شناسه خبر: 15201 منتشر شده در مورخ: 1397/9/17 ساعت: 09:27 گروه: اجتماعی  
تحصیل 60 درصد دانش آموزان معلول مازندرانی در مدارس عادی

تحصیل 60 درصد دانش آموزان معلول مازندرانی در مدارس عادی

رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از مهیا شدن نسبی شرایط حضور و تحصیل دانش آموزان معلول در مدارس عادی استان خبر داد و گفت که هم اکنون بیش از 60 درصد دانش آموزان معلول مازندرانی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا سیدحسن قاسمی در مراسم جشن روز معلول در بهشهر جمعیت دانش آموزان معلول مازندران را هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود که از این تعداد پنج هزار نفر در مدارس عادی تحصیل می کنند.

وی آماده سازی مدارس عادی و هدایت دانش آموزان به تحصیل در این مدارس را از سیاست های عدالت آموزشی برشمرد و گفت که مازندران از معدود استان هایی است که کمتر از 50 درصد دانش آموزان دچار معلولیت در مدارس خاص در حال تحصیل هستند.
رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که در حال حاضر تنها دانش آموزانی که معلولیت جسمی حاد دارند در مدارس خاص تحصیل می کنند، توضیح داد: بر این باوریم که دانش آموزان معلول ما باید در همین جامعه عادی زندگی کنند و جامعه جدایی برای زندگی آنان وجود ندارد و این دانش آموزان باید در کنار دیگر هم سن و سالان خود به فعالیت آموزشی بپردازند تا از توانایی و مهارت یکدیگر استفاده کنند.
وی افزود: مناسب سازی مدارس عادی برای حضور معلولان با قوت در دست انجام است و در همین بخش با رایزنی های انجام شده با نوسازی و تجهیز مدارس استان مازندران مقرر شد تا مدارس در دست ساخت عادی ما برای حضور معلولان مناسب سازی شود.
قاسمی گفت که اکنون سه واحد آموزش استثنایی در بهشهر فعال است که مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی قدس بهشهر، دانش آموزان با محدودیت های مختلف ذهنی، شنوایی، بینایی و حرکتی را پوشش می دهد و هنرستان پیام دانش آموزان دچار معلولیت ذهنی را در بین متوسطه اول و حرفه ای پوشش دارد و مرکز آموزشی و توانبخشی بشارت هم با نگاه آموزش توانبخشی مدارس عالی را در دستور کار دارد.
وزارت آموزش و پرورش پیرو اجلاس آموزش برای همه که سال 2000 میلادی در داکار برگزار شد با هدف دستیابی و فراهم کردن آموزش کیفی و قابل دسترس برای تمامی افراد، با انتخاب راهبرد جایگزینی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی بر تامین کیفیت آموزش و پرورش برای تمامی کودکان، شیوه‌ نامه اجرایی طرح آموزش تلفیقی و فراگیر دانش ‌آموزان با نیازهای ویژه را در اردیبهشت 1393 ابلاغ کرده است.
مازندران امسال حدود 530 هزار جمعیت دانش آموزی دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *