شناسه خبر: 15548 منتشر شده در مورخ: 1397/10/5 ساعت: 09:18 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 5 دی 1397

روزنامه چهارشنبه 5 دی 1397

دریافت کنندگان سهام عدالت بخوانند/ سود کامل سهام عدالت شامل همه نمیشود - در فقدان فقیه - نمک دریا در ایران مجوز ندارد - معلولان فیلمهایشان را داوری میکنند - جوایز ورزشکاران پاورلیفتینگ باید افزایش یابد - جنجالیترین پرونده سال - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 5 دی 1397

18 ربیع الثانی 1440

26 دسامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6033

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دریافت کنندگان سهام عدالت بخوانند/ سود کامل سهام عدالت شامل همه نمیشود 2

در فقدان فقیه 5

نمک دریا در ایران مجوز ندارد 7

معلولان فیلمهایشان را داوری میکنند 10

جوایز ورزشکاران پاورلیفتینگ باید افزایش یابد 15

جنجالیترین پرونده سال

اطلاعرسانی

 

 

.............ویژه

* دریافت کنندگان سهام عدالت بخوانند/ سود کامل سهام عدالت شامل همه نمیشود: مشاور رئیس کل سازمان خصوصیسازی با اشاره به اختلاف قیمت پرداختی سود سهام عدالت برخی از شهروندان گفت: سود این دوره 175 هزار تومان است. اگر دیده شده افرادی کمتر از این مبلغ را دریافت میکنند، به خاطر دریافت سود در سالهای گذشته است. به گزارش ایران سپید: با توجه به واریز شدن سود سهام عدالت میان مددجویان بهزیستی چند تن از مخاطبان این روزنامه از دریافتی 145 هزار تومان سود خبر دادند. با توجه به سخن رئیس جمهوری مبنی بر سود 175 هزار تومانی پیگیر موضوع شدیم تا علت این اختلاف قیمت را جویا شویم. سید جعفر سبحانی، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در گفتگو با ایران سپید، از پرداخت کامل سود سهام عدالت مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: «در سالهای 88 و 89 دو مرحله سود سهام عدالت واریز شد و برخی مشمولان این سودها را دریافت کردند. طی این سالها برای ایجاد زیرساختهای مناسب در پرداخت سود به مردم، چند سالی توقف صورت گرفت.» وی ادامه داد: «طبق گفته رئیس جمهوری، این دوره پرداختیها 175 هزار تومان است. اگر دیده شده افرادی کمتر از این مبلغ را دریافت میکنند، به خاطر دریافت سود در سالهای گذشته است. با حساب کتابهای صورت گرفته، این دوره سود کمتری به حسابشان واریز شده است.» سبحانی در پایان صحبتهایش گفت: «مددجویان نهادهای حمایتی با توجه به تخفیف 50 درصدی و افرادی که آورده خود را کامل کرده اند، این دوره سود کامل را که 175 هزار تومان است، دریافت میکنند؛ مگر آنکه در سالهای گذشته سودی را دریافت کرده باشند.» داوود خانی، معاون سازمان خصوصی سازی از تلاش برای واریز نوبت دوم سود نقدی مجامع شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: «ارزش روز سبد سهام شرکتهای بورسی و غیر بورسی سهام عدالت در حالی با افت معنیداری به 99 هزار و 419 میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده که تا کنون سود نقدی مجامع دوره مالی 96 برای حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر از مالکان این دارایی مالی شامل مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است. سود نقدی توزیع شده میان این مشمولان معادل 175 هزار تومان برای هر یک از دارندگان برخوردار از سهام عدالت یک میلیون تومانی بوده است.» افراد میتوانند برای اطلاع از دریافت سود سهام عدالت با شماره 83338 تماس حاصل فرمایند.

* خلیل رنجبر، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل ۲.۷ درصد از جمعیت دانشآموزی استان در مدارس با نیازهای ویژه خبر داد. وی گفت: از ۲۶۰ هزار جمعیت دانشآموزی در استان کردستان، بیش از ۷ هزار نفر با نیازهای ویژه تشخیص داده شده اند که به خدمات آموزشی، پرورشی، مشاوره ای، توانبخشی، رفاهی و حمایتی خاص نیازمندند.

..........سیاسی

* در فقدان فقیه. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت ا... هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند. پیکر مطهر آیت ا... سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه پنجم دی ماه در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده میشود. آیت ا... هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری، ساعت 22 دوشنبه شب در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت. آیت ا... شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف عضو شورای نگهبان بود. ایشان بین سالهای 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود. وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت. * دکتر روحانی، صبح روز سه شنبه پیش از تقدیم لایحه بودجه 1398 به مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمریکاییها مانع بزرگ خود در منطقه را، ایرانِ سر افراز و قدرتمند میبینند. هر گاه ما توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم، پیش روی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند. * بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس از اشتباه نماینده سراوان حمایت نمیکند، گفت که محمد باسط درازه ای به خاطر اشتباه خود عذرخواهی کرده است. * حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: روزی خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم. در آن جلسه آقای جنتی در رابطه با مسائل اقتصادی خیلی ابراز نگرانی کرد، اما ایشان تبسمی کردند و گفتند: «آقای جنتی! نگران نباشید. أِن شاء ا... از این مرحله عبور خواهیم کرد.»

............بهداشت و سلامت

* نمک دریا در ایران مجوز ندارد: یک مسئول معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در ایران هیچ گونه نمک دریایی که دارای مجوز بوده و استاندارد باشد، وجود ندارد. این نوع نمک حاوی فلزات سنگین است و مصرف آن خطرناک است. رزیتا خوئینی افزود: نمک دریا که در عطاریها به فروش میرسد، غیر مجاز و غیر قانونی است. به تازگی مشاهده شده است افراد سودجو، نمک دریا را دارای خواصی همچون پایین آورنده فشار خون، کاهش دهنده ورم دوران بارداری، از بین برنده سینوزیت، شفاف کننده پوست و ضد لک، از بین برنده سودا، صفرا و بلغم و حتی تأمین کننده ید مورد نیاز غده تیروئید عنوان میکنند که همه اینها خلاف واقعیت است. وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور لازم است مردم نمک تصفیه شده یددار مصرف کنند. مصرف هر گونه نمک غیر از این مورد، خطرناک و دردسر ساز است. روی بسته بندی نمکهای استاندارد حتماً آرم «سازمان غذا و دارو» وجود دارد که شهروندان هنگام خرید باید دقت کنند. خوئینی افزود: در کشورهای خارجی، نمک دریا از آبهای روان و تمیز استخراج میشود و پس از انجام اقدامات لازم از جمله تصفیه، مصرف میشود.

* مدعیان طب سنتی آزمون مهارت سنجی میدهند: مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: از مدعیان طب سنتی آزمون مهارت سنجی گرفته میشود و در صورت اخذ مجوز، این افراد میتوانند فقط در سلامتکده ها و تحت نظر پزشک، ارائه خدمت کنند. محمود خدادوست افزود: تا دو ماه آینده، ضوابط اجرایی این آئین نامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد. خدادوست گفت: برخورد نکردن با این ادعاهای کاذب به سلامت مردم آسیب میرساند. وی درباره ماساژ درمانی نیز بیان کرد: در طب سنتی، ماساژ یکی از روشهای درمانی است، اما بر اساس آیین نامه افراد باید مهارت خود را در کمیته مربوطه اجرا کرده و مجوز دریافت کنند؛ زیرا ممکن است این افراد با آناتومی بدن آشنا نباشند و کاری انجام دهند که به مهره ها و نخاع افراد آسیب برساند. بر اساس قوانین کشور، افراد برای مداخلات درمانی باید مجوز داشته باشند و وقتی کسی مجوز این کار را ندارد، در صورت ایجاد عارضه برای بیمار مسئول است. مردم نیز باید به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند تا آن مراکز در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند. وی بیان کرد: در تمام کشورهای دنیا، روشهای درمانی طب مکمل متناسب با همان کشور انتخاب میشود و این طور نیست که هر روش درمانی در هر کشوری پیاده شود. در حال حاضر طب مکملی که وزارت بهداشت به آن مجوز میدهد، فقط ناتروپاتی، کایرو پراکتیک، هومیوپاتی و طب سوزنی است. البته این روشها در ایران آموزش داده نمیشوند و فقط به کسانی مجوز داده میشود که در کشورهای دیگر آموزش دیدند و مدرک آنها در اداره ارزشیابی وزارت بهداشت تأیید شده است.

.............گزارش فرهنگی

* نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی فیلم معلولان «پرواز» برگزار شد/ معلولان فیلمهایشان را داوری میکنند. نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی فیلم معلولان «پرواز» با حضور عوامل جشنواره و اصحاب رسانه عصر روز دوشنبه سوم دیماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. – پرواز را فراموش کنید: به گزارش ایران سپید: رحمت الله معمار اردستانی، مجری طرح جشنواره در ابتدای جلسه، خطاب به اصحاب رسانه گفت که پرواز را برای یک لحظه فراموش کنند و به معلولان بپردازند: «جشنواره فیلم معلولان پرواز بر پایه موضوع معلولان برگزار میشود. بنا بر این خواهش میکنم برای یک لحظه هم که شده، پرواز را فراموش کنید و فقط به معلولان بیندیشید.» این معلم بازنشسته استثنایی در ادامه با انتقاد از روحیه اهمالکاری که در جامعه وجود دارد، بر این نکته تأکید کرد که معلولیت همیشه در کمین خانواده هاست: «متأسفانه ما به اهمالکاری زبانزد هستیم. معلولیت و فرد معلول موضوعیست فراموش شده و ما همیشه سعی میکنیم آن را نادیده بگیریم؛ غافل از اینکه معلولیت موضوعیست که هیچ فرد سالمی نمیتواند از آن فرار کند و کار به جایی رسیده که انگار خانواده ای را نمیتوانی پیدا کنی که به نوعی با این موضوع درگیر نباشد.» اردستانی جشنواره پرواز را دریچه ارتباطی میان جامعه و معلولان عنوان کرد: «جشنواره پرواز دریچه ایست برای آشکار کردن معلولیت و معضلات پیرامون آن پیش چشم جامعه تا واقعیت موضوع را عیان کند.» اردستانی در ادامه از حامیان هنری جشنواره طی سه دوره تشکر کرد و درباره برگزاری چهارمین دوره در روزهای پایانی سال جاری اظهار داشت: «دوره های قبلی جشنواره در آذر ماه و به مناسبت هفته معلولان برگزار میشد، اما به علت تأخیر در صدور مجوز، این دوره از جشنواره روزهای هفتم، هشتم و نهم اسفند ماه جاری برگزار میشود. ضمناً فراخوان جشنواره اعلام شده و مهلت ارسال آثار از ۲۴ آذر تا ۲۴ دی ماه تعیین شده است.» - معلولیت عنوان شریفیست: در ادامه این نشست خبری، بابک نوری، دبیر چهارمین جشنواره فیلم معلولان پرواز، معلولیت را عنوان شریفی دانست و اظهار داشت: «هدف ما از برگزاری این جشنواره، پرهیز از نگاه ترحمآمیز و رفتن به سمت نگاه مهربانانه به این شهروندان است. میخواهیم بگوییم اگر معلولان ۱۵ درصد جامعه را تشکیل میدهند، اما دارای حقوق برابر با دیگر اقشار جامعه هستند.» نوری ضمن دعوت از اصحاب رسانه در انعکاس گسترده این جشنواره اظهار داشت: «مطبوعات و رسانه میتواند پل ارتباطی ما با جامعه باشد. من از اصحاب رسانه خواهش میکنم در انعکاس اخبار این جشنواره و معرفی فیلمهای ساخته شده توسط معلولان به جامعه، ما را همراهی کنند. خواهش میکنم در خبرگزاریها و روزنامه ها ستونی ویژه این جشنواره باز کنند تا مستقلاً رویدادهای این فستیوال مهم را پوشش دهند.» - معلولان هم جشنواره را داوری میکنند: بابک نوری در بخشی از صحبتهایش به تشریح بخشهای مختلف جشنواره پرداخت: «فیلمهای جشنواره در بخشهای مستند، داستان کوتاه، انیمیشن، فیلمهای ملی و بین المللی و نگاه همراه شرکت داده شده و داوری میشوند.» وی مشخصاً درباره بخش نگاه همراه گفت: «برای کسانی که امکان فیلمسازی با دوربین را ندارند، بخش نگاه همراه را در نظر گرفتیم تا با استفاده از دوربین گوشیهای تلفن همراهشان، فیلم بسازند. کسانی هم که توان ساختن حتی فیلم با تلفن همراه را ندارند، میتوانند فیلمنامه با موضوع جانبازان و معلولان بنویسند و به دبیرخانه ارسال کنند. این قول را میدهیم در صورت دارا بودن استانداردهای ساخت، این فیلمنامه ها برای جشنواره سال آینده ساخته شوند.» دبیر جشنواره ضمن اشاره به هیئت داوران، از جایزه ویژه معلولان در جشنواره امسال خبر داد: «در سه دوره قبل، سینماگران زیادی مثل شهاب حسینی، کتایون ریاحی، افسانه پاکرو، جابر قاسمعلی و... این جشنواره را داوری کرده بودند. امسال هم این رویکرد را داریم که با حضور چهره های مطرح سینما، فیلمهای ارسالی داوری شوند. علاوه بر این، امسال جایزه معلولان را به جشنواره اضافه کردیم. در واقع ۱۱۰ نفر از معلولان فیلمها را داوری میکنند و بر اساس انتخاب این داوران، جایزه ویژه معلولان به فیلم برگزیده اهدا میشود.» نوری به جوایز جشنواره هم اشاره کرد و اظهار داشت: «جوایز جشنواره شامل ققنوس طلایی، لوح تقدیر و جایزه نقدیست که به بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمساز، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلم در بخش نگاه همراه، بهترین فیلم مستند و داستانی، بهترین فیلم بین المللی جشنواره پرواز و بهترین فیلمنامه اهدا خواهد شد. علاوه بر این، سه نشان جسارت طراحی شده که به سه تن از عوامل یا شخصیتهای فیلمها جداگانه اهدا خواهد شد. کسانی که در زمینه معلولیت، معلولان و جانبازان کار ویژه و خلاقانه ای ارائه دهند، این نشان را دریافت خواهند کرد.»

...............ورزشی

* جوایز ورزشکاران پاورلیفتینگ باید افزایش یابد: نظام دودل، رئیس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون نابینایان گفت: برای برگزاری رقابتهای جهانی با اینکه کشور مصر تجربه کافی برای میزبانی را نداشت، اما میزبان خوبی بود. برای این مسابقات، ما رقابت سختی با اوکراین، روسیه، آمریکا و کانادا داشتیم؛ ولی با کمک فدراسیون که همیشه اردوها، اعزامها، تست دوپینگ و مسابقات قهرمانی کشور را پوشش داده است، در رقابتهای جهانی مشکلی نداشتیم. دودل افزود: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی نابینایان، برای رده بندی تیمی، امتیاز 6 ورزشکار برتر در این رقابتها جمعبندی میشود؛ لذا با توجه به شرایط مالی، همه فدراسیونها از جمله فدراسیون کشور ما تصمیم داشت با 6 ورزشکار اعزام شود، اما من اصرار به حضور 7 ورزشکار را داشتم که تیم خالی نباشد. در نهایت توانستیم در مسابقات جهانی، با اختلاف یک امتیاز نایب قهرمان شویم که رضایت کامل من و کادر فنی را به همراه داشت. چرا که اوکراین به عنوان تیم قهرمان، با ترکیب کامل ده نفره اعزام شده بود. دودل بیان کرد: رشته پاورلیفتینگ نابینایان به علت اینکه المپیکی نیست و بازیهای آسیایی نیز ندارد، هر ساله به صورت جهانی برگزار میشود. علاوه بر آن، هر 4 سال یک بار، بازیهای جهانی نابینایان که در واقع المپیک نابینایان محسوب میشود را پیش رو داریم. در دنیا این رشته را قویترین رشته میشناسند. وزنه برداری 2 حرکت است و هر حرکت هم مدال دارد، ولی وزنه برداری نابینایان، مشتمل بر 3 حرکت است که ورزشکار باید در هر سه حرکت موفق باشد تا در مجموع مدال بگیرد. رئیس انجمن جهانی پاورلیفتینگ در پایان تصریح کرد: سطح جوایز ورزشکاران این رشته باید افزایش یابد. این رشته پر هزینه است. ورزشکاری که بخواهد به سطح جهانی برسد، روزانه هزینه های سنگینی را دارد. البته این غیر از مکملهای مجاز است. بنا بر این باید به ورزشکاران این رشته نگاه ویژه تری شود.

.............حوادث

* جنجالیترین پرونده سال: این ماجرا یک پرونده واقعی است که در سال 1356 به جنجالیترین پرونده سال در کشور بدل شد. در سالهای نه چندان دور، جوانی از اهالی خراسان به قصد پیشرفت و ترقی و به تصور اینکه همه امکانات در پایتخت فراهم است، به تهران مهاجرت کرد. از آنجا که با آداب و فرهنگ زندگی در شهری بزرگ مانند تهران آشنایی نداشت، از همان بدو ورود با پولی که خانواده در اختیارش گذاشته بود، خانه ای اجاره کرد و دنبال کار گشت. اما خیلی زود با کسانی دوست شد که از سادگی این جوان شهرستانی سوء استفاده کرده و کم کم خانه او را تبدیل به محلی برای خوشگذرانی و پاتوق جوانان و خلافکاران کردند. پس از مدتی نیز در اثر نادانی و بیخبری مرتکب جرمی شد که قصه اش طولانی است؛ فقط این را بگویم که در اثر همان اشتباه به زندان افتاد و در زندان با شخصی آشنا شد که وضع مالی خوبی داشت. این مرد مالک یک کتابفروشی بزرگ در شهر بود و به خاطر یک درگیری و نزاع خانوادگی چند هفته ای به زندان افتاد و بعد هم با رضایت شاکی آزاد شد. این دوستی و آشنایی باعث شد که پسر شهرستانی پس از آزادی از زندان به پیشنهاد دوست جدیدش به محل کار وی برود و در آنجا مشغول کار شود. صاحب کتابفروشی برای کمک به این پسر جوان از هیچ تلاشی فروگذار نبود. پس از مدتی نیز به وی اطمینان کرد و او را به خانه اش برد تا با خانواده اش آشنا شود. این اعتماد و اطمینان به حدی پیش رفت که یک روز مرد میانسال اجازه داد پسر 8 ساله اش به نام رضا با او به سینما و پارک برود. غافل از اینکه پسر جوان جنبه این همه محبت و اعتماد را نداشت و به جای قدردانی از رفتار و توجه مرد کتابفروش، دچار وسوسه شد و نقشه ای پلید طراحی کرد. وی که به مال و ثروت این مرد حسادت میکرد، رضا را دزدید و برای رهاییش تقاضای پول کرد. شاید آنها که سن و سالی دارند به یاد بیاورند که صفحه حوادث مطبوعات در سال 56 و بخصوص روزنامه های اطلاعات و کیهان خبر دزدیده شدن پسری بنام رضا را بسیار انعکاس دادند و هر روز جزئیاتی تازه از این خبر منتشر کردند تا اینکه سر انجام کار به جایی رسید که آن جوان سنگدل با وجود اینکه خانواده پسر بچه حاضر به پرداخت پول شده بود، از ترس اینکه وقتی رضا را آزاد کند هویتش لو برود و دستگیرش کنند، مرتکب جنایتی شوم شد که تا مدتها سوژه روزنامه ها بود. وی پسر کوچولو را داخل چاه انداخت و مرگ وی را رقم زد. مدتی بعد که متهم دستگیر شد، اعتراف کرد به خاطر ترس، بچه را رها نکرده و کشته است. شاید برخی به خاطر دارند که در جلسات دادگاه این متهم، وکیلش سعی داشت او را یک فریب خورده اجتماع معرفی کند و جنایت شوم او را زاییده اعتماد نابجای خانواده رضا معرفی کند، اما دادگاه به این دفاعیات توجه نکرد و مرد جنایتکار را محکوم به اعدام کرد تا جامعه از وجودش پاک شود. بعد از سالها یادآوری چنین پرونده ای دردناک است، اما بازگو کردن آن میتواند هشداری برای خانواده ها باشد.

 

..............اطلاعرسانی

* هیئت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد برای عزیزان نابینا و کمبینا یک دوره مسابقات انتخاباتی قهرمانی کشور رشته شنا مخصوص بانوان در روز یکشنبه مورخ 9/10/97 برگزار نماید. از کلیه عزیزان نابینا و کم بینا تقاضا داریم جهت ثبت نام با تلفن 09372055816 خانم مرادی و 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز شنبه مورخ 8/10/97 تماس حاصل نمایند. مکان مسابقه: استخر مجموعه ورزشی شهید هرندی

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان برگزار مینماید: آموزش مقدماتی و پیشرفته کامپیوتر - آموزش ماساژ برای خانمها و آقایان - آموزش مهارتهای اولیه و ضروری برای نابینایان مانند بریل، جهتیابی و...

در ضمن کلیه خدمات تخصصی نرم افزار کامپیوتر ارائه میگردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 14 میتوانید با شماره 22880088  تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *