شناسه خبر: 15650 منتشر شده در مورخ: 1397/10/11 ساعت: 09:25 گروه: ورزشی  
بودجه های کنونی پاسخگوی تامین تجهیزات ورزشکاران معلول نیست

بودجه های کنونی پاسخگوی تامین تجهیزات ورزشکاران معلول نیست

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان استان ایلام گفت: هزینه های تامین تجهیزات برای ورزشکاران جانباز و معلول بسیار بالا است و با بودجه های کنونی نمی توان نیازهای آنان را مرتفع کرد.

به گزارش ایران سپید حمید صمیمی روز دوشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات جانبازان و معلولان استان ایلام اظهار داشت: ورزشکاران جانباز و معلول شرایط جسمی و مشکلات خاص خود را داشته و نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستند ، برغم مشکلات ورزش جانبازان در سال های اخیر رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه جذب این گروه به سمت ورزش های همگانی برای حضور در جامعه و مشارکت در فعالیت های ورزشی در اولویت های بعدی است، افزود: ورزش های زیر مجموعه این فدراسیون علاوه بر سختی و مشکلات ، هزینه چند برابری نسبت به افراد سالم دارد که تامین این هزینه ها مشارکت هرچه بیشتر دولتمردان را می طلبد.
صمیمی تاکید کرد: فدراسیون در تلاش است سهم بیشتری از محل اعتبارات مربوط به 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولان بدست آورد.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: باید از وجود دستگاه هایی از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی، در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه بحث سلامت در افراد جانباز و معلول ورزشکار در اولویت است، گفت: ورزش می تواند این افراد را با وجود محدودیت های جسمی و حرکتی به سمت سلامتی و توانمندی سوق دهد و آنها را از حالت یاس و افسردگی وارد اجتماع کند.
صمیمی با اشاره به هزینه بر بودن ورزش جانبازان و معلولان افزود: تهیه و تامین تجهیزات ورزش جانبازان و معلولان بسیار مهم است اما فدراسیون تلاش خود را برای تامین بخشی از این تجهیزات بکار می گیرد و در کنار حمایت های مردمی، دولت باید مشارکت بهتر و بیشتری در حمایت از ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد.
وی در خصوص این ورزش در ایلام نیز گفت: این استان با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق و هشت سال دفاع مقدس جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب نموده و باید به این قشر توجه ویژه ای شود و امکانات مورد نیاز برای فعال کردن این گروه خاص فراهم شود.
صمیمی تاکید کرد: با همکاری و برنامه ریزی مناسب رئیس جدید هیات و اعضا باید کمبودها و کاستی ها شناسایی و فدراسیون نیز در حد نیاز برای توانمندی این افراد و خارج نمودن آنها از کنج خانه به فضای ورزشی همکاری لازم را بعمل می آورد.
وی در خصوص برگزاری کلاس های مربیگری و داوری نیز گفت: فدراسیون برای برگزاری کلاس های آموزشی، مربیگری و داوری همچنین توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی با هماهنگی رئیس هیات حمایت لازم را بعمل می آورد.
رئیس هیات فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: همچنین در صورت اعلام آمادگی این هیات مسابقات کشوری بمیزبانی ایلام با کمک فدراسیون برای توسعه این ورزش در استان برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این مجمع گفت: ورزش جانبازان و معلولان طی 2 دهه گذشته با وجود محدودیت ها مورد توجه قرار گرفته و شاهد درخشش ورزشکاران در میادین بین المللی و آسیایی هستیم.
بهروز حیدرزاده افزود: با توجه به مشکلات حرکتی و جسمی در این افراد باید در بعد سلامت و قهرمانی برنامه های هیات بخصوص در شهرستان ها را تقویت کنیم.
وی به هشت سال دفاع مقدس و از خودگذشتگی مردم ایلام اشاره کرد و گفت: با توجه به هم مرز بودن ایلام به کشور عراق و در معرض جنگ قرار گرفتن مردم، این استان دارای بیش از سه هزار شهید و هزاران ایثارگر و جانباز است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
حیدرزاده یادآور شد: برای جلوگیری از افسردگی و افزایش فعالیت جانبازان و معلولان باید بصورت کارشناسی و ویژه برنامه ریزی کرد تا این افراد بتوانند براحتی وارد اجتماع شده و از فضاهای ورزشی بهره مند شوند.
وی در خصوص سالن چند منظوره مخصوص جانبازان و معلولان در ایلام گفت: یک سالن چند منظوره با تجهیزات کامل در اختیار ورزشکاران در رشته های تیراندازی، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر قرار گرفته و فعال است.
حیدرزاده تاکید کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت ها و حمایت فدراسیون بتوانیم در آینده نزدیک ورزشکارانی بعنوان نمایندگان استان ایلام در رقابت های ملی و بین المللی داشته باشیم.
به گفته حیدرزاده برای توسعه این ورزش در استان باید کلاس های آموزشی، مربیگری و ارتقا داوری برگزار شود و بتوانیم هیات شهرستان ها را نیز فعالتر کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست عبدالحسین مرادی با کسب 12 رای از مجموع 13 رای ماخوذه برای چهار سال سکاندار هیات تیراندازی استان ایلام شد.
پیش از این علی لطفی مقدم ریاست این هیات را به عهده داشت.

ایرنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *