ای محبوب در میان مردم باشد.

* در روزهای گذشته اخباری مبنی بر دستگیری برخی فعالان محیط زیستی در کردستان منتشر شد. در این خبرها به فعالیت این افراد برای حفاظت از محیط زیست کردستان اشاره شده است. این خبرها دستگیری 9 تن را تأیید میکنند که ساکن کامیاران، بانه و سنندج هستند. دلیل این دستگیریها در اخبار منتشر شده در رسانه ها ذکر نشده است.

* جهانگیر، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: جمعیت کیفری کشور بیش از ۲۴۰ هزار نفر است که سه درصد آنان را زنان تشکیل میدهند. وی افزود: زندانیان جرایم مواد مخدر با ۳۹ درصد بیشترین تعداد زندانیان کشور را به خود اختصاص داده و زندانیان جرایم مربوط به سرقت و جرایم علیه اشخاص نیز با ۲۰ و ۱۰ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

 

.......هشتگ

* شما هم شهروند مجازی شوید. دنیای امروز دنیای فضای مجازی است و همه ما در حال تبدیل شدن به شهروندان مجازی هستیم؛ چرا که بسیاری از رویدادها و اظهار نظرها در همین فضاست که تبدیل به سوژه های داغ رسانه ها در روزهای بعد میشوند. برای همین ما میخواهیم شما هم همراه باشید با شهروندان مجازی. از این به بعد هر از چند گاهی با هشتگ خبرها و رویدادهای داغ فضای مجازی را اینجا برای شما میگوییم. در روز بازی فوتبال ایران و یمن گزارشگر تلویزیون افغانستان در تلویزیون این کشور پیرامون سانسورهای مسابقات ورزشی در  صدا و سیمای ایران صحبتهایی کرد. روز سه شنبه علی انصاریان در اجرای برنامه سه شنبه شب در تلویزیون خودمان با به تمسخر گرفتن لهجه گزارشگر افغان، شروع به تمسخر او نمود و با ادبیات نامناسبی به خیال خودش صحبتهای گزارشگر افغانستانی را به باد انتقاد گرفت. صحبتهای علی انصاریان با واکنش شدید کاربران مواجه شد.

.........بهداشت و سلامت

* آمریکا شرکتهای دارویی همکاری کننده با ایران را تهدید میکند: مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: وقاحت آمریکاییها به حدی رسیده که شرکتهای همکاری کننده با ایران را تهدید میکنند و این فراتر از تحریم است. محمد عبده زاده افزود: وقتی بانک مرکزی کشور تحریم شده، هر چقدر ارز وجود داشته باشد، هیچ بانکی این ارز را قبول نمیکند و باید به این مستندات حقوقی استناد کرد، زیرا بیمار از ما انتظار دارد دارو را تأمین کنیم. وظیفه ما برنامه ریزی جهت تأمین و تدارک دارو در کشور است. از طرفی وظیفه کانون وکلای دادگستری و بانک مرکزی نیز در این زمینه مشخص است. از بیماری که در بیمارستان بستری است تا دیگران، همه میدانند که نمیتوان برای خرید دارو و غیره پول حواله کرد و به همین دلیل دارو گران میشود. عبده زاده اظهار داشت: برای پانسمان بیماران «ای بی» نمیتوانیم هیچ ارزی را حواله کنیم و دست به دامان یک شرکت برای انجام این کار شدیم. * کار کردن با رایانه علت درد گردن: اغلب هنگام کار کردن با رایانه، بدن برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت ثابت باقی میماند، سر به پایین خم شده و چشمها بیش از حد معمول به مانیتور نزدیک میشوند. قرچ قروچ صدا کردن گردن، گرفتگی ماهیچه ها، احساس خستگی، سردرد، تمرکز نداشتن و آسیبهای جدی طولانی مدت به مهره های ستون فقرات از پیامدهای این مدل نشستن است. زمانیکه وضعیت بدن هنگام نشستن به شکل راست و صاف باشد، عضلات کمر به آسانی قادر به تحمل وزن سر و گردن به اندازه حدود پنج کیلوگرم هستند. اما زمانی که سر به سمت جلو خم باشد، گردن همچون نقطه اتکایی عمل میکند. در این حالت، وزن عضلات گردن و سر برابر با ۲۰ کیلوگرم است. در این شرایط جای تعجب نیست که فرد با سفتی گردن و درد کمر و شانه ها رو به رو شود. برای پیشگیری از گرفتگی ماهیچه ها لازم است فشاری به شانه ها وارد نشود و شانه قوز کرده نباشد.

 

...........از شش نقطه جهان

* معتبرترین سالنهای دنیا در تسخیر موسیقیدان نابینا: Stevie Wonder خواننده، آهنگساز و نوازنده آفریقایی-آمریکایی که در 13 مه 1950 در میشیگان آمریکا به دنیا آمده، از روز تولد نابینا بوده است. او که به تصدیق بسیاری از کارشناسان موسیقی، یکی از نوابغ دنیای موزیک در قرن بیستم به حساب میآید، در یک خانواده پر جمعیت متولد شد. از کودکی شروع به ساز زدن کرد. موسیقی را با سازهای پیانو و هارمونیکا شروع کرد، اما حالا در نواختن سازهای بسیاری مهارت دارد. کیبرد، درامز، گیتار بیس، بانگو و کنگا از جمله سازهایی هستند که او با مهارت کامل آنها را مینوازد. واندر در 11 سالگی اولین قرارداد خود را با یکی از شرکتهای نشر موسیقی امضا کرد. دهه هفتاد قرن بیستم را میتوان سالهای اوج هنری واندر به حساب آورد. قطعاتی که او میخواند بلافاصله پس از انتشار در جدول ده آهنگ پرفروش ایالات متحده جا میگرفت. در این سالها برای خوانندگان بسیاری آهنگ ساخت و در گروههای مختلفی ساز زد. واندر افتخارات زیادی را هم در عرصه موسیقی از آن خود کرده است. او تا به امروز توانسته 22 بار جایزه معتبر Grammi را دریافت کند که بیشترین تعداد دفعات دریافت این جایزه توسط یک مرد محسوب میشود. همچنین آهنگهایش بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش رفته که او را در میان 60 خواننده اول دنیا از لحاظ پرفروش بودن آثارشان قرار داده است. 10 تا از آهنگهایش هم به عنوان پرفروشترین آهنگهای ایالات متحده در جدول پرفروشها قرار گرفته اند که در نوع خود بینظیر است. او همچنین در سال 1984 و با آهنگ «فقط زنگ زدم بگویم دوستت دارم» برای فیلم «بانوی قرمزپوش» توانست جایزه اسکار را به دست آورد. دولت آمریکا او را به عنوان یکی از اعضای موزه راک اند رول و موزه آهنگسازان برگزیده است. دریافت جایزه موسیقی پولار و فستیوال جَز مونترئال از دیگر افتخارات او به شمار میرود. همچنین مجله شناخته شده Rolling Stone واندر را در جدول بهترین خوانندگان تاریخ، به عنوان نفر نهم برگزیده است. واندر سالهای متمادی با هر آهنگی که منتشر میکرد تمام جوایز موسیقی را درو میکرد. برنده شدن واندر در رقابتهای موسیقایی آن قدر بدیهی بود که در یکی از سالهای دهه 70 میلادی وقتی شخص دیگری برنده جایزه Grammi شد، روی صحنه رفت و از واندر تشکر کرد که در آن سال آهنگی منتشر نکرده تا بالاخره بعد از مدتها دیگران هم بتوانند این جایزه را ببرند. واندر از همان ابتدای کار حرفه ایش در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز فعالیت میکرده است. او یکی از شخصیتهای محبوب مبارزه علیه تبعیض نژادی در آمریکا است. آهنگ «تولدت مبارک» را به همین منظور ساخته و در آن خطاب به لوترکینگ، از بزرگترین مبارزان علیه تبعیض نژادی در آمریکا میگوید که آرمانها و رؤیاهایش روزی به حقیقت خواهند پیوست و ریشه تبعیض از بین خواهد رفت.

..............ورزشی

* سید کاظم شمس رئیس هیأت نابینایان تهران شد: مجمع انتخاباتی هیأت ورزش نابینایان استان تهران روز سه شنبه در محل اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد. در این نشست، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان به عنوان رئیس مجمع، دکتر ملاجعفری جانشین مدیر کل و معاون امور ورزش و جوانان استان تهران به عنوان نایب رئیس مجمع، خانم سلیمی رئیس ورزش بانوان استان تهران و دکتر کاظمی، رئیس حراست اداره ورزش و جوانان تهران حضور داشتند. در ابتدای این نشست، اسامی 6 کاندیدای ثبت نامی خوانده شد که به جز سید کاظم شمس مفرحه و معصومه فلاح، چهار نفر دیگر در جلسه حضور نداشتند. محمدرضا مظلومی، رئیس مجمع پیش از آغاز رأیگیری از اعضای 15 نفره مجمع که حق رأی داشتند، خواست واقعیتها را در نظر بگیرند و فرد اصلح را انتخاب کنند. در ادامه این نشست، دکتر شمس و خانم فلاح به تشریح برنامه های خود پرداختند و سپس اسامی اعضای مجمع برای اخذ رأی خوانده شد. برای انتخابات هیأت ورزش نابینایان استان تهران، حیدر نیکفر رئیس هیأت نابینایان شهرستان ملارد، قربانعلی نعمتی رئیس هیأت حوزه جنوب شرق استان تهران، داوود شیرکوند رئیس هیأت نابینایان ورامین، شهناز مرادی نماینده باشگاه کیهانبد، فاطمه سنگانه نماینده باشگاه هرندی، بهمن دوستی نماینده مربیان مرد، لیلا نعیمآبادی نماینده مربیان زن، فریدون اسدی و مهدی اولاد نماینده ورزشکاران مرد، فاطمه قمصری نماینده ورزشکاران زن، رضا دهقان نماینده داوران مرد، الهام کشاورز نماینده داوران زن، محمود یوسفیان نماینده آموزش و پرورش، ابو الفضل ملاجعفری جانشین مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران و محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان آرای خود را به گلدان انداختند که از 15 رأی مأخوذه، دکتر سید کاظم شمس مفرحه با اخذ 8 رأی، برای چهار سال آینده به عنوان رئیس هیأت ورزش نابینایان استان تهران انتخاب شد. معصومه فلاح، دیگر کاندیدای مجمع نیز 7 رأی را از آن خود کرد. ابو الفضل ملاجعفری پس از برگزاری انتخابات گفت: جا دارد از زحمات آقای روغنی به عنوان رئیس سابق هیأت تشکر کنم. همچنین از خانم فلاح که تعامل خوبی با اداره کل و فدراسیون داشتند. ملاجعفری در ادامه ضمن تبریک به دکتر شمس گفت: تهران باید نماد و قطب ورزش در کشور باشد. کما اینکه ورزشکاران نابینا و کمبینای استان تهران در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا، در رشته های گلبال، جودو، دو و میدانی و شطرنج افتخار آفرین بودند. در صورت اجرای برنامه های جدید که دکتر سید کاظم شمس اعلام کردند، ورزشکاران نابینای تهران میتوانند در تورنمنتهای پیش رو، نتایج بهتری را نیز بدست آورند. سید کاظم شمس نیز پس از انتخاب به عنوان رئیس هیأت نابینایان استان تهران در گفتگو با ایران سپید گفت: انتخابات امروز، نمونه بارز دموکراسی، آزادی بیان و آزادی رأی بود و خدا را سپاسگزاریم که مجمع امروز با شکوه و عظمت برگزار شد. وی بیان کرد: موفقیت ما میسر نخواهد شد مگر با همکاری و همدلی جامعه ورزش نابینایان. ما قصد داریم ورزش را در دو بعد همگانی و قهرمانی رواج دهیم. ورزش در بعد همگانی، باعث نشاط و امید به آینده میشود و نابینایان نیز باید در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند. در بعد قهرمانی نیز قصد داریم با ترویج روحیه قهرمانی و مدالآوری، پرچم ورزش نابینایان را در جامعه ورزش کشور بالا نگه داریم. دکتر شمس با اشاره به فعال کردن هیأتهای استان گفت: در حال حاضر سه هیأت فعال داریم و با افزایش هیأتها از جمله فعال کردن هیأت شمال غرب و رایزنی با شهرداری برای گرفتن سانسهای مختلف، زمینه تردد راحتتر ورزشکاران را فراهم خواهیم کرد. این امر باعث میشود ورزشکاران نابینا از سراسر استان صرفاً به مرکز شهر و مجموعه هرندی مراجعه نکنند. شمس در پایان ابراز امیدواری کرد که در این جایگاه، خدمتگزار خوبی برای جامعه نابینایان باشد.

«امیر سرمدی»

...........حوادث

* اشتباهی که دردسر ساز شد: مرد جوان وقتی فهمید غریبه ای برای همسرش مزاحمت ایجاد میکند، تصمیم به انتقام گرفت، اما نمیدانست اشتباه بزرگی مرتکب شده است. این حادثه چند روز قبل در حالی رخ داد که مرد ناشناسی به یک خانه ویلایی رفت و خود را پیک موتوری معرفی کرد. وی به صاحبخانه گفت که برایش بسته ای آورده است. پدرام مقابل در رفت. اما ناگهان مرد جوان با قمه به او حمله کرد و ضربه ای به دست و ضربه ای هم به سر پدرام زد. سپس مرد ناشناس او را داخل خودروی پرایدش انداخت و به راه افتاد. پدرام که بشدت مجروح شده بود، سعی میکرد خیابانها را به خاطر بسپارد؛ با اینکه امیدی به زنده ماندن خودش نداشت و نمیدانست چه سرنوشتی در انتظار او است. بالاخره راننده پراید در مقابل خانه ای توقف کرد. مرد جوان روی سر در خانه مجسمه سر یک شیر بزرگ را دید و به خاطر سپرد. بعد از آن وارد خانه شدند و پدرام چند ساعتی داخل اتاقی حبس شد. دقایق میگذشت و مرد جوان بدون آنکه بداند برای چه آنجاست در اتاق زندانی بود. او وضع مالی متوسطی داشت و شغلش هم طوری نبود که به خاطر آن کسی نقشه ربوده شدنش را کشیده باشد. بالاخره انتظار به پایان رسید و در اتاق باز شد. مرد ناشناس که امیر نام داشت، به همراه زن جوانی مقابل در ظاهر شدند. زن جوان با دیدن پدرام جیغی کشید و فریاد زد: او را اشتباه گرفته ای امیر. این شخص آن مرد نیست که... پدرام دیگر صدایی نشنید و بی هوش شد. زمانی که به هوش آمد، خود را روی تخت بیمارستان دید و به او گفته شد که چند روزی است در بیمارستان بستری شده است.

در جستجوی متهم: به دنبال شکایت پدرام بلافاصله تحقیقات آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان با کمک پدرام به جستجو در خیابانها پرداخته و با پیدا کردن خانه ای که سر در شیر داشت، موفق شدند امیر را شناسایی کنند. امیر در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد اما مدعی شد که به اشتباه مرد، جوان را ربوده بود. او گفت: مدتی بود که همسرم مینا از مزاحمتهای مرد ناشناسی شکایت داشت. مرد ناشناس همه جا مینا را تعقیب میکرد و برای او در خیابان ایجاد مزاحمت میکرد. نمیدانم از کجا شماره تلفن همراه همسرم را هم پیدا کرده بود و در تلگرام برای او پیغام میفرستاد. او ادامه داد: مزاحمتهای او ادامه داشت تا اینکه از همسرم خواستم آدرس خانه او را برایم پیدا کند. یک روز همسرم، مرد مزاحم را تعقیب کرد و متوجه شد که به خانه پدرام آمده است. مینا آدرس را به من داد و من هم به عنوان پیک موتوری و تحویل بسته، زنگ خانه پدرام را زدم. آن زمان تصور میکردم که صاحبخانه همان مردی است که مزاحم همسرم شده است. اما وقتی همسرم او را دید، فهمیدم اشتباهی او را ربوده ام. متهم جوان ادامه داد: از آنجا که پدرام بشدت مجروح شده و خون زیادی از او میرفت، وی را سوار ماشینم کرده و به بیمارستان رساندم. زمانی که او پذیرش شد، به بهانه گرفتن دارو و انجام کارهای دیگرش از بیمارستان فرار کردم.

.............چاردیواری

* با سلام و تبریک پیشاپیش ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به این عزیزان زحمتکش و هر که به نوعی مسئولیت پرستاری از شخصی را بر عهده دارد، دفتر این هفته را باز میکنیم. نخست آقای امین درخشان از دیار حافظ خواهان دریافت تقویمهای بریل سال آینده پیش از عید شده اند که قطعاً به حکم سنت هر ساله همین گونه خواهد بود. تا از این دیار خارج نشدیم، نقل درخواست آقای رحیمی که خواهان چاپ کد اشتراک عزیزان به صورت بریل در روزنامه شدند که این امر نه ضرورتی دارد و نه امکان وقوع، زیرا چاپ کد اشتراک برای کارکنان توزیع روزنامه است؛ وگرنه هر مشترک عزیزی میتواند کد اشتراک خود را حفظ کند یا در مواقع ضروری از بخش مشترکین جویای کد خود شود. آقای محمد بهمنی از گزارش روز جهانی بریل قدردانی کرده اند. خانم سکینه خیریزاده از شهر ری نیز از مطالب سیاسی و حوادث روزنامه تشکر کردند. آقای همرنگ ضمن تشکر از گزارش پلاک ویژه خودروی معلولان، از معاون توانمندسازی سازمان بهزیستی به خاطر طرح این ادعا که نابینایان از پلاک ویژه معلولان سوء استفاده کردند، گله دارد و میگوید: «سایر افراد معلول نیز مرتکب سوء استفاده هایی مانند دادن کارت مترو خود به بستگان میشوند و در واقع، چرا نام نابینایان برای این امر ذکر شده است.» در مقام روشنگری ادعا، سوء استفاده توسط نابینایان و ناشنوایان از سوی نیروی انتظامی مطرح شده است و نه آقای نظمده، اما اصل این استدلال که به دلیل سوء استفاده به نابینایان پلاک داده نمیشود، نه درست است و نه مستند. امکان سوء استفاده در هر گروه وجود دارد. اصل یک حق و امتیاز را نمیتوان با استناد سوء استفاده برخی از آن زیر سؤال برد. در این زمینه شبکه نابینایان چاووش در حال پیگیری است. آقای محمود حضوری با ذکر اینکه شش نفر خانواده ایشان 120 هزار تومان سود سهام عدالت گرفته اند، در خصوص بیمه تکمیلی پرسیده اند. دوست عزیز! مفهوم بیمه تکمیلی در ایران با سایر کشورها متفاوت است. در کشورهای توسعه یافته خدمات پزشکی و درمانی شما تحت پوشش بیمه سلامت است و بیمه تکمیلی به معنای گرفتن خدمات لوکس و رفاهی بیشتر در مقایسه با بیمه های پایه است؛ مثلاً استفاده از اتاق خصوصی در بیمارستانها و خدمات رفاهی بیشتر، اما در ایران بیمه های پایه سلامت بسیاری از خدمات درمانی و تشخیصی را ارائه نمیدهند و شما برای پوشش این خدمات باید بیمه دیگری به اسم بیمه تکمیلی داشته باشید. در واقع بسیاری از خدمات بیمه های تکمیلی در ایران باید توسط همان بیمه پایه ای سلامت پوشش داده شود. دوست نام محفوظی از عدم ارائه خدمات دانشگاهها به دانشجویان نابینا شکوه کردند که گله مندی درستی است. ما تلاش کردیم در آستانه روز 16 آذر با وزیر علوم دیدار کنیم که میسر نشد. در صدد انجام این دیدار و انتقال مشکلات دانشجویان به وزیر هستیم. آقای مهدی محمدی خواهان چاپ کتاب خانه داری به سبک نابینایی شدند. پاسخ سایر دوستان میماند تا مجالی دیگر و بدرود با شما تا هفته آینده.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *