شناسه خبر: 15530 منتشر شده در مورخ: 1397/10/4 ساعت: 08:49 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 4 دی 1397

روزنامه سه شنبه 4 دی 1397

کتابدار، رابط نابینا با کتاب - حذف ۲۷ هزار میلیاردی بودجه از کجاست؟ - میزان بدهی سال آینده بیمه سلامت - زیر این آوارها یک مرد خوابیده است - چشممان را روی هیچ استعدادی نمیبندیم - اسیدپاشی روی نامادری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 4 دی 1397

17 ربیع الثانی 1440

25 دسامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6032

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی را به خوانندگان مسیحی ایران سپید تبریک میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

کتابدار، رابط نابینا با کتاب 2

 

حذف ۲۷ هزار میلیاردی بودجه از کجاست؟ 7

میزان بدهی سال آینده بیمه سلامت 10

زیر این آوارها یک مرد خوابیده است 12

چشممان را روی هیچ استعدادی نمیبندیم

اسیدپاشی روی نامادری

اطلاعرسانی

 

.............ویژه

* کتابدار، رابط نابینا با کتاب: یک کتابدار کتابخانه نابینایان با اشاره به جا به جایی کتاب از طریق کتابداران گفت: مراجعین شخصاً نمیتوانند کتابی را از نهاد کتابخانه های شهرهای دیگر درخواست دهند. چندی قبل به دنبال تماس یکی از مخاطبان اصفهانی ایران سپید که از عدم دسترسی به منابع اطلاعاتی شکوه داشت، پیگیریها آغاز شد. مخاطب اصفهانی که برای دریافت کتاب به کتابخانه های عمومی محل زندگیش مراجعه کرده بود و کتاب مورد نیازش را نیافته بود، وقتی برای دریافت کتاب به کتابخانه عمومی شهر دیگری مراجعه کرده، پاسخ شنیده که: «به شما کتاب داده نمیشود؛ چرا که طبق قانون ما نمیتوانیم کتاب را از شهری به شهر دیگر برای هر شخص ارسال کنیم.» به دنبال اطلاع از این موضوع، ضمن تماس با کتابدار یکی از کتابخانه های تحت نظارت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به گفتگو پرداختیم و چند و چون واگذاری کتاب را جویا شدیم. اکرم علیبابایی، کتابدار کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد در پاسخ به این سؤال گفت: «طبق قانون نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اگر کتاب درخواستی مراجعه کننده در کتابخانه مذکور موجود نبود، فرد باید درخواست خود را به کتابدار آن بخش اعلام کند. کتابدار موظف است موجودی کتابخانه را بررسی کرده و اگر کتاب در آن مکان نبود، از کتابخانه دیگری درخواست کند تا هم به ذخیره کتابخانه افزوده شود و هم بتواند کتاب را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد.» وی ادامه داد: «در صورت نبود فایل صوتی کتاب در هیچ مکانی، آن کتابخانه میتواند کتاب را برای نابینایان صوتی کند.» علیبابایی در پاسخ به اینکه چرا فرد نمیتواند به طور مستقیم کتاب را از کتابخانه شهر دیگر دریافت کند؟ افزود: «در گذشته فرد هم میتوانست درخواست بدهد، اما این کار  سبب ایجاد اختلال شده بود؛ چرا که فرد متقاضی کتاب بدون جستجوی دقیق در همان شهر از شهرهای دیگر درخواست میکرد. حال با این قانون کتابدار هر کتابخانه موظف است پیگیر کتاب مذکور شود و با این روش از بینظمی و ناهماهنگی در کتابخانه ها جلوگیری میشود.» با توجه به توضیحات این کتابدار، نابینایان میتوانند با مراجعه به کتابخانه مورد نظر، درخواست خود را ارائه دهند و منتظر کتاب در شهر خود بمانند. * علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در خصوص سرویس مدارس استثنایی شهر تهران گفت: 5 هزار و 278 دانشآموز استثنایی در تهران داریم که 7 پیمانکار مجری حمل و نقل این دانشآموزان هستند. وی با بیان اینکه این دانشآموزان در 70 مدرسه تهران هستند، گفت: قرارداد سرویس مدارس آنها هفته گذشته نهایی شده است. وی گفت: مبالغ علی الحساب تا دو ماه آنها پرداخت شده و هنوز صورت وضعیت آذر ماه آنها نیامده است. قنادان خاطرنشان کرد: ممکن است در مدرسه ای یک راننده نیامده باشد و مشکل ایجاد شود، اما در کل مشکل خاصی در سرویس مدارس دانشآموزان استثنایی وجود ندارد.

 

 

..........سیاسی

* عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات گفت: دولت قول داده رقم 300 میلیون دلاری را که سال گذشته به اشتباه از منابع صندوق توسعه ملی در بودجه دولت هزینه شده بود، امسال در لایحه بودجه سال 98 بازگرداند.

* صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه در ارتباط با این سؤال که وظیفه اخلاقی مسئولین نسبت به مردم چیست؟ با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از هتاکی تعدادی از مسئولین طی روزهای اخیر، اظهار کرد: همه ما انسان هستیم، جایز الخطا هستیم، ممکن است عصبانی شویم و زمانی حرفی بزنیم که دوست نداریم. وی ادامه داد: این اتفاقها برای همه ما می افتد؛ اما چیزی که تأسفآور است، این است که ما وقتی مرتکب خطایی میشویم و میدانیم خطایی کردیم، نخواهیم آن را بپذیریم. وی گفت: وقتی در مقابل خطا سعی کنیم آن را توجیه و رفع و رجوع کنیم یا بگوییم شیطنت کردند و بد عکس گرفتند و بد فیلم برداری کردند یا حرفم را تحریف کردند، به نظر من بدتر از خطا کردن است.

* امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: پایان این دوره از تحریمها کوتاه خواهد بود و اصلاً مثل گذشته ها نخواهد بود. ملت ایران، مسئولان و دولت جمهوری اسلامی در تأمین نیازهای مردم که دشمن روی آن دست گذاشته، سر افراز و سربلند خواهند بود.

* هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: زنان میتوانند همچون مردان به ورزشگاهها بروند و از دیدن بازیها لذت ببرند؛ به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

 

...........گزارش روز

* حذف ۲۷ هزار میلیاردی بودجه از کجاست؟ با اصلاح لایحه بودجه ۱۳۹۸ حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان از سقف اعتبارات کم شده است؛ این رقم عمدتاً در بخش هزینه های جاری بوده، اما ظاهراً آسیبی به حقوق و دستمزد نزده است. با ارسال لایحه بودجه ۱۳۹۸ به مجلس و البته در نبود نمایندگان که به تعطیلات رفته بودند، در نهایت با نظر مقام معظم رهبری و سران قوا نظر بر اصلاح بخشهایی از لایحه پیشنهادی دولت قرار گرفت و کاهش هزینه ها از بخشهای مورد تأکید بود. در چند روز اخیر و با توجه به اصلاحاتی که سازمان برنامه و بودجه در لایحه انجام داد، اعلام شد که حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان از سقف اعتبارات کاسته شده است و به ۴۰۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. اینکه سازمان برنامه و بودجه در کدام بخشها دست به کاهش هزینه زده و صرفه جویی کرده است، موضوعی است که پیگیری آن از مسئولان مربوطه، از این حکایت داشت که عمده این کاهش در بخش اعتبارات هزینه ای اتفاق افتاده است. منابع عمومی دولت در سه بخش اصلی هزینه میشود که اعتبارات جاری، عمرانی و تملک اوراق مالی آن را تشکیل میدهند. بخش جاری بیشترین سهم را همواره داشته و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آن به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد و مابقی آن به سایر هزینه های جاری تعلق میگیرد. این در حالی است که در اصلاحیه ای که در لایحه بودجه انجام شده، با توجه به اینکه دولت نمیتواند در حقوق و دستمزد کاهشی ایجاد کرده و رشد آن را تا ۲۰ درصد در نظر گرفته است، کاهش هزینه در بخش سایر، در هزینه های جاری که خرید کالا و خدمات یا اجاره از جمله آن به شمار میرود، انجام شده است. همچنین در اعتبارات عمرانی هم کاهش وجود داشته، ولی اندک بوده است؛ به طوری که از حدود ۶۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاسته شده و به ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. در عین حال در تملک دارایی مالی که مربوط به پرداخت سود اوراقی است که در سالهای قبل واگذار شده، هرچند محدود هزینه ها کاهش یافته است. به هر حال شرایط تحریمی موجود و وضعیت خاصی که دولت برای سال آینده در پیش دارد، موجب شده تا بودجه ۱۳۹۸ بار دیگر بازنگری شود. آن طور که نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیراً اعلام کرده، لایحه به گونه ای بازنگری شده که با نگرش و سالانه تدوین شده است تا بتواند با در نظر گرفتن تمامی جوانب، بودجه ای مقاوم در برابر تحریم باشد. جزئیات کامل بودجه ۱۳۹۸ با ارائه رسمی لایحه به مجلس که احتمالاً روز سه شنبه هفته جاری است، مشخص خواهد شد.

* گلواژه: اگر کسی آن طور که میخواهی دوستت ندارد، به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد. گابریل گارسیا مارکز

* گلواژه: کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد میکند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید میکند. امام حسین (ع)

............بهداشت و سلامت

* میزان بدهی سال آینده بیمه سلامت: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به رقم بودجه در نظر گرفته شده برای بیمه سلامت، این سازمان در سال آینده با پنج هزار میلیارد تومان بدهی مواجه خواهد شد. طاهر موهبتی افزود: البته بر اساس پیشبینیها، این بدهی به هفت هزار میلیارد تومان خواهد رسید؛ زیرا باید 6 و نیم میلیون جمعیت فاقد بیمه را بیمه کنیم. از این رو باید برای اصلاح وضعیت بیمه، مصارف و هزینه ها را به اندازه درآمدها در نظر بگیریم. وی ادامه داد: رفع همپوشانیهای بیمه ای و ارائه خدمات الکترونیکی از جمله موارد کاهش هزینه های بیمه سلامت است. راه دیگر میتواند واقعی شدن بیمه رایگان باشد. بر اساس قانون، افرادی میتوانند از بیمه رایگان بهره مند شوند که توان پرداخت حق بیمه را نداشته باشند. موهبتی اضافه کرد: باید در کشور 5 میلیون نفر بیمه رایگان داشته باشند که در حال حاضر این تعداد 11 میلیون نفر است. * بیمارستان 540 تختخوابی در ایرانشهر ساخته میشود: کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت به زمین زده شد. دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به جمعیتی بیش از ۷۵۰ هزار نفر در حوزه ۷۷ هزار کیلومتر مربع شامل شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیکشهر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه میکند. همچنین وزیر بهداشت در شهرستان نیکشهر نیز چندین پروژه بهداشتی و درمانی را مورد بهره برداری قرار داد.

* ۸ توصیه ساده برای کاهش فشار خون: از جمله راهکارهای طبیعی که به کاهش فشار خون بالا کمک میکند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ورزش روزانه، پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن. این موارد از جمله ورزشهایی هستند که انجام مرتب آنها به میزان ۱۰ دقیقه یا بیشتر در طول روز توصیه میشود. حفظ وزن سالم، کاهش میزان نمک مصرفی، خودداری از مصرف مواد الکلی، کنترل میزان مصرف کافئین، درمان استرس، ترک سیگار و خواب کافی، از موارد دیگر کاهنده فشار خون هستند.

...............آهنگ و درنگ

* زیر این آوارها یک مرد خوابیده است: بم، شهری با ۲۶ هزار کشته، ۳۰ هزار مجروح و ۱۰۰ هزار بیخانمان.... و امروز همان روز است؛ روزی که ۷۰ هزار نفر یک اتفاق را باهم و کنار هم تجربه کردند. همه یا کشته شدند یا زخمی و آواره. در میان کشته ها هنرمندی را بیابید که با تمام خانواده برادریش، جز «خاطره جان» زیر آوارها آرمیده است. بم یک هنرمند شهره دارد! آوازخوانی که صدایش را محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، پرویز مشکاتیان و... بارها ستوده اند. شجریان میگوید: "ایرج بسطامی 6 سال شاگرد من بود. تا میانه دوره عالی هم با من کار کرد. آینده خوبی برایش پیشبینی میکردم. گلی بود که خیلی زود پرپر شد." شهرام ناظری بهترینش مینامد: "اگر بنا باشد از بهترینهای خوانندگان پس از انقلاب مثالی بیاورم، ایرج بسطامی را نام میبرم. او از ذوق ذاتی خاصی بر خوردار بود و نقطه امیدی در عرصه آواز بعد از انقلاب محسوب میشد." و پرویز مشکاتیان حنجره دوستش را چنین میستاید: "ایرج خیلی پتانسیل داشت. وقتی میگویم خیلی، واقعاً اعتقاد دارم؛ چون من در هیچ زمینه ای اغراق نمیکنم. ایرج یک حنجره استثنایی بود." بسطامی آن سالها زندگی در خانه پدری را به زندگی در تهران ترجیح داده بود و اگر گهگاه به پایتخت سفر میکرد یا به هوای کنسرت بود یا دیدن استادان و دوستانی چون شجریان، مشکاتیان و ناظری.    حدود 62 سال پیش در شهرستان بم متولد شد. همه اعضای خانواده، از جد پدری گرفته تا پدربزرگ و پدر در آواز و نواختن ساز تجربه داشتند. رشد ایرج در این خانواده به همراه استعداد ذاتیش موجب شد او از پنج سالگی به خواندن آواز علاقه نشان دهد. پدر کمر همت بست تا کودک مستعد را در مسیر صحیح آموزش قرار دهد. ایرج در این سالها ردیفهای آوازی در مکتب تهران و سبک استاد عبد الله خان دوامی را نزد عمویش ید الله بسطامی فرا گرفت. ایرج با کمک حسین سالاری (از نوازندگان نامدار کرمانی) به کلاس آواز شجریان راه پیدا کرده و به فراگیری آواز و ردیفهای آوازی پرداخت. در آن زمان او علیرغم مشکلات راه و مسافت زیاد، هفته ای یک بار به عشق فراگیری آواز از بم به تهران میآمد. بسطامی پس از چندی اتاقی در محله پامنار تهران اجاره کرد. به دلیل وقایع انقلاب تمرینهای آواز برای او بسیار دشوار بود. اما وی تا آن جا که میتوانست به این تمرینها ادامه داد. بسطامی مدتها بعد در منزل استاد شجریان با پرویز مشکاتیان زندگی و همزیستی داشت و این دوستی منجر به همکاریهای بسطامی و گروه عارف شد. پرویز مشکاتیان درباره آشناییش با ایرج بسطامی گفته است: اولین بار او را در خانه شجریان دیدم. در آن زمان ما چاووش را داشتیم. به خاطر شرایط اجتماعی آن زمان به خواننده های بیشتری با صداهای متفاوت نیاز داشتیم. من پشت در کلاس آواز نشسته بودم تا هنرجوها مرا نبینند. آنجا بود که از صدای بسطامی خیلی خوشم آمد. ایشان صدای خوبی داشتند و مثل همه آدمهای کویرنشین، آدم خیلی مهربان و خوبی بود. خیلی پتانسیل داشت. ایرج یک حنجره استثنایی بود. تنها افتخارم در زندگی این است که ترانه وطن من با صدای ایرج، از طرف سازمان یونسکو سرود ملی اعلام شد." بسطامی پس از ۷ سال، کلاسهای شجریان را رها کرد و به فراگیری مبانی موسیقی نزد مشکاتیان پرداخت و کم کم نخستین آلبومهای خود را با او منتشر کرد. آلبومهای افشاری مرکب، مژده بهار، افق مهر و وطن من در همین دوره به بازار عرضه شدند. به دلیل مشکلات معیشتی ایرج بسطامی از سالهای پایانی دهه ۷۰ دیگر کار جدی نکرد. با این همه پرویز مشکاتیان یادآور میشود که او یکی از پرتیراژترین آلبومهای موسیقی را به بازار عرضه کرد، آلبومی که وطن من نام دارد و روی شعری از ملک الشعرا بهار ساخته شده است که چنین آغاز میشود: ای خطه ایران مهین ای وطن من.

* گلواژه: برحذر باشید از ستم کردن بر کسی که جز خدا کسی را ندارد. امام حسین (ع)

...............ورزشی

* چشممان را روی هیچ استعدادی نمیبندیم: محمدرضا شاددل، مربی تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان گفت: بعد از مسابقات جهانی اسپانیا به دلیل افتی که در فوتبال 5 نفره داشتیم، به دنبال استعدادیابی و تقویت تیم ملی هستیم تا در سال 2019 مشکلی برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نداشته باشیم. در واقع، به دنبال پشتوانه سازی هستیم تا مجدداً هویت فوتبال نابینایان ایران را ثابت کنیم. وی ادامه داد: تا کنون سه مرحله اردوی استعدادیابی را برگزار کردیم و سعی ما بر این است که بازیکنان تمرینات متفاوتی داشته باشند. از همان روز نخست که بچه های جوان وارد اردوهای استعدادیابی شدند، تلاش کردیم به آنها انگیزه دهیم. شاددل گفت: در پی مسابقات جهانی اسپانیا که سهمیه بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو نیز توزیع میشد، به دلیل همگروهی با تیمهای قدرتمند جهان، متأسفانه با چند پله سقوط در جایگاه نهم جهان قرار گرفتیم و عملکرد قابل توجهی نداشتیم. بنا بر این برای ارتقای سطح جایگاه خود و حضور قویتر در مسابقات سال آینده که سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نیز توزیع میشود، به دنبال پشتوانه سازی، استعدادیابی و تقویت تیم ملی هستیم. به علت اینکه ژاپن میزبان بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو است، تنها 2 تیم از آسیا میتوانند سهمیه پارالمپیک را به دست آورند. لذا کسب سهمیه پارالمپیک 2020، هدف اول تیم ملی خواهد بود. شاددل پیرامون این پرسش که آیا امسال برای تیم ملی برنامه خاصی پیشبینی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: مادامی که زمان و مکان مسابقات آسیایی سال 2019 که برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو است مشخص نشود، نه میتوانیم اردویی برپا کنیم و نه برنامه خاصی برای تیم ملی در نظر بگیریم. لذا در حال حاضر به جوانسازی، تقویت و پشتوانه سازی تیم ملی میپردازیم. در این راه، چشممان را بر روی هیچ استعدادی نمیبندیم و مثل سایر تیمهای بزرگ دنیا، با برنامه ریزی دقیق پیش میرویم.

.............حوادث

* اسیدپاشی روی نامادری:  پسر جوان به اتهام اسیدپاشی روی نامادریش دستگیر شد. صبح روز 20 آذر وقوع یک اسیدپاشی در خیابان جهاد به کلانتری 138 جنتآباد اعلام شد. با حضور مأموران در محل حادثه، خانم جوانی که دستانش سوخته بود مدعی شد یک موتورسوار از پشت به او نزدیک شده و در یک لحظه اقدام به پاشیدن اسید به سمت او کرده است. با تشکیل پرونده و ضمن هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن جوان در تحقیقات به کارآگاهان گفت: پسر شوهرم به نام «سعید» 21 ساله روی من اسید ریخت. چهره اش را ندیدم، اما از روی ظاهر و هیکل و همچنین موتورسیکلتی که سوار بود، او را شناختم و اطمینان دارم که اسیدپاشی توسط وی انجام شده است. پس از این شکایت، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به خانه سعید در منطقه جنتآباد اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با اسیدپاشی از تهران خارج شده و به یکی از شهرهای شمال غرب کشور رفته است. ردیابیهای پلیسی برای دستگیری سعید در دستور کار قرار داشت که سر انجام کارآگاهان اطلاع پیدا کردند سعید به تهران برگشته و در حال حاضر در خانه یکی از بستگان نزدیک خود در خیابان آفریقا مخفی شده است که بلافاصله هماهنگیهای لازم انجام و سعید نیمه شب یکم دی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. سعید پس از انتقال به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منکر هر گونه اقدام به اسیدپاشی شد و گفت: نامادریم بواسطه اختلاف حساب مالی اقدام به طرح شکایت از من کرده است و این توطئه او برای انتقام از من است. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم پرونده با قرار قانونی از سوی مقام قضایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. 

 

..............اطلاعرسانی

* تدریس ویولن-سلفژ-تئوری و جواب آواز توسط استاد شیرینآبادی در آموزشگاه موسیقی ریشه در خاک.

تلفن: 22758573

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان برگزار مینماید: الف- آموزش کامپیوتر (استاد راشاد) ب- آموزش ماساژ. ج) آموزش مهارتهای اولیه و ضروری برای نابینایان مانند بریل، جهتیابی و ... (استاد ظروفی). برای اطلاعات بیشتر از ساعت 9 الی 14 با شماره 22880088 تماس بگیرید.

* هیأت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد برای عزیزان نابینا و کمبینا یک دوره مسابقات انتخاباتی قهرمانی کشور رشته شنا مخصوص آقایان در روز پنجشنبه مورخ 6/10/97 برگزار نماید. از کلیه عزیزان نابینا و کمبینا تقاضا داریم جهت ثبت نام با تلفن 09123247202 خلیل اقدامپناه و 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز سه شنبه مورخ 4/10/97 تماس حاصل نمایند. استخر مجموعه ورزشی شهید هرندی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *