شناسه خبر: 15300 منتشر شده در مورخ: 1397/9/20 ساعت: 10:02 گروه: دانش و فن آوری  
در پی ارائه نسخه «نامزد انتشار»، منتظر پیغام بروزرسانی در NVDA باشید

در پی ارائه نسخه «نامزد انتشار»، منتظر پیغام بروزرسانی در NVDA باشید

توسعه دهندگان صفحه خوان NVDA به تازگی نسخه جدیدی از این صفحه خوان را برای انتشار به اصطلاح خودشان «نامزد» کرده اند.

به گزارش ایران سپید روند انتشار نسخه های جدید در NVDA به این ترتیب است که ابتدا نسخه های Beta در اختیار آنهایی قرار میگیرد که حوصله و علاقه و دانش کافی برای آزمون خطا و عیبیابی نرم افزارها دارند و بعد از این مرحله، نسخه هایی را با عنوان «Release Candidate»، روی سایت قرار میدهند. نسخه های مخصوص، همان ویرایشهایی است که ما از آنها به عنوان «نامزد انتشار» یاد میکنیم. حالا هم یکی از همین نامزدها منتشر شده است. NVDA 2018.4 RC1. وقتی نسخه نامزد منتشر میشود به این معنا است که نخسه نهایی هم تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. در نوشته حاضر به طور اجمال به مرور مهمترین تغییرات NVDA در نسخه آینده خواهیم پرداخت.

شاید مهمترین تغییری که در نسخه جدید باید منتظرش باشیم، عملکرد بهتر صفحه خوان در نسخه های جدید مرورگر Firefox است. همانطور که میدانید نسخه های جدید این مرورگر زیاد میانه خوبی با صفحه خوانها ندارند اما گویا قرار است در این نسخه از NVDA این مشکل به میزان قابل توجهی اصلاح شود. خوانده شدن ایموجیها توسط همه موتورهای صوتی هم از دیگر تغییراتی است که در NVDA شاهدش خواهیم بود. تا به امروز فقط Espeak میتوانست ایموجیها را بخواند و اگر کاربران از حکجاز، پارسآوا یا هر موتور صوتی غیر از Espeak استفاده میکردند، امکان خواندن ایموجیها را نداشتند.

امکان جالب توجه دیگری که گنجانده شده بیشتر به درد آنهایی میخورد که کارشان ویرایش متن است و از Word زیاد استفاده میکنند. در نسخه جدید این امکان به NVDA اضافه شده که فاصله نشانگر از حاشیه های صفحه Word خوانده شود. به این ترتیب کاربر میتواند بداند فاصله نشانگر از لبه چپ یا بالای متن چقدر است. این کار با استفاده از کلیدهای ترکیبی Insert + Numpad Del انجام خواهد شد.

اگر کاربر Outlook و NVDA به طور همزمان باشید حتماً میدانید که تا به امروز این صفحه خوان قادر نبود وضعیت «پاسخ داده شده» یا «هدایت شده» را در مورد ایمیلهایی که با outlook مشاهده میکردید، گزارش دهد. در نسخه جدید این مشکل هم حل شده و حالا کاربران این اطلاعات را هم در اختیار خواهند داشت.

این صفحه خوان در نسخه جدید خود، پشتیبانی از دو نرم افزار کاربردی در حوزه مدیریت و مشاهده فایلهای PDF یعنی Foxit Reader و Foxit Phantom PDF را هم به فهرست نرم افزارهای پشتیبانی شده اش اضافه کرده است. نسخه جدید NVDA به زودی از طریق وبسایت NVAccess.org در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این بروزرسانی توسط خودِ صفحه خوان هم به اطلاع کاربرانش خواهد رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *