شناسه خبر: 15770 منتشر شده در مورخ: 1397/10/18 ساعت: 09:36 گروه: اجتماعی  
مشکل مسکن مددجویان بهزیستی تا ۵ سال برطرف می‌شود

مشکل مسکن مددجویان بهزیستی تا ۵ سال برطرف می‌شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۶۵۰هزار خانوار زیر پوشش مسکن مناسب ندارند ، گفت: برنامه ریزی کردیم درمدت ۵سال مشکل مسکن مددجویان را برطرف کنیم.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد گفت: در بودجه سال آینده رقم مناسبی را برای مسکن معلولان پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم به تصویب برسد و در این صورت ۵۰۰۰ مسکنی که در دست ساخت است به ثمر می‌رسند و آماده می‌شوند.

وی گفت: تصویب بودجه سال ۹۸باعث می‌شود که مسکن سازی در پنجسال گذشته سالی استثنایی شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰هزار خانوار دارای فرزند معلول تحت پوشش هستند، گفت: ۲۰۰هزار زن سرپرست خانوار هم تحت حمایت هستند که در مجموع یک میلیون و ۶۰۰هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که براساس مطالعات انجام شده ۶۰درصد این افراد دارای مسکن مناسب نیستند که حدود ۸۰۰هزار خانوار را شامل می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۱۵۰هزار نفر از این افراد دارای مسکن شدند و برای مابقی هم در زمان بندی انجام شده طی پنجسال احداث و واگذار می‌شود که البته قسمت اعظم آن با کمک افراد خیر ایجاد می‌شود.

نحوی نژاد در زمینه مستمری معلولان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌هایی که خانواده‌ها دارند مستمری معلولان است که البته سال ۹۶مستمری‌ها

۵ر۳برابر افزایش یافت اما با توجه به اینکه در کل پایه مستمری کم است خیلی به چشم نیامد و بدلیل وضع اقتصادی امسال مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در سال ۹۸بتوانیم متناسب با تورم میزان مستمری‌ها را افزایش دهیم.به گفته وی، طی ۹ماهه امسال ۵۰۰هزار نفر پشت نوبتی تحت پوشش سازمان قرار گرفتند این درحالی است که از اول انقلاب تا امسال ۳۲۵هزار مستمری بگیر تحت حمایت بودند.

وی افزود: با توجه به مشکلات مردم اکنون حدود ۱۵۰هزار خانواده پشت نوبت هستند که تلاش می‌کنیم در سال آینده این افراد را هم تحت پوشش ببریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *