شناسه خبر: 15156 منتشر شده در مورخ: 1397/9/14 ساعت: 09:33 گروه: اجتماعی  
استانداردسازی فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی ضروری است

استانداردسازی فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی ضروری است

معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت‌بدنی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بر استانداردسازی فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی تأکید کرد.

به گزارش ایران سپید عظیم عراقی در آئین  گرامیداشت روز جهانی معلولان در سالن آمفی‌تئاتر کانون سهروردی، بر استانداردسازی فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی تأکید کرد و افزود: فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی باید دارای استانداردهای مورد نظر برای افراد معلول باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه آموزش در حوزه دانش آموزان استثنایی برنامه ریزی گسترده در دست انجام است، اظهار کرد: از اولویت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی فراگیر سازی آموزش است.

معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت‌بدنی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به نیاز دانش‌آموزان به خدمات و تجهیزات کمک توان‌بخشی اشاره کرد و افزود: یک دانش‌آموز جسمی حرکتی در صورت نداشتن ویلچر امکان حضور و تحصیل در مدارس را ندارد.

عراقی تأکید کرد: مشکلات در مدارس استثنایی جدی است و لازم است دست‌اندرکاران حوزه ذی‌ربط بر تحقق این امر مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود:  اگر به امر مناسب‌سازی مدارس استثنایی توجه نشود دانش آموزان دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند و باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند و همانند دیگر دانش آموزان نمی‌توانند شکوفا شوند.

معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت‌بدنی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی با توجه به معلولیت جسمی و حرکتی که دارند نیازمند فضایی مناسب برای تردد هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *