شناسه خبر: 15342 منتشر شده در مورخ: 1397/9/24 ساعت: 08:51 گروه: ورزشی  
انتخابات بدون چالش برای کمیته پارالمپیک

انتخابات بدون چالش برای کمیته پارالمپیک

ششمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک در شرایطی امروز برگزار می‎شود که کمتر چالش و حساسیتی در رای‎گیری برای پست‎های آن وجود دارد به خصوص که گزینه ریاست کامل مشخص است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر به فاصله دو سال از انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، مجمع این کمیته فردا شنبه تشکیل می شود تا تیم جدید مدیریتی آن برای چهار سال آینده مشخص شود. این شانزدهمین مجمع عمومی، ششمین مجمع انتخاباتی و البته اولین مجمعی است که با ملاک قراردادن اساسنامه مستقل و قانونی در کمیته ملی پارالمپیک برگزار می شود.  

طبق این اساسنامه که سه ماه پیش با مصوبه هیات وزیران به صورت رسمی ابلاغ شد و بر اساس بند «ث» ماده ۱۶ (وظایف هیات اجرایی) آن، انتخاب پست دبیرکل از برنامه های مجمع انتخاباتی خارج شده است. گزینه موردنظر برای تصدی این پست با پیشنهاد رئیس و تائید هیات اجرایی مشخص می شود. 

بنابراین و برای نخستین بار، مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک هیچ چالشی برای پست اجراییِ دبیرکل ندارد؛ البته که این چالش برای بالاترین پست کمیته یعنی ریاست و پست خزانه داری که از کرسی های هیات رئیسه به حساب می آیند نیز وجود ندارد و از این رو کمیته ملی پارالمپیک انتخاباتی بی حاشیه و بی دردسر را در پیش دارد.

محمود خسروی وفا که طی ۱۷ سال گذشته، یعنی از بدو تشکیل و آغاز به کار کمیته ملی پارالمپیک در ایران تا به امروز، به صورت مستمر ریاست این کمیته را بر عهده داشته، تنها کاندیدای پست ریاست برای انتخابات فردا است. خسروی وفا سال گذشته تنها رقیب سیدرضا صالحی امیری برای ریاست کمیته ملی المپیک بود اما در آغاز مجمع انتخاباتی این کمیته اعلام انصراف کرد تا صالحی امیری بدون رای گیری و کوچکترین دردسری ریاست کمیته را عهده دار شود.

حالا همان سناریو به نوعی برای کمیته ملی پارالمپیک تکرار شده است. مسعود اشرفی دبیرکل فعلی این کمیته که کاندیدای ریاست شده بود، دو هفته پیش کناره گیری خود را اعلام کرد تا خسروی وفا بماند و کرسی ریاست و یک دوره چهار ساله دیگر برای مدیریت در کمیته ملی پارالمپیک. 

پست خزانه داری که بعد از ریاست و دبیرکلی، رکن سوم و تاثیرگذار در هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک است نیز تنها یک کاندیدا دارد و این یعنی مشخص بودن نتیجه رای گیری برای تصدی این پست؛ با این اوصاف نتیجه انتخابات روز شنبه برای پست هایی غیر از ریاست و دبیر کلی و خزانه دار تعیین کننده است. 

ترکیب هیات رئیسه (۵ نفر) و هیات اجرایی (۶ نفر) کمیته ملی پارالمپیک متشکل از ۱۱ نفر است. برای تصدی این تعداد کرسی، در مجموع ٣٢ نفر کاندیدا شدند. نکته جالب در میان کاندیداها، حضور ۷ رئیس فدراسیون بود که البته از میان آنها خسرو قمری به طور کامل انصراف داد. (برخی از کاندیداها مانند مسعود اشرفی، هادی رضایی و بهروز برجسته از یکی از پست های انتخابی خود کناره گیری کردند).

حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ۶ رئیسی هستند که برای انتخابات کمیته ملی پارالمپیک و تصدی یکی از پست های نایب رئیسی، بازرس و هیات اجرایی اعلام آمادگی کرده اند. 

حضور فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش که هفته گذشته به دلیل بازنشستگی مجبور به ترک پست شد نیز در میان کاندیداها جالب توجه است. وی کاندیدای پست نایب رئیسی بانوان شده است. این پست ۵ کاندیدا دارد. برای پست نایب رئیسی مردان اما ۱۱ نفر اعلام آمادگی کرده اند. به نظر می رسد رای گیری برای این دو پست که جزو ارکان هیات رئیسه به حساب می آیند، مهمترین بخش انتخابات روز شنبه باشد. 

اسامی ۳۱ کاندیدای ششمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک به این شرح است: 

کاندیداهای پست ریاست
* محمود خسروی وفا 

کاندیداهای پست نایب رئیسی آقایان 
* سید احمد سید باقری، حمید علی صمیمی، محمد رضا مظلومی، جهانگیر فدایی، فرزاد حیدری، مجید قدمی، غفور کارگری، غلامرضا شعبانی بهار، مجید شایسته، سید محمد کاظم واعظ موسوی، عباس باغستانی

کاندیداهای پست نایب رئیسی بانوان 
* فریبا محمدیان ،فاطمه رخشانی، سیما لیموچی، بتول مشرف جوادی، فریبا محمدی

کاندیداهای پست هیات اجرایی
* فاطمه رخشانی، سید احمد سید باقری، امیر ماندگار فرد، حمید علی صمیمی، محمد علی حسین پور، سیما لیموچی، علی اصغر هادی زاده، محمد رضا مظلومی، جهانگیر فدایی، بهروز برجسته، فرزاد حیدری، علی کشفیا، مجید قدمی، غفور کارگری، قاسم قاسمی، غلامرضا شعبانی بهار، بتول مشرف جوادی، مجید شایسته، علیرضا صفارزاده، سید محمد پولادگر، سید محمد کاظم واعظ موسوی، عباس باغستانی، رقیه اله کرمی، هادی رضایی، الهه شیعه، فریبا محمدی، غلامرضا نوروزی

کاندیداهای پست خزانه دار
* شهرام منکرسی 

کاندیداهای پست بازرس
* امیر ماندگار فرد، علی اصغر هادی زاده، قاسم قاسمی، سید محمد پولادگر، رقیه اله کرمی، غلامرضا نوروزی، مسعود اشرفی

به گزارش خبرنگار مهر،  کمیته ملی پارالمپیک سال ١٣٧٩ یعنی ٢١ سال بعد از تشکیل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در ایران تشکیل شد. در واقع رشد و توسعه کمی و کیفی ورزش معلولان و نابینایان و کم بینایان در هر دو بخش مردان و زنان دنیا، منجر به این شد تا با تاکید و اعلام رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، کمیته ملی پارالمپیک ایران پس از برگزاری اولین مجمع عمومی در ١٧ بهمن ماه ١٣٧٩ آغاز به کار کند.

محمود خسروی وفا اولین فردی بود که ریاست کمیته ملی پارالمپیک را بر عهده گرفت و مدیریت این کمیته را ١٧ سال متوالی دنبال کرد. آخرین دوره چهارساله خسروی وفا در کمیته ملی پارالمپیک، ١٨ بهمن ماه سال گذشته به پایان رسید در حالیکه سه روز پیش از آن، مجمع عمومی فوق العاده این کمیته رای به ادامه فعالیت وی تا زمان ابلاغ اساسنامه داده بود.

اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک که تهیه آن به خاطر انتزاع این کمیته از کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفته بود، سوم شهریورماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انجام شد. بدین ترتیب دوره ریاست تمدید شده محمود خسروی وفا هم به پایان رسید و اینگونه شد که ٢٤ آذرماه به عنوان زمان مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک تعیین شد.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک در محل سالن همایش های آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد. این مجمع ۵۲ عضو دارد که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از جمله آنها هستند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *