شناسه خبر: 1571 منتشر شده در مورخ: 1392/9/30 ساعت: 09:33 گروه: ورزشی  
برگزاری مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی

برگزاری مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی از برگزاری مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان در دهه فجر خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته های مختلفی مانند شنا، گلبال و دوومیدانی برگزار خواهد شد.

 

وحید نیک فرجام بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد با ارائه گزارش عملکرد سال جاری هیئت اظهار کرد: در سال جاری فعالیت های بسیار گسترده ای در هیئت انجام شده که از آن جمله می توان به اعزام امین قانع به مسابقات دوومیدانی شارجه اشاره کرد.

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی افزود: اعزام تیم پیشکسوتان استان و کسب مقام قهرمانی گلبال کشور، اعزام تیم شنا به مسابقات قهرمانی کشور و کسب مقام قهرمانی در این دوره از مسابقات، اعزام تیم جودو نابینایان و کم بینایان به مسابقات قهرمانی کشور و کسب مقام قهرمانی در این مسابقات جزء برخی از برنامه های هیئت در سال جاری بوده است.

نیک فرجام همچنین به برگزاری دوره مربیگری توجیهی گلبال برای 30 نفر از شرکت کنندگان در سال جاری خبر داد و به موفقیت های مختلف ورزشکاران نابینا و کم بینای استان در مسابقات شطرنج گلبال و شنا اشاره کرد.

وی گفت: ورزشکاران ما در سال جاری توانستند با شرکت در مسابقات آسیایی نیز نشان های رنگارنگی را دریافت کنند که از آن جمله می توان به کسب مقام اول مسابقات شنا در 100 متر آزاد توسط محمد حسین کریمی اشاره کرد.

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان استان ابراز کرد: در حال حاضر 235 ورزشکار آقا و 185 نفر ورزشکار خانم نابینا و کم بینا در خراسان رضوی به صورت سازمان یافته فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 160 ورزشکار آقا و 120 نفر ورزشکار خانم از مجموع امار ذکر شده در مشهد و الباقی ورزشکاران در شهرستان های استان فعالیت می کنند.

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر یک مربی بین المللی شطرنج، یک مربی بین المللی پاورلیفتینگ، سه مربی آسیا در فوتبال پنج نفره، یک مربی بین المللی در دو میدانی، سه داور بین المللی در رشته گلبال و هشت داور درجه یک در رشته جود و 15 داور درجه در شنای استان حضور دارند.

نیک فرجام همچنین با اشاره به فعالیت 58 مربی مرد در بخش ورزشکاران نابینا و کم بینای مردان خراسان گفت: در بخش بانوان نیز 31 مربی با ورزشکاران نابینا و کم بینای استان تمرین می کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه های پیش رو هیئت تا پایان سال از امادگی تیم دوچرخه سواری استان به منظور اعزام به مسابقات کشور خبر داد و بیان کرد: تیم های پاورلیفتینگ، آقایان و تیم شطرنج بانوان و تیم گلبال بانوان و آقایان و تیم های دوومیدانی آقایان و بانوان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور آماده می شوند.

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان همچنین از برگزاری مسابقات ویژه دهه فجر در استان خبر داد اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر مسابقات شنا، دوومیدانی، گلبال و فوتبال را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران نابینا و کم بینای استان در تیم های ملی کشور گفت: ورزشکاران زیادی مانند ملیحه صفایی و صدیقه سر گزی در شطرنج، جواد قانع در پاورلیفتینگ، احمد نخعی، محمد حسین کریمی، حسن هاشم پور ایمان یوسفی و رضا مرادی در شنا، جواد شیر دل، و مهدی سلطانی در گلبال به عنوان نماینده های استان در تیم های ملی کشورمان حضور داشته اند.

دبیر هیئت نابینایان و کم بینایان استان با اشاره به شهرستان های فعال این هیئت ابراز کرد: شهرستان های سبزوار تربت حیدریه، نیشابور، قوچان، چناران، کاشمر و گنایاد جزء شهرستان های فعال هیئت محسوب می شوند.

وی هزینه اعزام به مسابقات تیم های مختلف نابینایان و کم بینایان استان را 13 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ از ابتدای سال تاکنون و به منظور اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف هزینه شده است.

در ادامه این جلسه سردار محمود باقرزاده، رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی اظهار کرد: همین ابتدای کار آب پاکی را روی دست همه عزیزان می ریزم و می گویم اگر موفقیتی در هیئت بوده به دلیل زحمت بچه های فعال هیئت است و بنده کار خاصی انجام نداده ام.

وی افزود: شاید تنها هیئتی باشیم که خصلت فی سبیل الله هنوز در بین بچه های ما وجود دارد و بچه های هیئت بدون هیچ چشمداشتی کار می کنند.

باقر زاده تاکید کرد: ما جزء آن هیئت های هستیم که ثابت کردیم می توان با کمترین امکانات قهرمان شد و ما در این راه از هر آنچه در توانمان بود استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه سه سال است که فدراسیون ریالی به ما کمک نکرده، تصریح کرد: با وجود همه دغدغه ها و مشکلات مالی ما فعالیت هایمان را قطع نکردیم و ورزشکاران خوبی را به جامعه ورزش کشور معرفی کردیم.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان بیان کرد: در حالی که اکثر سالن های تمرین ما اجاره ای است از ابتدای سال جاری تا کنون اداره کل ورزش و جوانان استان نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده و این در حالی است که ما فقط برای ایاب و ذهاب بچه ها ماهی 500 هزار تومان پرداخت می کنیم.

وی همچنین با اشاره به ورود موسسه مالی و اعتباری میزان به بحث حمایت ازبرخی از تیم های ورزشی نابینایان تاکید کرد: میزان خیلی جالب و زیبا وارد ورزش شد و در حالی که هزینه های زیادی هم پرداخت می کند اما از ما انتظار قهرمانی ندارد و می گوید هدف ما فقط جمع شدن بچه ها دور یکدیگر است.

باقر زاده تاکید کرد: البته بچه های غیرتمند گلبال ما نیز با قهرمانی هایشان پاسخ محبت و اطمینان مسئولان میزان را داده اند.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی همچنین از تصمیم مسئولان هیئت به منظور ورود به مسابقات شنای کشور خبر داد و اظهار کرد: ما از امسال قصد داریم در رشته شنا هم وارد میدان شویم.

وی تصریح کرد: یکی از دوستان قرار است با مبلغ 20 میلیون ریال وارد عرصه حمایت از شناگران ما شده و اسپانسر بچه ها شود.

باقر زاده همچنین از آمادگی تیم فوتبال پنج نفره هیئت به منظور شرکت در مسابقات باشگاه های کشور خبر داد و ابراز کرد: همدلی رمز موفقیت هیئت نابینایان و کم بینایان استان بوده است.

وی افزود: ما در رشته جودو نیز توان بالایی در بین ورزشکارانمان داریم و تیم جودوی استان را با قدرت در مسابقات کشوری شرکت خواهیم داد.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اظهار کرد: گلبال استان در سال های گذشته زیر نظر بهزیستی استان و با هزینه های حدود 70 میلیون ریال اداره می شد که این هزینه هیچ وقت به موقهع دست ما را نمی گرفت و راضی کننده هم نبود.

وی افزود: بهزیستی سال گذشته هم در مجموع 110 میلیون ریال به ما کمک کرد که این مبلغ هم برای ما راضی کننده نبود چرا که هزینه های ما خیلی بیشتر از این مبلغ بوده است.

محمد نوری خزانه دار هیئت نابینایان و کم بینایان استان نیز در ادامه جلسه با اشاره به برخی بی مهر های صورت گرفته نسبت به ورزشکاران نابینا و کم بینای استان اظهار کرد: بنیاد شهید استان تا چند سال گذشته همکاری تنگاتنگی با هیئت داشت اما در سال های گذشته و با وضعیت اقتصادی موجود و همچنین تغییراتی که در بخش تربیت بدنی بنیاد بوجود آمد این همکاری ها خیلی کم شده است.

نوری همچنین با اشاره به نا مهربانی هایی که از طرف اداره کل ورزش و جوانان نسبت به هیئت نابینایان و کم بینایان صورت پذیرفته یاد آور شد: یک سالن 23 متری که از سال 59 در اختیار هیئت بود را از ما گرفتند و با مبلغ 10 میلیون اجاره سالیانه به هیئت تیر اندازی با کمان دادند.

وی افزود: این درحالی بود که هیئت ما حاضر بود با اجاره 15 میلیون تومانی همان محل را اجاره کند اما سالن را به ما ندادند و ما مجبور شدیم همان سالن را با مبلغ 20 میلیون تومان از هیئت تیز اندازی با کمان اجاره کنیم چون آن محل به درد هیئت نیز اندازی نمی خورد.

وی افزود: سال گذشته به ما اعلام کردند قرار است یک دوره مسابقه شنا بین استخر های مشهد برگزار شود و استخر شما هم که در واقع در اختیار جانبازان و معلولان مشهد قرار دارد باید در این مسابقات شرکت کند.

نوری بیان کرد: ما تمایلی برای شرکت در این مسابقات نداشتیم اما پس از اصرار فراوان دوستان در این مسابقات شرکت کردیم و چند نفر از بچه های معلول و جانباز ما که یک نفرشان جانباز شیمیایی است و یک پا هم ندارد و یک نفرشان از هر دو پا محروم است موفق به کسب عنوان برتر شدند.

وی گفت: پس از اینکه این قهرمانان جانباز و معلول توانستند بر تعداد زیادی شرکت کننده عادی و سالم پیروز شوند اما مسئولان برگزار کننده مسابقه از دادن عنوان برتر به این جانبازان و معلولان طفره رفته و معلولیت آنها را بهانه کردند تا از حضور آنها بر روی سکو جلوگیری کنند.

نوری افزود: مجموعه هیئت و همچنین مجموعه ورزشی 15 خرداد مشهد هواره به خانواده های شهدا و جانبازان خدمات ویژه ای ارائه کرده اما بنیاد شهید در این رابطه نسبت به ما کم لطفی می کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *