شناسه خبر: 15566 منتشر شده در مورخ: 1397/10/7 ساعت: 10:10 گروه: دانش و فن آوری  
جوان نابینایی که Call of Duty را به تسخیر خود در آورده است

جوان نابینایی که Call of Duty را به تسخیر خود در آورده است

استریمری با نام TJ the blind gamer با وجود نابینا بودن توانسته بیش از 7600 نفر را در بازی Call of Duty: WWII از بین ببرد.

به گزارش ایران سپید او میگوید با استفاده از اصوات محیط، بازی هایی مانند Call of Duty: WWII و Black Ops 3 را انجام میدهد. با مراجعه به کانال یوتوب اومی توانید ببینید که  TJ چگونه با استفاده صداهای تولید شده از دستگاه هایی مانند Gobblegum میتواند بخش زامبی Black Ops 3 را انجام دهد.

TJ که 19 سال سن دارد، در پاسخ به خبرنگار سایت کوتاکو گفته که حتی پیش از این که بینایی خود را از دست بدهد هم از طرفداران سری کال او دیوتی بوده.  او از 8 سالگی و با بخش زامبی Call of Duty: World at War به این فرنچایز علاقه مند شده و ساعت های زیادی را هم صرف Modern Warfare 2 کرده است.

در آن زمان TJ تنها با استفاده از چشم راست و عینک میتوانسته بازی ها را دنبال کند. در ادامه حتی نابینایی او باعث نشده قید Black Ops 3 را بزند: «زمانی که بینایی ام را به طور کامل از دست دادم و میخواستم دوباره کال او دیوتی بازی کنم، کارم بسیار سخت بود زیرا در آن زمان به استفاده از هدست عادت نداشتم.»

او میگوید بعضی از تنظیمات بلک آپس 3 به صورت اتفاقی، به نوعی طراحی شده اند که بازیکنان دچار معلولیت میتوانند از آن ها استفاده کنند. برای مثال بخش «آگاهی» باعث بیشتر شنیده شدن صدای تولید شده از جانب دشمنان میشود. همچنین «حس ششم» هم همانطور که افکت های صوتی مناسبی را برای نابینا میسازد، افکت های تصویری خوبی را هم برای ناشنوایان ایجاد میکند.

اضافه شدن دستیار صوتی هوشمند آمازون یعنی الکسا به کال او دیوتی هم اتفاق مثبتی است که میتواند به TJ و سایر گیمرهای دارای محدودیت های جسمی کمک کند. این دستیار صوتی میتواند به بازیکنها پیشنهادهایی در جهت بازی بهتر ارائه کند و همچنین وضعیت پیشرفت بازیکن و رقبا را به اطلاعش برساند. مشاهده آنلاین یا آفلاین بودن دوستان هم امکان دیگری است که به کمک الکسا برای نابینایان میسر شده است.

TJ همچنین از سازندگان بازی درخواست کرده تا تمام اطلاعات نوشتاری بازی به صورت صوتی هم در دسترس باشند تا افراد نابینا بدون کمک گرفتن از شخص خاصی بتوانند این کار را انجام دهند. هدف فعلی او این است که 10 هزار نفر را در Call of Duty: WWIIاز بین ببرد. TJ جدا از کال او دیوتی، از تجربه دیابلو 3 هم لذت میبرد و این بازی را عنوانی میداند که تجربه آن برای افراد نابینا لذت بخش است. «ندای وظیفه» یا «Call of Duty» یک بازی جنگیِ استراتژیک مبتنی بر تیر اندازی است که از سال ۲۰۰۳ میلیونها کاربر در سراسر دنیا را به خود جذب کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *