شناسه خبر: 15171 منتشر شده در مورخ: 1397/9/16 ساعت: 09:24 گروه: ورزشی  
کمبود فشنگ و گران‌شدن ساچمه مشکل تیراندازان معلول

کمبود فشنگ و گران‌شدن ساچمه مشکل تیراندازان معلول

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان کمبود فشنگ و افزایش هزینه ساچمه را مشکل اصلی تیراندازان اعزامی به مسابقات جهانی امارات عنوان کرد و گفت: در گذشته یک ساچمه ۵۰۰تایی ۴۰هزار تومان بود، الان به ۲۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایران سپید یوسف آجورلو، برای گزینش نفرات اصلی اعزام به مسابقات جهانی امارات که بهمن‌ماه برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، دو مرحله اردوی انتخابی داشتیم که اردوی نهایی که انتخاب نفرات اصلی برای شرکت در مسابقات جهانی است با حضور ۲۸ تیرانداز در بخش تفنگ و تپانچه زنان و مردان در فدراسیون در حال برگزاری است. در پایان این اردو دو تیم ۱۲ نفره در قالب تیم الف و ب انتخاب خواهیم کرد که تیم «الف» تیم اصلی اعزامی به مسابقات جهانی را تشکیل خواهد داد.

وی گفت: تاکنون سه سهمیه تیراندازی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را توسط مهدی زمانی، ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تپانچه بادی ۱۰ متر و تپانچه ۵۰ متر مختلط کسب کردیم و در مسابقات جهانی امارات به دلیل این که در هر ماده می‌توانیم دو سهمیه کسب کنیم، به دنبال کسب ۳ سهمیه دیگر در تپانچه و همچنین ۶ سهمیه در تفنگ هستیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان خاطرنشان کرد: در چند مرحله اردوی انتخابی که داشتیم سعی کردیم از تمام ملی‌پوشان حاضر در جاکارتا و یکسری از تیراندازان جوان و با استعداد دعوت کنیم تا ترکیب اصلی تیم اعزامی به مسابقات جهانی العین امارات را مشخص کنیم. البته این تورنمنت چون برای کسب سهمیه پارالمپیک است، هدف‌گذاری بر این است که بتوانیم تیم قوی را راهی امارات کنیم و با حضور قدرتمند سهمیه‌های بیشتری را کسب کنیم.

آجورلو تصریح کرد: با نتایج خوبی که تیراندازان معلول در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشتند و موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره شدند مسوولیت ما را برای رقابتهای آینده سنگین‌تر کرد. بنابراین باید تلاش خود را چند برابر کنیم تا در پارالمپیک آینده علاوه بر افزایش تعداد ورزشکاران اعزامی خود به مدالهای بیشتری نسبت به دوره قبل دست پیدا کنیم.

وی در پایان یکی از مشکلات تیراندازان معلول را مشکل فشنگ و گران شدن هزینه ساچمه عنوان کرد و گفت: بیشترین مشکلی که در  تیراندازی معلولان داریم تهیه فشنگ خارجی برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی است. به طوری که به خاطر تحریم امکان وارد کردن فشنگ‌های خارجی از سایر کشورها نداریم و تیراندازان مجبورند با فشنگ‌های داخلی تمرین کنند. همچنین به دلیل مشکلات ارزی که داریم هزینه ساچمه‌ها چند برابر شده است. به عنوان مثال؛ اگر در گذشته هزینه یک ساچمه ۵۰۰ تایی ۴۰ هزار تومان بود، الان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و تهیه آن برای فدراسیون امکانپذیر نیست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *