شناسه خبر: 15590 منتشر شده در مورخ: 1397/10/9 ساعت: 14:41 گروه: اجتماعی  
۱.۶ میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی

۱.۶ میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی

وزیر رفاه با اشاره به اینکه ۱.۶ میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: کار برای خدا باندی، گروهی، فرقه ای و حزبی نیست و باید فعالیت هایمان را به اتاق شیشه ای منتقل کنیم.

به گزارش ایران سپید محمد شریعتمداری، افزود: در حال حاضر مدیران، مدیرانی روزمزد هستیم به طوری که هر وقت گفتند باید برویم.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم کارنامه درخشانی در بخش اقدامات حمایتی داشته ایم، گفت: از بین ۱۵ نفر از مدیران داخلی و خارج سازمان بهزسیتی پس از بررسی ها قبادی دانا را تایید و انتخاب کردیم که امروز کلید بهشت را به وی تقدیم می کنیم که وی می تواند برای رستگاری از آن استفاده کند.

شریعتمداری گفت: نگاه به معلولان و توانخواهان نباید ترحم آمیز باشد و ما باید دین خود را ادا کنیم و وظیفه سنگین تری را بر دوش داریم.

وی با اشاره به اینکه از بین بردن فقر مطلق و ناهنجاری ها باید در دستور کار قرار گیرد گفت: باید بتوانیم مشاوره قبل از ازدواج و پس از ازدواج برای جلوگیری از طلاق را دائما اجرایی کنیم و برای اینکه تصادفات منجر به معلولیت نشود نکات ایمنی را رعایت کنیم و با کمک دستگاه های حمایتی با آسیب شناسی ریشه ای مشکلات را حل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان باید خود را به آسیب شناسی های مختلف در حوزه های اجتماعی مجهز کند و اقدامات لازم را انجام دهد و در این خصوص باید با برنامه ریزی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم شرکای اجتماعی نقش نظارتی دارند و در این خصوص با آنها همکاری کنیم.

شریعتمداری گفت: در حالی که بهزیستی در میان دستگاه های دیگر مقام اول را دارد اما این موضوع کفایت نمی کند و با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای اجرایی شدن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد در حالی که از هزار میلیارد پیشنهادی در سال جاری صفر ریال تخصیص داده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم، گفت: باید قدم های ما قوی تر از قبل باشد و بهزیستی باید مردم محور باشد و از مشارکت مردم و خیرین به صورت جدی استفاده کنیم. همچنین باید در خصوص اعطای مجوزها تسهیل و زمینه مشارکت شرکای اجتماعی راحت تر از قبل فراهم کنیم و از مشارکت واقعی سمن ها استفاده کنیم.

وی به شفاف سازی اشاره کرد و گفت: فعالیت های مان را باید به اتاق شیشه ای منتقل کنیم و اقدامات و اعتباراتی که تخصیص می دهیم باید به طور مشخص اطلاع دهیم.

شریعتمداری گفت: کار برای خدا، باندی، گروهی، حزبی و فرقه ای نیست. / مهر

وی گفت: باید بومی گزینی کنیم و نگاه قومیتی نداشته باشیم و همچنین با شایسته سالاری جوانگرایی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هر کس ناامید است از ما نیست و از این در باید بیرون برود.

شریعتمداری همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی است که یک میلیون و ۶۰۰ نفر آنها را معلولان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار سالمند تحت پوشش هستند تاکید کرد: یک میلیون مستمری بگیر، ۱۹۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۱۷۳ مرکز تو. انبخشی روزانه تحت پوشش هستند.

به گفته وزیر رفاه، دو هزار و ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد با بهزیستی همکاری می کند که ۵۰۰ هزار نفر از این مراکز خدمت می گیرند و همچنین ۷۵۳ هزار کودک در مهدهای کودک از آموزش های لازم برخوردار می شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *