شناسه خبر: 15291 منتشر شده در مورخ: 1397/9/20 ساعت: 08:44 گروه: اجتماعی  
دانش‌آموزان معلول در اولویت دریافت تجهیزات توانبخشی هستند

دانش‌آموزان معلول در اولویت دریافت تجهیزات توانبخشی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان معلول در اولویت دریافت تجهیزات توانبخشی و هزینه ایاب و ذهاب قرار دارند.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که تشکل‌های حامی معلولان، باید به جد پیگیر حقوق این قشر باشند، اظهارکرد: خوشبختانه دو برابر شدن مستمری مددجویان، نشان ازعزم دولت در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد. البته خود معلولان نیز باید کاملا به حقوق خود واقف باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید بستر فرهنگی و فیزیکی جامعه برای حضور معلولان مهیا شود، ادامه داد: معلولان گاهی فراتر و بهتر از سایرین عمل می‌کنند و این در حالی است که تحصیل، ایجاد اشتغال و ازدواج، سه رویکرد مهم در توانمندسازی این قشر است و باید با اهتمام جدی در همه جوامع دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که تا پایان آبان‌ماه امسال، 1263 مددجوی معلول از وسیله کمک‌توانبخشی بهره‌مند شده‌اند، افزود: 50 درصد از معلولیت‌ها حاصل اختلالات ژنتیک است ولی در صورت بهره‌گیری از مشاوره‌ها و آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج، همچنین   رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به موازات استانداردسازی راه‌ها و خودروها، می‌توان از بروز معلولیت و تحمیل هزینه‌های بعدی به خانواده و جامعه پیشگیری کرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که معلولان باید بند به بند قانون حمایت از حقوق معلولان را بدانند، افزود: در این قانون، برای مناسب‌سازی، ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده و با توجه به این‌که مناسب‌سازی اماکن و معابر فقط مختص معلولان نیست، برای فرد خاطی مجازات انفصال و حبس در نظر گرفته شده است.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی‌های مهم بهزیستی، پیشگیری از تولد کودک معلول است و در این راستا، با اجرای مشاوره ژنتیک سعی در کاهش تولد کودکان معلول دارد. این در حالی است که  در امر آموزش از دیدگاه علمی، تفکیک کودکان از یکدیگر مطرح نیست و دستورالعمل شامل‌سازی نیز در ارائه خدمات به کودکان معلول و سالم به صورت تلفیقی تدوین شده است.     

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *