شناسه خبر: 15189 منتشر شده در مورخ: 1397/9/17 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
برچسب عدم مناسبسازی بر ساختمان هایی که مناسب معلولان نیستند

برچسب عدم مناسبسازی بر ساختمان هایی که مناسب معلولان نیستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر عمل به مفاد قانون جامع حمایت از معلولان در مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از آنا الهام فخاری در خصوص فعالیت‌های کمیته توان‌یابان در شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این کار‌گروه از سال گذشته در کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران فعال شده و با دعوت از نمایندگان انجمن‌های فعال در این زمینه‌ و مدیران حوزه‌های مرتبط به سیاست‌گذاری مشترک در امور توان‌یابان پرداخته است.

وی با بیان این‌که جلسات کارگروه توان‌یابی ماهی یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: ما سعی کردیم برخی از مسائل و سیاست‌های پیشنهادی را که از طریق این کار‌گروه به کمیته اجتماعی ارائه می‌شود را در احکام برنامه سوم لحاظ کنیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیگیری‌های نظارتی صورت گرفته، از همکاری در راستای ارائه سهم فضا برای توان‌یابان سخن به میان آورد و گفت: ارائه سهم فضا برای توان‌یابان در زیبا‌سازی و تبلیغات شهری بخشی از مصوبات کارگروه توان‌یابان بوده، که در قالب کنش و واکنش اجتماعی در کل سال درصدی از پیام‌های فرهنگی شهری و تبلیغات به توان‌یابی و معلولیت اختصاص می‌دهد.

فخاری در ادامه از یک پیشنهاد در قالب کنش مدنی سخن به میان آورد که براساس آن ساختمان‌هایی که فاقد شرایط مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت هستند برچسب شهروند مدنی برایشان نصب شود و بیانگر این موضوع باشد ‌که این ساختمان برای یک فرد دارای معلولیت مناسب نیست.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که این اقدام به نوعی یک اثر اجتماعی بر جای گذاشته باعث حساس‌سازی اجتماعی می‌شود، افزود: علاوه بر این‌که در مدیریت شهری می‌بایست به مفاد قانون جامع حمایت از معلولان عمل شود، خود مردم هم باید خود را در مسأله توان‌یابان درگیر کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *