شناسه خبر: 15686 منتشر شده در مورخ: 1397/10/13 ساعت: 09:58 گروه: اجتماعی  
استفاده از ظرفیت و توانایی کاردرمانان در امور توانبخشی
نحوی نژاد اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت و توانایی کاردرمانان در امور توانبخشی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه استفاده از توانایی و ظرفیت کاردرمانان در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار دارد، گفت: در حال حاضر این افراد با ۲هزار مرکز غیردولتی همکاری دارند.

به گزارش ایران سپید  حسین نحوی نژاد در بیست و سومین همایش توانبخشی کاردرمانی ایران افزود: توانمندسازی گروه های مختلف دارای معلولیت و ایجاد امید و نشاط در میان آنها یکی از اولویت های امور توانبخشی بهزیستی است که در این راستا سعی می کنیم خدمات تخصصی نیز به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه از فعالان امور معلولان و اندیشه و تجربیات آنها در راستای بهبود خدمات کلینیکی استفاده می کنیم، گفت: همواره سعی کرده ایم تا فضای هم اندیشی را در میان معلولان ایجاد کنیم و از این به بعد نیز این گونه خواهیم بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۳ مرکز دانشگاهی در کشور به تربیت نیروهای متخصص در حوزه کاردرمانی می پردازند، گفت: حاصل تلاش های این مراکز، تربیت و فعالیت ۴۲۰۰ نیروی کاردرمانی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را در جهت استفاده از این نیروها به کار می گیرد به طوری که هم اکنون ۱۳۰ نفر از نیروهای متخصص در خصوص کاردرمانی در مراکز توانبخشی و کلینیک های تخصصی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار مرکز غیردولتی نیز در ارائه خدمات به معلولان از نیروهای متخصص کاردرمان استفاده می کنند، گفت: تقویت هویت حرفه ای و جایگاه کاردرمانی ایران در عرصه جهانی مدنظر ما قرار دارد، به طوری که تمامی دستگاه ها از ظرفیت های این افراد در ارائه خدمات تخصصی بهره می گیرند و باید در تقویت جایگاه آنها اقدام شود.

نحوی نژاد تصریح کرد: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا با آموزش مستمر این نیروها و با استفاده از رویکردهای علمی  و گسترش مراکز خدمات رسانی در راستای تقویت هویت حرفه ای کاردرمانان اقدام کند.

به گفته وی، البته این در حالی است که دستگاه های مختلف دولتی مانند وزارت بهداشت نیز از نیرو و  تخصص کاردرمانی در کشور بهره مند شوند تا متخصصان این رشته نیز همتراز با سایر متخصصان حوزه پزشکی بتوانند با بهره گیری از تعرفه مناسب به فرصت های شغلی و حرفه ای در امر توانبخشی برسند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سال آینده سعی می کنیم در خصوص ارائه خدمات مناسب به معلولان در حوزه های مختلف اقدامات موثری انجام دهیم که افزایش بودجه مناسبی را در نظر گرفته ایم که امیدواریم به تصویب برسد.

وی همچنین تأکید کرد: طی سال های اخیر مستمری معلولان از رشد مناسبی برخوردار بوده که امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط فعلی جامعه این روند را حفظ کنیم./ مهر 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *