شناسه خبر: 15563 منتشر شده در مورخ: 1397/10/6 ساعت: 08:46 گروه: بهداشت و سلامت  
تلفن هوشمند بینایی دانش آموزان ژاپنی را کم کرد

تلفن هوشمند بینایی دانش آموزان ژاپنی را کم کرد

تحقیقات جدید نشان می دهد بینایی ۲۵.۳ درصد از دانش آموزان چینی کمتر از استاندارد یک نمره است. محققان دلیل این امر را افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و بازی های رایانشی می دانند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از انگجت، بینایی دانش آموزان ژاپنی در حال کاهش و دولت این کشور معتقد است دلیل اصلی این امر استفاده از تلفن های هوشمند است.

تحقیقات جدید وزارت آموزش، فرهنگ، وزرش و علوم و فناوری نشان می دهد حدود ۲۵.۳ درصد از دانش آموزان بینایی کمتر از استاندارد یک نمره دارند (معادل بینایی۲۰/۲۰). این بیشترین میزان کاهش دید در تاریخچه ثبت بینایی دانش آموزان این کشور است. همچنین حدود ۶۷ درصد از دانش آموزان دبیرستانی و بیش از ۳۴ درصد دانش آموزان دبستانی در این آزمایش حتی به میزان استاندراد نرسیدند.

دولت این کشور معتقد است افزایش مدت زمانی که کودکان صرف تماشای نمایشگر موبایل های هوشمند و بازی های رایانشی می کنند، دلیل این امر است.

بازی های موبایل در ژاپن بسیار پرطرفدار است. طبق اطلاعات شرکت newzoo  این کشور سومین بازار بزرگ بازی های رایانشی به حساب می آید. همچنین بسیاری از افراد بازی های رایانشی را در موبایل استفاده می کنند.

کارشناسان معتقدند افزایش مدت زمانی که فرد در برابر نور آبی موبایل ها قرار می گیرد به چشم درد یا خستگی منجر می شود.

 البته علاوه بر ژاپن، چین  نیز با مشکلی مشابه روبرو است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *