شناسه خبر: 15595 منتشر شده در مورخ: 1397/10/9 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
مساله پشت نوبتی های مستمری بهزیستی بر طرف شد

مساله پشت نوبتی های مستمری بهزیستی بر طرف شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این پشت نوبتی های بهزیستی برای دریافت مستمری از مشکلات دفاتر نمایندگان مجلس بود که در دولت تدبیر و امید و با حمایت مجلس در قانون برنامه ششم برطرف شد.

به گزارش ایران سپید سلمان خدادادی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در دوران تصدی انوشیروان محسنی بندپی بر این سازمان، از آمادگی قوه مقننه برای حمایت های قانونی از جامعه معلولان و سازمان های حمایتی خبر داد.

وی گفت: این قانون ممکن است در اجرا مشکلاتی داشته باشد اما از نظر قانونی هیچ نکته ای کمتر از قوانین کشورهای پیشرو ندارد.
وی ادامه داد: این قانون یک ریل گذاری است که سطح توقع را بالا برده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تدوین قانون برنامه ششم توسعه، لایحه ای شامل 35 ماده به مجلس ارائه شد که بعدا به 128 ماده تبدیل شد.
خدادادی افزود: 31 ماده از این 128 ماده مربوط به مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی است.
وی توسعه‌ اورژانس اجتماعی را از جمله موارد مورد توجه در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: این مرکز تاثیرگذاری خوبی در کنترل آسیب های اجتماعی دارد.

* توسعه اورژانس اجتماعی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تدوین این قوانین را حاصل همکاری مجلس و بهزیستی دانست.
حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این آیین، تولیت سلامت اجتماعی، توسعه اورژانس اجتماعی، تصویب قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اجباری کردن مشاوره ژنتیک و افزایش مستمری مددجویان را از اقدامات موثر بهزیستی در دوران تصدی دکتر محسنی‌بندپی برشمرد و گفت: او فردی اخلاقمدار است که توجه به محرومان و ارتباط موثر با نهادها و دستگاه‌های مرتبط را سرلوحه کار داشت.
به گزارش ایرنا، آیین تکریم از دکتر «انوشیروان محسنی‌بندپی» و معارفه دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا، پیروز حناچی، شهردار تهران، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان کشوری و انتظامی برگزار شد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *