شناسه خبر: 15791 منتشر شده در مورخ: 1397/10/19 ساعت: 09:25 گروه: دانش و فن آوری  
پرده ای که با دستور صوتی بالا و پایین می رود

پرده ای که با دستور صوتی بالا و پایین می رود

یک شرکت سازنده لوازم خانگی از تولید پرده کرکره ای هوشمندی خبر داده که خود در مورد میزان بالا و پایین رفتن و مقدار بسته شدن کرکره ها تصمیم می گیرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر این پرده کرکره ای های هوشمند که توسط شرکت سوئدی IKEA تولید شده اند، قرار است در ماه فوریه در کشورهای اروپایی عرضه شوند. پرده های یادشده با هوم کیت اپل، گوگل هوم، الکسای آمازون و برخی دستیارهای صوتی هوشمند تولیدی دیگر شرکت ها سازگاری دارند و لذا به صورت صوتی هم قابل کنترل و بالا و پایین کردن هستند. البته انتقال دستورات به آن با نصب یک ابزار کوچک مربعی شکل در کنار آن صورت می گیرد.این سیستم از باتری های قابل شارژ از طریق پورت یو اس بی بهره می گیرد و یک اپلیکیشن هم برای کنترل آن با استفاده از گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.کنترل بی سیم این پرده ها کنترل دقیق میزان نور در حال ورود به اتاق را ممکن می کند. از سوی دیگر پرده های یادشده با بررسی شرایط اتاق و فعالیتی که در آن در حال انجام است، ممکن است از طریق حسگرهایشان به تشخیص خود از تابش نور شدید آفتاب جلوگیری کنند. همچنین می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که این پرده ها در ساعتی خاص بالا رفته یا پایین بیایند. دو مدل این پرده در ابعاد ۶۰ در ۱۹۵ سانتیمتر و ۱۴۰ در ۱۹۵ سانتیمتر،  ۱۱۳ و ۱۸۱ دلار قیمت دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *