شناسه خبر: 15372 منتشر شده در مورخ: 1397/9/25 ساعت: 09:27 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی شهری برای معلولان در زنجان کافی نیست

مناسب سازی شهری برای معلولان در زنجان کافی نیست

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: استان زنجان بیش از ۲۰ هزار معلول دارد و اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی انجام‌شده در استان زنجان کافی نیست.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی قیداری در جلسه مناسب‌سازی شهری، به مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان ستاد مناسب‌سازی تشکیل‌شده و مصوبات در این ستاد پیگیری می‌شود و طبق مصوبات، ستاد سازمان نظام‌مهندسی در طراحی نقشه‌ها برای اماکن عمومی باید مناسب‌سازی را رعایت کند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار در سال ۹۵ بیش از ۴۹ درصد از ادارات استان زنجان  برای معلولین مناسب‌سازی شده و این استان رتبه سوم در این خصوص در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در بحث شهرداری‌ها به ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی نمی‌شوند پایان کار داده نشود.

محمدی قیداری تأکید کرد: قرار شده در پروژه‌های ساخت اماکن عمومی، درمانی، بوستان‌ها و پروژه‌های جدید مناسب‌سازی برای  معلولان در نظر گرفته شود و مساجد هم برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شود.

وی افزود: فراهم کردن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای معلولان و جانبازان است و از سال ۸۳ تا به امروز مناسب‌سازی فرهنگی رشد پیدا کرده  و این موضوع در بین  عموم مردم جا افتاده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان در استان باعث می‌شود آنها حضور فعالی در جامعه داشته باشند.

محمدی قیداری گفت: استان زنجان بیش از ۲۰ هزار معلول دارد و اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی انجام‌ شده در استان زنجان کافی نیست.

وی ابراز کرد: یک معلول باید در زمینه توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند  شده و بستر فیزیکی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه فراهم شود. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  آماده شدن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای حضور معلولین در عرصه‌های مختلف است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *