شناسه خبر: 15440 منتشر شده در مورخ: 1397/9/28 ساعت: 08:33 گروه: دانش و فن آوری  
سبک ترین چاپگر خط بریل برای نابینایان طراحی شد

سبک ترین چاپگر خط بریل برای نابینایان طراحی شد

دستگاه چاپ فوری خط بریل این امکان را برای نابینایان فراهم می کند تا هر مطلب و یا نوشته ای را در هر زمان و مکانی چاپ کرده و از آن استفاده کنند.

به گزارش ایران سپید کاربران نابینا  اغلب برای چاپ نوشته ها و مطالب موردنظر خود از سیستم های تخصصی و بسیار گران بهره می برند به همین دلیل بسیاری از کاربران قید چاپ و پرینت مطالب مورد نظر خود را زده و ترجیح می دهند نوشته مورد نظر را تنها در منبع اصلی مطالعه کنند برای حل این مشکل چاپگر بسیار سبک خط بریل  Vraillerطراحی و ساخته شده است.

 کاربران نابینا به کمک این فناوری قادرند مطالب و نوشته های خود را در اشکال برچسب های پزشکی، کارت های کسب و کار و حتی کتاب چاپ کرده و از آن بهره ببرند. این سیستم قادر است نوشته مورد نظر را در چندین زبان متفاوت دنیا چاپ کرده و دسترسی به آن را در مقیاس بزرگتری فراهم کند.

این سیستم در وزنی کمتر از یک کیلو گرم طراحی شده است تا کاربران نابینا به سهولت آن را درکیف و یا کوله پشتی خود حمل کند. این سیستم که با اینترنت وایرلس فعال می شود یکی از کاربردی ترین وسیله ها برای دانش اموزان و دانشجویان بشمار می رود. چرا که این فناوری نوین اجازه دسترسی به اطلاعات و نوشته ها را در هر مکان و زمانی برای آن ها فراهم می کند.

این چاپگر قابل حمل اگر چه بسیار کوچک طراحی شده است اما دنیای نابینایان را در حوزه آموزش و پرورش دگرگون می کند. نابینایان به وسیله این فناوری قادر به تجربه چاپ دلنوشته ها و مطالب دلخواه در کوتاه ترین زمان خواهند بود.

سبک ترین چاپگر خط بریل در حال حاضر در در سایت کیک استارتر با قیمتی برابر 35 دلار پیش فروش می شود. پیش بینی شده است این سیستم در ماه آوریل سال 2019 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *