شناسه خبر: 15161 منتشر شده در مورخ: 1397/9/15 ساعت: 09:06 گروه: بهداشت و سلامت  
تولید قارچی با 150 نوع آنتی اکسیدان

تولید قارچی با 150 نوع آنتی اکسیدان

محققان ایرانی توانستند با بومی سازی تولید و تکثیر نوعی قارچ چینی، آن را به شکل پودر فراوری کنند این قارچ تاثیرات خود را با بالا بردن سطح ایمنی بدن نشان می دهد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: حسین میرزاخان خمسه، مجری طرح با بیان اینکه پرورش و تولید قارچ "گانودرمالوسیدم" از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: محبوبیت این قارچ در طب چینی به بیش از ۲ هزار سال می‌رسد و اغلب با نام قارچ "جاودانگی" نامگذاری شده و به دلیل خواص زیادی که دارد به آن "شاهِ گیاهان دارویی" می‌گویند.

وی با بیان اینکه پرورش این گیاه در کشور بومی‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: زیستگاه این قارچ در کشور فرانسه است، ولی در حال حاضر کشورهایی چون هلند، انگلستان، مالزی و چین و ژاپن مطالعات وسیعی را در زمینه تولید و پرورش آن اجرایی کرده‌اند.

میرزاخان خمسه با اشاره به خواص این قارچ، اظهار کرد: مطالعات انجام شده بر روی این گیاه نشان داد که "گانودرما لوسیدم" مصونیت بدن را بالا برده و موجب عدم تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود.

به گفته وی، این گیاه آنزیم‌های کبدی را متعادل و کبد را سم‌زادیی می‌کند، ضمن آنکه برای درمان بیمارهای قلبی و عروقی موثر است.

وی با بیان اینکه این قارچ قادر به تنظیم  کلسترول و فشار خون است، یادآور شد: قارچ گانودرما لوسیدم، کبد را وادار به کنترل آنزیم‌های خود می‌کند که در نتیجه آن کلسترول را کاهش می‌دهد.

این محقق یادآور شد: این گیاه دارای بیش از ۱۵۰ نوع آنتی‌اکسیدان است که "پلی‌ساکارید"، "پلی ساکارید پپتید کمپلکس" و اجزای فنولیک از جمله آنتی اکسیدان‌های موجود در این قارچ است.

مجری طرح، خاصیت کلاژن سازی را از دیگر خواص این گیاه دارویی دانست که برای پوست و مو مفید است.

وی با اشاره به خاصیت آنتی باکتریایی این گیاه یادآور شد: این قارچ اثرات مستقیم بر باکتری‌هایی چون آسپرژیلوس (Aspergillus)، باسیلوس سرئوس (Bacillus cereus)، قارچ کاندیدا آلبیکانس (Candida_albicans) و باکتری اشریشیا کولای (Escherichia coli) دارد.

میرزاخان خمسه با بیان اینکه در مطالعات ما این قارچ فرآوری شد و به صورت پودر خشک تولید شد، گفت: این پودر به صورت روزانه قابل مصرف است، ولی دوز مصرفی آن مهم است؛ چراکه این گیاه دارای دوز آنتی اکسیدانی بالایی است و زمانی که دوز بالایی مصرف شود، مغز دستور ترشح چندین هورمورن را می‌دهد.

مجری طرح با بیان اینکه مصرف این پودر از روزی یک گرم آغاز می‌شود و بعد از ۲ تا ۳ ماه میزان مصرف آن به ۵.۵ گرم در روز می‌رسد، اظهار کرد: این پودر در آب، همراه غذا و یا همراه نوشیدنی مصرف می‌شود، علاوه بر آن می‌توان عصاره آن را مصرف کرد. این پودر ۳ تا ۴ ساعت در آب جوشانده می‌شود و عصاره باقی مانده آن ۴۰ تا ۴۵ روز قابل نگهداری در یخچال است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *