شناسه خبر: 15056 منتشر شده در مورخ: 1397/9/10 ساعت: 08:43 گروه: دانش و فن آوری  
اینستاگرام از امکانات تازه اش برای نابینایان رونمایی کرد

اینستاگرام از امکانات تازه اش برای نابینایان رونمایی کرد

استفاده روز افزون از هوش مصنوعی در طراحی امکانات جدید هر روز افق‌های تازه‌ای را فرا‌روی کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش ایران سپید  یکی از گروه‌هایی که تا به حال توانسته به میزان قابل توجهی از امکانات حاصل از توسعه هوش مصنوعی سود ببرد، نابینایان است. فناوری تشخیص محتوای عکس‌ها، از جمله منافعی است که در پی رواج استفاده از هوش مصنوعی در اختیار نابینایان قرار گرفته است. بعد از شرکت‌هایی مثل Microsoft و Apple، حالا این بار نوبت به اینستاگرام رسیده که کاربران نابینایش را در این حوزه بهره مند کند.

اینستاگرام دیروز دو ویژگی جدید برای افراد دارای مشکلات بینایی عرضه کرد تا این شبکه اجتماعی برای این کاربران بیشتر در دسترس باشد.

این دو ویژگی با نام‌های «automatic alternative text» و «custom alternative text» به کاربران نابینا و کم بینا که  نمی‌توانند به راحتی متن‌های توصیف عکس‌ها را بخوانند؛ کمک می‌کند از توصیف‌های صوتی برای درک بیشتر عکس‌ها استفاده کنند.

به گفته اینستاگرام، بیش از ۲۸۵ میلیون نفر در دنیا از مشکلات و اختلال‌های بینایی رنج می‌برند و قاعدتاً نمی‌توانند با شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به راحتی کار کنند.

دیروز، اینستاگرام در پستی در وبلاگ‌اش این دو ویژگی جدید را معرفی کرد و گفت کاربران می‌توانند با دریافت نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام در اندروید و iOS به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنند.

ویژگی «automatic alternative text» از فناوری‌های تشخیص سوژه برای تولید کپشن‌های صوتی مرتبط با یک عکس استفاده می‌کند.

این ویژگی با نرم‌افزار‌های اسکرین ریدر سازگار است تا کاربران بتوانند برای یک عکس توضیحات دلخواه را به صورت صوتی بشنوند. این، مشابه همان امکانی است که پیشتر در Facebook در اختیار کاربران نابینا قرار گرفته بود.

کاربران عادی اینستاگرام می‌توانند با این ویژگی برای برخی از عکس‌های خود توضیحات صوتی جایگزین متن بسازند و به پست خود ضمیمه کنند تا افرادی که از صفحه خوان برای خواندن مطالب صفحات اینستا استفاده می‌کنند؛ هنگام مرور پست‌ها و عکس‌ها، این کپشن‌های صوتی را بشنوند.

ویژگی بعدی به نام «custom alternative text» به کاربران کمک می‌کند بهترین کپشن صوتی به جای متن را انتخاب و به عکس اضافه کند. این کپشن‌ها با اسکرین ریدرها قابل خواندن هستند. کاربران بینا برای استفاده از این ویژگی باید به بخش «Advanced Settings» مراجعه کرده و پیش از آپلود عکس آن را فعال کنند.

اینستاگرام می‌گوید این دو ویژگی برای کمک به ۲۸۵ میلیون نابینایی است که نمی‌توانند متن‌ها را در پست‌ها بخوانند و شاید برای استفاده از اینستاگرام مشکل داشته باشند. بهتر است نابینایان برای مفیدتر شدن اینستا‌گردی‌هایشان، اطرافیان بینا را به استفاده از این امکان ساده و کاربردی، ترغیب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *