شناسه خبر: 15424 منتشر شده در مورخ: 1397/9/27 ساعت: 09:14 گروه: اجتماعی  
1100 میلیارد تومان به رفاه و درمان معلولان اختصاص یافت

1100 میلیارد تومان به رفاه و درمان معلولان اختصاص یافت

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: هزار و 100 میلیارد تومان برای بهبود امور رفاهی و درمانی معلولان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد افزود: این مبلغ علاوه بر پیش بینی هایی که برای افزایش بودجه سازمان بهزیستی شده، توسط سازمان برنامه و بودجه در نظرگرفته شده است تا با مدیریت صحیح بتوانیم با شروع اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان، بخش هایی از امور رفاهی و درمانی معلولان را بهبود بخشیم.

وی درباره اختصاص بودجه به قانون حمایت از معلولان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به رایزنی های صورت گرفته و به رغم تمام مشکلاتی که دولت با آن دست به گریبان است، به خاطر اینکه این مساله از نظر دور نماند تصمیم گیری شده است که اعتباراتی به این حوزه اختصاص یابد. 
نحوی نژاد پیش از این نیز گفته بود که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت با تاکیدات رئیس جمهوری و پیگیری‌های رئیس سازمان بهزیستی کشور روی زمین نخواهد ماند؛ زیرا دولت هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای تحت پوشش گرفتن پشت‌نوبتی‌های بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و ورود آنها به چرخه حمایتی تخصیص داده است.
به گفته وی، اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در بودجه 98 دیده نشده است؛ این در حالی است که در بودجه 97 هم دیده نشده است با این حال در سال 98 شاهد تحولی در زندگی معلولان خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب اسفند ماه سال 9 بود که در هشتم اردیبهشت ماه امسال از سوی ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.
این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می پردازد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *