شناسه خبر: 15799 منتشر شده در مورخ: 1397/10/20 ساعت: 09:29 گروه: دانش و فن آوری  
آسیب های گردنی استفاده نامناسب از رایانه

آسیب های گردنی استفاده نامناسب از رایانه

اگر به هنگام استفاده از رایانه طریقه صحیح نشستن را رعایت نکنید به زودی با دردهای ستون فقرات و گردن روبرو خواهید شد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا، گروهی از پزشکان آمریکایی در مطالعه‌ای نشان دادند که چگونه این وضعیت بدن آسیب‌های جدی به همراه دارد. قرچ‌قروچ صدا کردن گردن، گرفتگی ماهیچه‌ها، احساس خستگی، سردرد، تمرکز نداشتن و آسیب‌های جدی طولانی مدت به مهره‌های ستون فقرات از پیامدهای این مدل نشستن هستند.

زمانیکه وضعیت بدن هنگام نشستن به شکل راست و صاف باشد عضلات کمر به آسانی قادر به تحمل وزن سر و گردن به اندازه حدود پنج کیلوگرم هستند. اما زمانیکه سر به سمت جلو خم باشد و زاویه ۴۵ درجه‌ای داشته باشد، گردن همچون نقطه اتکایی عمل می‌کند. در این حالت، وزن عضلات گردن و سر برابر با ۲۰ کیلوگرم است. در این شرایط جای تعجب نیست که فرد با سفتی گردن و درد کمر و شانه‌ها روبرو شود.   

اگر از دسته افرادی هستید که اکثر مواقع از درد گردن رنج می‌برید ضرورت دارد وضعیت نشستن خود هنگام کار با رایانه را کنترل کنید. هرچند ابتلا به درد گردن در افرادی شایع است که مدت زمان طولانی به دلیل موقعیت شغلی‌ صرف کار با کامپیوتر می‌کنند اما این مشکل می‌تواند در افرادی که به شکل نادرست از این وسیله استفاده می‌کنند نیز دیده شود.

به گزارش مدیکال دیلی، به منظور پیشگیری از گرفتگی ماهیچه‌ها لازم است فشاری به شانه‌ها وارد نشود و به شکل قوز کرده نباشند. همچنین مانیتور باید در ارتفاعی باشد که برای کار کردن با آن نیازی به خم کردن گردن نداشته باشیم. مچ‌ها و ساعدها نیز موازی با سطح میز باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *