شناسه خبر: 15137 منتشر شده در مورخ: 1397/9/14 ساعت: 08:31 گروه: اجتماعی  
حمایت از تشکل‌های غیردولتی معلولان در دستور کار دولت است

حمایت از تشکل‌های غیردولتی معلولان در دستور کار دولت است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان ابراز امیدواری کرد که با تلاش منسجم دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های مجدانه سازمان‌های مردم نهاد در حسن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، امکان رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد فراهم گردد.

به گزارش ایران سپید متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

دوازدهم آذرماه (سوم دسامبر) روز جهانی معلولان را که یادآور لزوم توجه به نیازهای عزیزان  معلول و اهتمام مسئولان کشور در رفع مشکلات و ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی آنان می‌باشد، گرامی می‌دارم.

دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر کوشش بسیاری را جهت رفع موانع حقوقی و اجتماعی فراروی معلولان و تقویت مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف به عمل آورده و تصویب و ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان، را می‌توان نمود بارز این اقدامات دانست.

دولت همچنین حمایت از حرکت‌های مدنی و گسترش سازمان‌های مردم نهاد از جمله تشکل‌های غیردولتی فعال در امور معلولان را به طوری جدی در دستور کار خود قرار داده است. بی‌تردید حضور پررنگ نخبگان معلولان در محافل علمی و کانون‌های هم‌اندیشی و رایزنی مؤثر آنان با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سیاست‌گذار، فضای حاکم بر اذهان عمومی را بیش از پیش برای پذیرش توانمندی‌های معلولان مساعد و مسیر مشارکت فعالانه آنان را در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی کشور، هموارتر ساخته است.

امید است با تلاش منسجم دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های مجدانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهادهای حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد در حسن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، امکان رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد فراهم گردد و در سایه فراگیرسازی فرصت‌های کار و تلاش برای معلولان، شاهد ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی آنان باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *