شناسه خبر: 15750 منتشر شده در مورخ: 1397/10/17 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات بهزیستی لرستان به ۵۲ هزار معلول تحت پوشش

ارائه خدمات بهزیستی لرستان به ۵۲ هزار معلول تحت پوشش

مدیرکل بهزیستی لرستان از ارائه خدمات این نهاد به ۵۲ هزار معلول تحت پوشش در استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید فاطمه زهرا توکلی با بیان اینکه ۵۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند، اظهار داشت: این تعداد معلول تحت پوشش بهزیستی استان در بانک اطلاعاتی ثبت شدند و به نوعی از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

وی، افزود: بخشی از معلولان تحت پوشش بهزیستی در مراکز روزانه خدمات دریافت می کنند و بخشی نیز در مراکز شبانه روزی این نهاد اسکان دارند.

مدیرکل بهزیستی لرستان، گفت: بسیاری از مددجویان تحت حمایت بهزیستی همزمان از این نهاد کمک هزینه درمان، خدمات توانبخشی، توانپزشکی، وسایل کمک توانبخشی، حق پرستاری و حق مراقبت دریافت می کنند.

توکلی، افزود: بخشی از مددجویان نیز مستمری بگیر هستند به طوری که در شهرستان خرم آباد ۷۶ هزار نفر جمعیت شهرستانی، ۲۶ هزار نفر از کل مردم خدمات مختلف مانند مشاوره و آموزش از سازمان بهزیستی دریافت می کنند.

وی، خاطرنشان کرد: خدمات سازمان بهزیستی به دو شکل مستمری و کمک هزینه های مالی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان، افزود: بخشی نیز کمک هزینه های غیر مالی موردی دریافت می کنند و این کمک ها در انواع مختلف به آنها ارائه می شود که بخش عمده آن به صورت آموزشی و مداخلات اداره بهزیستی است.

توکلی، گفت: معلولان علاوه بر تمام نیازهایی که یک انسان عادی دارد نیازهای خاص مثل خدمات توان پزشکی که بسیار گران هستند و تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار ندارند را نیازمند هستند.

وی، افزود: اگر چه در قانون جامع بهزیستی مصوب شده و هرینه ها از جمله وسایل کمک توانبخشی که می خواهند را باید خود سازمان کمک کند اما به هر حال بخشی از وقت، انرژی و سرمایه خانواده صرف مراقبت و نگهداری معلول می شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان، تصریح کرد: از طرفی از صفر تا ۱۰۰ نیازهای معلولان، معمولا به سمت سازمان بهزیستی سوق داده می شود، که در توان این سازمان به تنهایی نیست.

توکلی، افزود: معلولان بخشی از جامعه هستند و سایر دستگاهها و نهادها ی دولتی و غیر دولتی همانند بقیه شهروندان باید به معلولان نیز پاسخگو باشند.

وی، گفت: سیستم حمل و نقل شهری باید به شیوه ای طراحی شود که معلول بتواند از سرویس حمل ونقل آن استفاده کند و در غیر این صورت برای موضوع ساده ایاب ذهاب باید به معلول کمک هزینه پرداخت شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *