شناسه خبر: 15052 منتشر شده در مورخ: 1397/9/10 ساعت: 08:43 گروه: دانش و فن آوری  
رستوران هوشمند معلولان در ژاپن افتتاح شد

رستوران هوشمند معلولان در ژاپن افتتاح شد

اخیرا رستورانی هوشمند در ژاپن افتتاح شده که به رستوران داران اجازه می دهد روباتها را از راه دور کنترل کنند. بنابراین می توان این رستوران را یک محیط عالی برای اشتغال معلولان در نظر گرفت.

به گزارش ایران سپید اخیرا رستورانی هوشمند در ژاپن افتتاح شده که به رستوران داران اجازه می دهد روباتها را از راه دور کنترل کنند. بنابراین می توان این رستوران را یک محیط عالی برای اشتغال معلولان در نظر گرفت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات های هوشمند اجازه می دهند که افراد مبتلا به انواع بیماری ها و اختلالهای حرکتی به راحتی ازراه دور سفارشات مشتریان را ثبت کنند.

اشتغال معلولان حسی و حرکتی همیشه از دغدغه های مهم دولت های مختلف محسوب شده و به نظر می رسد ژاپنی ها به خوبی از پس این دغدغه ها بر آمده اند. شرکت روباتیک «ارای» اخیرا از روبات OriHime-D که یک ربات 4 فوتی (120 سانتیمتری) است رونمایی کرده است. این روبات می تواند از راه دور اداره شود.

رستوران هوشمند معلولان در ژاپن افتتاح شد  / پذیرایی روبات های پیشخدمت از مشتریان

درواقع این روبات ها دارای دوربین های دیجیتال و بلندگو هستند تا اپراتورهای انسانی آنها را شنیده و ببینند که مشتریان چه می خواهند. جالب است بدانید که در مرحله بعدی کنترل کننده ها از طریق اینترنت به روبات های OriHime-D برای حرکت، صحبت با مشتریان و انتخاب اشیاء مانند فنجان قهوه  ارتباط برقرار می کنند.

بر این اساس حتی افرادی که قادر به صحبت کردن هم نباشند می توانند با کمک چشمهای خود اقدام به تایپ پیام کنند. این روش می تواند بر اساس تبدیل موارد تایپی به کلام انجام شود و روبات ها را قادر به صحبت کردن با مشتریان کند./ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *