شناسه خبر: 15179 منتشر شده در مورخ: 1397/9/15 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
بیش از ۵۰ هزار معلول در استان البرز شناسایی شده است

بیش از ۵۰ هزار معلول در استان البرز شناسایی شده است

مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: با توجه به شناسایی بیش از ٥٠ هزار معلول در استان البرز، لازم است که مسئولان بیش از پیش مسئولیت های اجتماعی خود را جدی بگیرند.

به گزارش ایران سپید اسدالله حیدری در جشن روز جهانی معلولین واقع در تالار میلاد شهرداری کرج، اظهار کرد: روز جهانی معلولین، با شعار توانمندسازی و حصول اطمینان از فراگیری و برابری فرصت ها همراه است که سعی در ترویج برابری و عدالت در جامعه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: باید فرصت ها در جامعه به شکلی باشد که تمام آحاد جامعه بتوانند از امکانات اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی کشور با اشاره به عدم برابری در جامعه، یادآور شد: حتی وجود یک سالن برای برگزاری جشن های این معلولین می تواند جهت رفاه آن ها میسر باشد اما متاسفانه ما هنوز به برابری نرسیدیم و راه بسیار زیادی پیش رو داریم.

حیدری گفت: در استان البرز تاکنون بیش از ۵۰ هزار معلول شناسایی شده است که با توجه به شرایط موجود، باید مسئولان، مسئولیت های اجتماعی خود را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی افزود: بالای ١٢ درصد جمعیت استان البرز را سالمندان تشکیل می دهند و سوال ایجاد می شود که آیا ما به برابری دست پیدا کردیم؟ و آیا معلولین و سالمندان در برنامه ریزی های شهری دیده می شوند.

حیدری با توجه به فعالیت های اخیر بهزیستی در حوزه پیشگیری، تصریح کرد: سال گذشته در زمینه پیشگیری تنبلی چشم، بیش از ١٠٠ هزار نفر و در حوزه شنوایی حدود ۴۰ هزار نفر مورد غربالگری در استان البرز قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین سال گذشته بیش از ٢٠٠٠ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که سهم معلولین از آن ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: اشتغال فقط برای کسب درآمد نیست بلکه نشان دهنده شأن و منزلت اجتماعی است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه بهزیستی در زمینه مسکن مهر معلولین اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: بیش از ١٣٠ واحد به خانواده های چندمعلولی واگذار کردیم زیرا علاوه بر اهمیت شغل، مسکن هم برای این افراد از نیازهای ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت حمایت قرار دادیم و امیدواریم که ۲۶۰۰ نفر در نوبت هم به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان معلولیت را موضوعی اجتماعی تلقی و اظهار کرد: امروزه معلولیت در ایران فردی نیست و در حوزه اجتماعی قرار دارد و معلولین به جایی که باید برسند هنوز نرسیده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *