شناسه خبر: 15740 منتشر شده در مورخ: 1397/10/16 ساعت: 11:06 گروه: ورزشی  
قهرمانی اروند در شطرنج شهرهای ایران

قهرمانی اروند در شطرنج شهرهای ایران

رقابتهای شطرنج نابینایان و کمبینایان شهرهای ایران که با حضور 10 تیم در آبادان برگزار شد، با قهرمانی منطقه آزاد اروند به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید در این مسابقات، تیمهای مشهد، اهواز، منطقه آزاد اروند، آبادان، اصفهان، تهران، اندیمشک، خرمآباد، بهبهان و خرمشهر در شش دور به روش سوئیسی به مصاف هم رفتند. تیم منطقه آزاد اروند با هشت امتیاز و پوئن شکنی برگر 101.50 قهرمان شد، مشهد با هشت امتیاز و پوئن شکنی برگر 96.75 در جایگاه دوم ایستاد و اهواز با هشت امتیاز و پوئن شکنی برگر 89.50 سوم شد. آبادان، اصفهان و تهران نیز به ترتیب چهارم تا ششم شدند. در میزهای چهار گانه، احسان صادقی از خرمآباد، فرهاد نادریان از مشهد، علیرضا قورچیبیگی از منطقه آزاد اروند و حسین قلیزاده از تهران عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. علی اکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در گفتگو با ایران سپید گفت: این مسابقات به خوبی برگزار شد. تیمهای اول تا سوم به ترتیب یک میلیون و 200 هزار، 800 و 600 هزار تومان جایزه گرفتند و به قهرمان میزها نیز نفری 200 هزار تومان اهدا شد. هدهدی گفت: ملی پوشان شطرنج در حد خود ظاهر شدند اما امیر ربی از اصفهان، دانیال جعفریان از مازندران و مسعود هدایت از مشهد، پدیده های این مسابقات بودند و میتوانیم در آینده روی آنها حساب باز کنیم. هدهدی در خصوص مسابقات آتی شطرنج گفت: به دنبال جذب اسپانسر برای بهمنماه هستیم تا رقابتهای اوپن شطرنج را برگزار کنیم. همچنین دو تورنمنت بین المللی امسال در ایران برگزار میشود. یکی تورنمنت بین المللی دهه فجر و دیگری تورنمنت کارون اهواز که قصد داریم در هر دو رقابت، تعدادی از شطرنجبازان نابینا و کمبینا را شرکت دهیم. گفتنی است: در مراسم اختتامیه، ریاست بهزیستی آبادان، ریاست هیأت شطرنج استان خوزستان و ریاست هیأت شطرنج آبادان حضور داشتند. امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *