شناسه خبر: 15534 منتشر شده در مورخ: 1397/10/4 ساعت: 09:17 گروه: سیاسی  
هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام قدرتمند ایران است

هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام قدرتمند ایران است

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام پر قدرت جمهوری اسلامی ایران است گفت:آمریکایی ها مانع بزرگ خود در منطقه را ایران سرافراز و قدرتمند می بینند. هر گاه ما توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم پیش روی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از تقدیم لایحه بودجه 1398 به مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه 98 در شرایطی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم. 

وی با بیان اینکه دی ماه امسال ،دی ماه پربرکتی برای مردم ما خواهد بود. اول و آخر دی ماه پارسال با مشکلاتی مواجه شدیم.
رییس جمهوری افزود: حوادث اوایل دی ما باعث شد آمریکایی ها با برداشت غلط و تصور ناروا اواخر دی ماه موضع گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته ای اعلام کنند و بعد هم درهر مقطعی و در هر قدمی فریاد ، صحبت و تحریکی کردند تا به خیال خام خودشان به اهداف مورد نظرشان دست پیدا کنند. 
روحانی ادامه داد: هدف اصلی آمریکا از این توطئه ها، تحریمها و فشارها که به طور مستقیم بر ملت بزرگ ایران و مردم منطقه و شرکتهای تجاری و اقتصادی جهان و برخلاف همه مقررات بین المللی است، به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است. 
وی اظهار داشت: آمریکایی ها مانع بزرگ خودشان را در این منطقه حساس ایران سر افراز و قدرتمند می بینند و لذا هر گاه که ما در پیشرفت های داخلی توانستیم حرکت بزرگی را به وجود بیاوریم آنها سد راه شدند وپیش روی جمهوری اسلامی قرار گرفتند چون از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند 
روحانی خاطرنشان کرد:بی تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید ایران سرافراز تر ،قدرتمند تر و با استقامت و هوشیاری بیشتر در برابر این توطئه ها خواهند ایستاد.
وی با بیان اینکه تحریم و فشار، بر زندگی مردم و همچنین بر رشد و توسعه کشور تاثیر خواهد گذاشت ، اظهارداشت: از سال ۹۲ و در آغاز دولت یازدهم ما همه با هم - دولت و مجلس و ملت - یک تصمیم گرفتیم و آن اینکه از تورم فزاینده جلوگیری کنیم . تورم را متعادل و تک رقمی کنیم . رشد منفی را به رشد مثبت برسانیم و اشتغال را به نقطه نسبتاً مطلوب برسانیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: اما این اهداف که با همکاری باهم به دست آوردیم برای دشمنان ما و به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود. ما در سال ۹۶ یعنی پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافتیم و به رشد ۳.۷ دهم در سال 96 دست یافتیم و ۷۹۰ هزار اشتغال خالص داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: رشد سرمایه‌گذاری ما از منهای 17.4 به مثبت ۳.۴ رسید، یعنی همه شاخص‌های ما شاخص‌های مثبت بود و به سمت اهداف مان با انتخاب مسیر درست حرکت می‌کردیم.
روحانی افزود:آمریکایی‌ها در این میان توطئه و نقشه شوم خود را برای تحریم ملت ایران اجرا کردند. ما در اوایل امسال یعنی سال ۹۷ با التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و علی القاعده در سایر بازارها مواجه شدیم.
رییس جمهوری ادامه داد: آنچه آمریکا در سال ۹۷ مد نظر داشت دو مسئله اصلی بود؛ ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده نظام و کشور و القاء ناکارآمدی نظام تا مردم تصور کنند دولت بر اوضاع مسلط نیست و به تعبیر برخی سایت ها و روزنامه هایی که متاسفانه گاهی تغییرات شان تعبیراتش نادرست و ناپسند است گفتند که دولت کشور را رها کرده است و از کنترل خارج شده است.
وی اضافه کرد: حتی شما دیدید بعضی ها که اقتصاد هم کمی بلدند از ابرتورم سخن گفتند و بعضی ها از اینکه ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد در روزنامه ها نوشتند و تلاش کردند مردم را ناامید کنند و دولت را ناکارآمد جلوه دهند.
روحانی گفت: البته بسیاری از اینها ممکن است هدف سوء نداشتند اما به هر حال دوستانی هم که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می کنند متاسفانه آثار آن برای ملت و برای نظام خطرناک خواهد بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *