شناسه خبر: 15795 منتشر شده در مورخ: 1397/10/20 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
۹۰۰۰ نفر در اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

۹۰۰۰ نفر در اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان بیش از ۹ هزار نفر از افراد پشت نوبت در اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید  بهزاد ستاری در جلسه بررسی خدمات ارائه شده بهزیستی در شهرستان کوثر با اشاره به برخی از اقدامات و خدمات ارائه شده به اقشار نیازمند و محروم اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 189 مورد خدمات در تشکیلات سازمان تعیین شده است که در سایه تلاش های انجام شده خدمات بسیار متنوع و قابل قبولی به این افراد در سطح کشور ارائه می شود.

وی پیشگیری از معلولیت‌‌ها را گامی مهم در راستای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا دانست و گفت: تامین سلامت روحی، روانی و جسمی افراد یکی از وظایف خطیر این سازمان در نظام است چرا که بی‌توجهی و غفلت در این حوزه برای دولت بار مالی و برای خانواده‌ها هم فشار روانی را در پی دارد.

ستاری افزود: انجام طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان، تنبلی چشم، مشاوره های تخصصی ژنتیک، تامین مسکن مددجویان و معلولان، ایجاد مهدهای کودک شهری و روستایی، پرداخت شهریه سه دهک پایین درآمدی، ارائه یک وعده غذای گرم، تشکیل تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی و برخی دیگر از فعالیت‌های مد نظر از جمله خدمات ارائه شده به افراد نیازمند است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: کسب رتبه نخست بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان و پذیرش بیش از 9 هزار نفر از افراد پشت نوبت و افزایش 3.4 برابری مبلغ مستمری از دیگر خدمات ارزنده در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی بسیار متعدد و خوبی از طریق این سازمان در شهرستان کوثر انجام شده است، گفت: تمام خدماتی که این نهاد به افراد نیازمند و محروم ارائه می‌کند کاملا ملموس و مشهود است و تمامی این افراد از نعمات نظام به انحای گوناگون برخوردار می باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل انجام مشاوره‌های ژنتیک را گامی موثر در پیشگیری از هرگونه معلولیت‌های مادرزادی و کاهش فشارهای روانی به خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: به یقین در برنامه‌های سازمان تلاش‌ها برای پیشگیری و مقابله با هرگونه معلولیت افزایش خواهد یافت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *