شناسه خبر: 15551 منتشر شده در مورخ: 1397/10/5 ساعت: 09:24 گروه: اجتماعی  
پرداخت ۱۵۰ هزار وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

پرداخت ۱۵۰ هزار وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از پرداخت ۱۵۰ هزار فقره وام کارگشایی به مددجویان در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن اختصاص یافت.

به گزارش ایران سپید  مجید باجلان با بیان اینکه هدف اصلی از تاسیس صندوق امداد ولایت، ارائه وام قرض الحسنه آسان به افراد تحت پوشش و مددجویان نیازمند مراجعه کننده موردی است، افزود: صندوق امداد ولایت یک صندوق قرض الحسنه واقعی است که تلاش دارد سنت نیکوی قرض الحسنه را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، خیران، امکانات سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه و مراکز دولتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کشور توسعه و ترویج دهد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به افزایش تورم و فشار اقتصادی بر اقشار مختلف مردم در ماههای اخیر، تاکید کرد: طی چند ماه گذشته مراجعات مردم برای دریافت وام کارگشایی از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت رشد چشمگیری داشته و همین سبب شده تا برای پاسخگویی به این نیازها، فعالیتهایمان را در صندوق توسعه دهیم.

وی ادامه داد: در همین مدت با اولویت بندی نیازهای مراجعان، بیش از ۱۵۰ هزار فقره وام کارگشایی در سراسر کشور با میانگین مبلغ پنج میلیون تومان،با مدیریت منابع سپرده گذاران در صندوق و استفاده از ظرفیت وجوه حاصل از فروش ساختمان سوهانک، بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان به نیازمندان متقاضی ارائه شده است.

باجلان به نوسانات نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی، سهمیه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای ارائه وام ودیعه مسکن مددجویان و دیگر مراجعه کنندگان موردی اختصاص داده شد که از این محل وام ودیعه مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت وام کارگشایی و وام ودیعه مسکن، این صندوق اقدام به پرداخت وام اشتغال، وام ازدواج، وام تحصیل، وام آزادی زندانیان معسر و وام درمان کرده است و همچنین وام خرید مسکن پیش‌بینی شده  و اعتبارات آن در قالب بودجه سالانه به استانها تخصیص یافته است.

وی یکی از سیاست‌های صندوق امداد ولایت را استفاده از ظرفیت‌های قرض‌الحسنه کشوری و همچنین موسسات و خیریه‌های سراسر کشور دانست و افزود: با توجه به مراجعات مردمی به مجموعه‌های خیریه، صندوق امداد ولایت برنامه‌های عملیاتی خود را جهت هم‌افزایی منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد و خیریه‌های سراسر کشور آغاز کرده و تا کنون تفاهم نامه‌هایی را با آستان قدس رضوی، مجمع خیرین سلامت، مرکز رسیدگی به امور مساجد و مسجد امام خمینی (ره) بازار، صندوق قرض الحسنه مس سرچشمه، موسسه خیریه عترت بوتراب، تولیت موقوفه صدر و ... به منظور هم‌افزایی سپرده‌های قرض الحسنه و وام‌دهی به نیازمندان به امضا رسانده است.

باجلان همچنین به تعامل صندوق امداد ولایت با خیران اشاره کرد و گفت: خیران می توانند با گشایش اعتبار و سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت، افراد نیازمند را پس از شناسایی به شعب صندوق و عاملین صندوق در دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور معرفی کنند تا فرایند ارائه وام به این افراد در کوتاهترین زمان و با آسان‌ترین شرایط و ضمانت انجام شود./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *