شناسه خبر: 15697 منتشر شده در مورخ: 1397/10/14 ساعت: 21:08 گروه: اجتماعی  
اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به معلولان/ مستمری بگیر شدن ۵۰۰ هزار خانوار از محل هدفمندی یارانه‌ها

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به معلولان/ مستمری بگیر شدن ۵۰۰ هزار خانوار از محل هدفمندی یارانه‌ها

نحوی نژاد گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از حقوق معلولان هدف گذاری شده است تا بخشی از دغدغه معیشتی این قشر برطرف شود.

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران درباره یک مرکز خصوصی توانبخشی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های بهزیستی واگذاری مراکز بزرگ به بخش غیر دولتی است، بر این اساس، سال گذشته فراخوان دادیم و یک مرکز نگهداری دختران بالای ۱۴ سال کم توان ذهنی به یکی از بخش‌های غیر دولتی واگذار شد.

وی بیان کرد: این مرکز طبق عقد قراردادی واگذار، اما با معضلاتی که در یک سال به ما گزارش شد مانند نوع تغذیه و تبلیغ برای جذب خیر و مسئول فنی، این مرکز اختلاف نظر‌هایی با سازمان بهزیستی کشور پیدا کرد.

این معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: در کمیسیون عالی سازمان بهزیستی کشور مصوب شد که دیگر قرارداد با آنها تمدید نشود و این مرکز باز پس گیری شود، اما هنگام اجرای حکم با ابراز احساسات توان خواهان این مرکز به مسئولان فعلی مواجه شدیم که در فضای مجازی هم پخش شد.

حفظ سلامت و کرامت ساکنان مراکز توانبخشی، اولویت ماست

نحوی نژاد تاکید کرد: ما در نهایت مهلت بیشتری به این مرکز دادیم و کارشناسان سازمان بهزیستی این مرکز را بازرسی می‌کنند تا در مهلت مقرر اگر نواقص و مشکلات برطرف شود، تمدید قرارداد انجام شود، در هر صورت نخستین اولویت ما حفظ سلامت و کرامت ساکنان مراکز است.

خبر خوش برای معلولان

وی درباره خبر جدید برای معلولان تصریح کرد: خبر جدید برای معلولان این است که قول داده بودیم که پشت نوبتی‌ها را به صفر برسانیم و در سال ۹۷، ۵۰۰ هزار خانوار از محل هدفمندی یارانه ها، مستمری بگیر شدند.

نحوی نژاد یادآوری کرد: ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم برای اجرای بخشی از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هدف گذاری شده است تا بخشی از دغدغه معیشتی آنها برطرف شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *