شناسه خبر: 15399 منتشر شده در مورخ: 1397/9/26 ساعت: 09:39 گروه: اجتماعی  
دانشگاه ها ملزم به برگزاری کلاس معلولان در طبقه همکف شدند

دانشگاه ها ملزم به برگزاری کلاس معلولان در طبقه همکف شدند

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اعلام کرد: با پیگیری های این دبیرخانه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی بخش نامه ای به همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از آنها خواسته تا کلاس درس معلولان را در طبقه همکف برگزار کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان بهزیستی، اعلام کرد که دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور به منظور دسترس پذیر بودن افراد دارای معلولیت و جانباز به کلاس های درس و امتحانات دانشگاه ها و مدارس که فاقد آسانسور هستند، اقدام کرده است.

بنا به این گزارش، دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور پیش از شروع نیمسال تحصیلی دوم امسال به پیگیری موضوع برگزاری کلاس های جانبازان و افراد دارای معلولیت در طبقات دسترس پذیر توسط آن دسته از دانشگاه ها و مدارس فاقد آسانسور اقدام کرد.
این گزارش می افزاید: با تلاش های انجام شده موضوع به معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشانده شد و نهایتا پس از پیگیری های متعدد این تلاش ها به ثمر رسیده و در نتیجه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی بخشنامه ای به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، ضمن تاکید بر رعایت موضوع از آنان خواسته است در همه ساختمان های فاقد آسانسور (دانشگاه/ موسسه) که کلاس های درس در طبقات غیر همکف برگزار می شود، ترتیبی اتخاذ شود که تا حد امکان کلاس ها و امتحاناتی که جانبازان و افراد دارای معلولیت در آنها حضور دارند، در طبقه همکف برگزار شود.
دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تمام دانشجویان و دانش پژوهان درخواست کرده تا چنانچه مواردی با این بخشنامه مغایرت داشت، موضوع را به سامانه پیامکی معبر به شماره 3000012322 اطلاع رسانی کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *